کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۷۲۰۱
تاریخ خبر:

بسته خبری | مهمترین اخبار اقتصادی شنبه ۱۱اردیبهشت

مهمترین خبرهای اقتصادی تا ساعت ۱۶ امروز شنبه به این شرح است:

*** قیمت دلار از صبح درحال کاهش است؛ اگرچه در حال حاضر اسکناس آمریکایی خریدار ندارد اما قیمتش را به‌هرحال ۲۳هزار و ۲۰۰تومان اعلام می‌کنند. اگر فکر می‌کنید قیمت به کف رسیده و حالا وقت خرید دلار است، اشتباه می‌کنید چون دلال‌ها در معاملات بین خودشان همچنان در حال کاهش قیمت هستند و افت قیمت دلار همچنان ادامه دارد.

*** شاخص کل بورس بورس هم در پایان معاملات امروز با کاهش ۱۳ هزار و ۵۴۷ واحد روبرو شد و الان در ارتفاع یک میلیون و ۱۹۴ هزار و ۳۰۳ واحد ایستاده است.

*** مرغ، گوشت گاو یا گوساله و همچنین گوشت گوسفند در ماه گذشته بیشترین افزایش قیمت را در بین اقلام خوراکی داشته‌اند.

*** ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا مصوب کرد در بازه اول اردیبهشت ماه تا بیستم اردیبهشت ماه، تنفسی به مبادلات با چک دهد. به‌این ترتیب چک‌های صادر شده در این بازه زمانی توسط بانک‌ها و موسسات اعتباری برگشت نمی‌خورند. این تصمیم با توجه به تعطیلی اصناف و اینکه برخی از واحدها امکان فروش محصولات خود را نداشتند گرفته شده است.

*** بانک مرکزی امروز کرکره‌ها را بالا کشید و ابلاغیه‌های پرداخت وام ازدواج ۷۰میلیون تومانی، وام ۴۵۰ میلیون تومانی ساخت مسکن انبوه‌سازان و وام ۱۲۰ میلیون تومانی بافت فرسوده را برای بانک‌ها فرستاد. این یعنی پرداخت این وام‌ها به‌زودی و با تهیه شیوه‌نامه‌های داخلی آغاز می‌‌شود.

*** خبری که با تیتر «مالیات خریداران سکه بیش از دو برابر شدـ» در خبرگزاری‌ها می‌خوانید نباید باعث دلهره مردم عادی شود. این مالیات قرار است از افرادی دریافت شود که در سال‌های ۹۷ و ۹۸ از بانک مرکزی به‌صورت عمده سکه پیش خرید کرده بودند. با شمایی که سرمایه‌ زندگی‌تان اندازه یکی دو تا سکه بوده و آنها را از صرافی سر کوچه خریده‌اید کاری ندارند.

*** مراکز شماره گذاری و تعویض پلاک در چهار استان سیستان و بلوچستان، ایلام، بوشهر و اردبیل از سر گرفته شده چون وضعیت کرونا در آنها بهتر شده. پیش‌بینی می‌شود بقیه نقاط کشور هم آرام‌آرام در پایان هفته از قرمز به نارنجی تغییر رنگ بدهند. انشاالله!

*** قیمت کارخانه‌ای خودرو‌ها به‌رسم هر سال قرار است افزایش پیدا کند؛ شورای رقابت در جلسه‌ای که دوشنبه این هفته برگزار می‌شود، قیمت نهایی خودرو‌ها را اعلام خواهد کرد.

کدخبر: ۳۸۷۲۰۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر