کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۶۹۱۸۷
تاریخ خبر:

بلاتکلیف‌های مهم فصل نقل و انتقالات لیگ‌برتر

روزنامه هفت صبح | هنوز فرصت زیادی تا پایان فصل نقل و انتقالات باقی مانده اما تعداد بازیکنان مهم و تاثیرگذاری که هنوز تکلیف‌شان مشخص نشده، زیاد نیست. در واقع بیشتر ستاره‌ها تیم بعدی خودشان را مشخص کرده‌اند و می‌توان گفت فقط به اندازه انگشتان یک دست بازیکن داریم که هنوز تیم بعدی‌شان معلوم نیست.

آیاندا پاتوسی: او یکی از ستاره‌های فصل گذشته فولاد خوزستان بود. با وجود اینکه در مقطعی به دلیل چاقی و ناآمادگی مورد غضب جواد نکونام واقع شده بود اما خیلی زود به فرم ایده‌آل رسید و تبدیل به مهره کلیدی فولاد شد و هم در لیگ برتر و هم در لیگ قهرمانان آسیا درخشید. چند روز پیش بود که خبر رسید قراردادش با فولاد تمدید شده اما ناگهان از حضور در تمرینات تیم سرباز زد و حتی در اردوی ترکیه تیم هم غایب است.

در روزهای اخیر شایعات مذاکره چند باشگاه مثل استقلال، سپاهان و مس رفسنجان با او منتشر شد اما مدیران باشگاه فولاد مدعی‌اند که او بازیکن این تیم محسوب می‌شود و هر تیمی خواهان جذب اوست باید با باشگاه مذاکره کند. با اتفاقاتی که رخ داده احتمال بازگشت او به فولاد زیاد نیست اما شانس بازگشتش به استقلال با توافق دو باشگاه و مبادله یکی دو بازیکن زیاد است.

رضا اسدی: فصل عجیب و پرتلاطمی را با پرسپولیس سپری کرد و در حالی که قصد داشت با تمدید قرارداد با این تیم همچنان سرخپوش بماند اما پیشنهاد بالای او و مدیربرنامه‌اش باعث شد تا گل‌محمدی قید حفظ او را بزند. او حالا بازیکن آزاد است و چند تیم هم به دنبال جذب او هستند. در روزهای گذشته اخباری از مذاکره همزمان اسدی با تراکتور، سپاهان، فولاد و یک باشگاه ترکیه‌ای منتشر شده است.

ضمن اینکه در نیم‌فصل دوم لیگ گذشته حتی خبر توافق قطعی او با بوریرام تایلند هم در رسانه‌ها منتشر شد که ظاهرا فقط شایعه‌ای برای بازارگرمی بود. فعلا پیوستن او به تراکتور منتفی شده اما اسدی و مدیربرنامه‌هایش با توانایی عجیبی، همزمان با چند باشگاه مذاکره می‌کنند و به توافقات ابتدایی هم می‌رسند. با توجه به شناختی که از اسدی داریم، بعید نیست در نهایت با تیمی غیر از این تیم‌ها به توافق نهایی برسد.

وریا غفوری: از نظر فردی فصل خوبی را در استقلال سپری نکرد اما قهرمانی در لیگ برتر و بالای سر بردن جام توسط او پایان فصل خوبی را برایش رقم زد. در حالی که به نظر می‌رسید دوران فوتبالش را در استقلال تمام کند، اما مدیران باشگاه قبل از انتخاب سرمربی جدید، آنقدر در مذاکره برای تمدید با او تعلل کردند که در نهایت مشخص شد وریا جایی در استقلال فصل جدید نخواهد داشت.

پس از چند روز انتشار اخبار ضد و نقیض، وریا با انتشار پستی در اینستاگرام از استقلالی‌ها خداحافظی کرد و گفته می‌شد سپاهان و فولاد خواهان او هستند. در نهایت تصویری از او با پیراهن فولاد در تمرین این تیم منتشر شد که نشان می‌داد او شاگرد جواد نکونام شده است. اما با وجود گذشت بیش از یک هفته از انتشار این تصویر، هنوز خبری از اعلام رسمی پیوستن او به فولاد نیست. او یکی از معماهای بزرگ فصل نقل و انتقالات است.

کریم انصاری‌فرد: در لیگ یونان و با آاک فصل خوبی را پشت سر نگذاشت. در تیم ملی هم جایگاهش متزلزل‌تر از قبل شد و با قرار گرفتن در گروه منتقدان اسکوچیچ، اوضاع را برای خودش بدتر کرد. در نهایت هم در فهرست مازاد تیم یونانی قرار گرفت. بلافاصله شایعاتی مبنی بر بازگشت او به ایران منتشر شد. گفته می‌شد پرسپولیس که در جذب مهاجم ناکام مانده بود، خواهان به خدمت گرفتن او شده است اما ظاهرا گل‌محمدی ترجیح می‌داد یک مهاجم خارجی به این تیم بپیوندد.

از سوی دیگر رفاقت او با سردار آزمون باعث شد تا شایعه پیوستنش به تراکتور منتشر شود که این شایعه هم هنوز به واقعیت نپیوسته. همسر او یونانی است و همین کار را برای بازگشتش به لیگ برتر سخت کرده است. او از یک تیم یونانی دیگر پیشنهاد دارد که اگر منجر به توافق نهایی نشود، می‌توان دوباره پرونده بازگشتش به ایران را باز کرد.

سعید عزت‌الهی: در فصل اخیر در دو تیم وایله دانمارک و الغرافه قطر بازی کرد. تغییر مکرر باشگاه توسط این هافبک تیم ملی همواره شایعات زیادی را به دنبال داشته است. او در این یکی دو سال بارها به استقلال لینک شد اما هر بار به تیم دیگری رفت. با این حال عملکرد ضعیفش در تیم الغرافه که آخرین تیم باشگاهی اوست شاید باعث شود که فعلا پیشنهاد دندان‌گیری از کشورهای اروپایی و عربی دریافت نکند

و او در نهایت مجبور شود در فاصله ۳ ماه تا جام جهانی به ایران برگردد و در لیگ برتر بازی کند تا برای جام جهانی آماده باشد. فعلا مهم‌ترین خبر درباره او احتمال پیوستنش به تراکتور است. او قبلا شاگرد قربان بردیف بوده و با این مربی ارتباط خوبی دارد. اما استقلال هم هنوز از جذب او ناامید نشده است. برخلاف سال‌های گذشته، این بار احتمال حضور او در لیگ برتر ایران بسیار بالاست.

کدخبر: ۴۶۹۱۸۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر