کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۵۰۳۸۶
تاریخ خبر:

بشار،‌ تافته جدابافته عراقی‌های پرحاشیه

روزنامه هفت صبح | بشار رسن این روزها، موثرترین و کلیدی‌ترین بازیکن پرسپولیس است. او در دربی جام حذفی با گل دیدنی‌اش پرسپولیس را به بازی برگرداند؛ هرچند در نهایت پرسپولیس بازنده آن بازی شد. بشار در آسیا هم مهره بی‌جانشین تیم یحیی است. به بهانه درخشش او مروری می‌کنیم بر مهم‌ترین بازیکنان عراقی که در فوتبال ایران بازی کردند.

* بشار رسن: در میان بازیکنان عراقی تاریخ فوتبال ایران، او از نظر اخلاقی و شخصیتی یک استثناست. هرگز حاشیه‌ها و جنجال‌های مرسوم بین بازیکنان عراقی را نداشته و حتی چند روز بعد از درگذشت مادرش به اردوی پرسپولیس برگشت و تیمش را در بازی لیگ قهرمانان آسیا یاری کرد. او از لحاظ فنی هم یکی از بهترین‌هاست و از عوامل اصلی موفقیت‌های پرسپولیس در این چند سال بوده است. احتمال جدایی او از پرسپولیس بعد از لیگ قهرمانان آسیا وجود دارد و حفظ او برای فصل بعد و تمدید قراردادش، یکی از اصلی‌ترین مطالبات کادر فنی و هواداران پرسپولیس از مدیران این باشگاه است.

* جاسم کرار: او شاید از نظر فنی بهترین بازیکن عراقی تاریخ لیگ برتر ایران باشد اما در اینکه بداخلاق‌ترین و جنجالی‌ترین و پرحاشیه‌ترین عراقی تاریخ لیگ برتر هم هست شکی نیست. او سال‌ها در تراکتورسازی، استقلال و صنعت‌نفت بازی کرد و اتفاقا بازی‌های خوب او هم کم نبودند.

اما فوتبال ایران جاسم کرار را با درگیری فیزیکی‌اش با داور بازی در تراکتور و اعتراض نمادین هواداران این تیم به محرومیت او، درگیری‌اش با مجتبی جباری بر سر یک ضربه ایستگاهی در بازی جام حذفی استقلال مقابل سایپا مهر کرج، اخراجش در بازی با سایپا و شوت کردن بطری آب در کنار زمین، اخراج‌های جنجالی و مشکوکش که منجر به محرومیت او می‌شد و فرصتی برای گرفتن مرخصی و سفرش به عراق ایجاد می‌کرد، مصاحبه توهین‌آمیزش علیه فوتبال ایران و… به یاد می‌آورد.

* هوار ملا محمد: او سابقه بازی در استقلال، پرسپولیس و ذوب‌آهن را دارد. او از نظر فنی بازیکن خوبی بود و سال‌های زیادی را در فوتبال ایران گذراند. البته کیفیتش مثل کرار و بشار نبود اما حاشیه‌های کرار را هم نداشت و در مجموع خاطرات خوبی از خود برای هواداران پرسپولیس و استقلال برجا گذاشت.

* همام طارق: او در زمان حضور وینفرد شفر در استقلال، به عنوان یکی از ستاره‌های تیم ملی عراق به این تیم پیوست اما نتوانست انتظارات هواداران این تیم را برآورده کند. او در چند بازی نمایش‌های خوبی داشت اما چند جنجال ریز و درشت هم داشت که در نهایت اجازه نداد حضورش در این تیم زیاد طولانی شود.

* علا عبدالزهرا: نام او در فوتبال ایران با دوپینگ گره خورده است. او شش سال پیش به تراکتورسازی پیوست اما بعد از فقط پنج بازی به شکلی کاملا ناگهانی و مشکوک از این تیم جدا شد و به کشورش بازگشت و مدتی بعد مشخص شد که جواب آزمایش او در تراکتورسازی مثبت بوده است! عبدالزهرا در بازی به یادماندنی ایران و عراق در جام ملت‌های آسیای سال ۲۰۱۵ هم حضور داشت و بعد از آن بازی بود که مشخص شد جواب آزمایش دوپینگ او باز هم مثبت شده است. آن دوپینگ تاثیری در نتیجه بازی نداشت و فقط خود این بازیکن برای مدتی از بازی کردن محروم شد.

* عماد رضا: یکی از بهترین عراقی‌های تاریخ فوتبال ایران! او با سپاهان قهرمان لیگ برتر ایران شد و خودش هم آقای گل لیگ نهم شد. عمادرضا با سپاهان به نایب قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا هم رسید و در جام باشگاه‌های جهان هم دو گل برای سپاهان زد. او با ۷۰ گل زده، بعد از ادینیوی برزیلی دومین گلزن خارجی تاریخ لیگ برتر ایران است. جنجالی‌ترین ماجرای او، امضای قراردادش با سپاهان بعد از پایان مهلت قانونی نقل و انتقالات بود که حرف و حدیث‌های زیادی هم به وجود آورد.

* عبدالوهاب ابوالهیل:‌ او هم همزمان با عماد رضا در سپاهان حضور داشت و در جام باشگاه‌های جهان یکی از سه گل این تیم را مقابل ویتاکر یونایتد زد. او در فولاد خوزستان و استقلال هم بازی کرده است.

کدخبر: ۳۵۰۳۸۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • arsha1360

    مهندمهدی رو یادتون رفت که همیشه آقای گل بود