کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۱۲۱۴۵
تاریخ خبر:

برندهای لوازم خانگی ایرانی که جای خارجی‌ها را پر کردند

روزنامه هفت صبح، گروه بازار | تولیدکننده‌های لوازم خانگی در هفته‌ای که گذشت با خبر تهیه و تنظیم پیش‌نویس برنامه عملیات توسعه صنعت لوازم خانگی روبه‌رو بودند. برنامه‌ای که در وزارت صنعت، معدن و تجارت نوشته شده و بر اساس آن قرار است شاهد توسعه هرچه بیشتری این صنعت در کشور باشیم. صنعتی که در سال‌های اخیر رشد قابل توجهی را تجربه کرده است. آخرین گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان می‌دهد در چهار ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته تولید انواع لوازم خانگی ۱۷٫۲درصد افزایش پیدا کرده و به حدود یک میلیون و ۴۷۰هزار دستگاه رسیده است. تولید ماشین لباسشویی به طور خاص ۳۶درصد و تولید یخچال فریزر ۲۰درصد افزایش داشته و در صدر فهرست کالاهایی که بیشترین افزایش تولید را تجربه کرده‌اند قرار گرفته.

در کنار این موارد گاهی نظراتی درباره برگشت برندهای خارجی به بازار می‌شنویم و گاهی خبر اختصاص کارت اعتباری ۳۰میلیونی توسط بانک‌ها برای خرید لوازم خانگی ایرانی به گوش می‌رسد. بعضی برندها هم هرچند وقت یکبار طرح فروش اقساطی و اعتباری راه‌ می‌اندازند. با این وجود روی هم رفته در سه چهار سال اخیر که برندهای خارجی لوازم خانگی از بازار خارج شدند و برندهای داخلی در تلاش برای توسعه کارشان هستند، تنها پنج برند توانسته‌اند آنطور که باید خودشان را در دل مشتریان بازار لوازم خانگی جا کنند و بتوانند با تکنولوژی روز، تنوع سبد محصولات خود را افزایش دهند. حالا دیگر این برندها می‌توانند یک جهیزیه کامل را در اختیار مشتریان بازار لوازم خانگی بگذارند.

‌انواع لوازم خانگی برند پاکشوما
گروه پاکشوما تولید لوازم خانگی برندهای کنوود، مایدیا، کندی، اکس و خود پاکشوما را بر عهده دارد. تنوع محصولات پاکشوما برای ماشین لباسشویی و ظرفشویی تا حد زیادی بالاست ولی تنها دو مدل یخچال فریزر روانه بازار کرده. یک مدل یخچال فریزر چهار در که قیمت آن حدود ۲۱میلیون تومان است و یک مدل کمبی ۲۳فوتی که ۱۷میلیون تومان قیمت دارد. اغلب پاکشوما را به خاطر ماشین لباسشویی می‌شناسند که قیمت گران‌ترین آنها حدود ۱۳میلیون تومان است و در هر مرتبه شست‌وشو ۹کیلوگرم لباس در دیگ آن جا می‌شود.

این برند برای آنهایی که به فکر صرفه‌جویی در هزینه‌ها هستند، ماشین لباسشویی دوقلو یا نیمه‌اتوماتیک با قیمت حداکثر سه میلیون تومان روانه بازار کرده. ماشین‌های ظرفشویی پاکشوما عموما در محدوده ۱۴ تا ۱۵میلیون تومان قیمت دارند و معروف‌ترینشان سری ژوزفین است که اولین ماشین ظرفشویی ایرانی به حساب می‌آید. جاروبرقی‌های پاکشوما از نظر تنوع چندان پرتعداد نیستند ولی یکی از آنها توانسته با قیمت حدود سه میلیون تومان در بین پرفروش‌ترین جاروبرقی‌های بازار قرار بگیرد.

این برند چند مدل کولر گازی با ظرفیت ۹هزار تا ۳۰هزار را روانه بازار کرده که قیمت گران‌ترینشان به حدود ۲۷میلیون تومان می‌رسد. پاکشوما هنوز تلویزیون و لوازم آشپزخانه تولید نکرده و به همین خاطر فعلا نمی‌تواند جهیزیه کامل را برای مشتری‌هایش فراهم کند. آنطور که پاکشوما درباره خودش توضیح داده، پیشرفته‌ترین خط تولید یخچال فریزر خاورمیانه را در اختیار دارد و بزرگترین تولیدکننده انواع لباسشویی در خاورمیانه و کولرگازی در ایران محسوب می‌شود و اولین برند ایرانی است که ماشین ظرفشویی روانه بازار کرده.

انواع لوازم خانگی برند جی‌پلاس
جایگزین برند کره‌ای ال‌جی در ایران به سرعت توانست جایگاه خود را در بازار لوازم خانگی پیدا کند. حالا دیگر اغلب محصولات لوازم خانگی در کارخانه‌های جی‌پلاس تولید می‌شوند و برای خرید انواع لوازم خانگی از تلویزیون و ساندبار تا ماشین لباسشویی و ظرفشویی می‌توان روی این برند ایرانی حساب باز کرد. جی‌پلاس احتمالا متنوع‌ترین سبد محصولات را دارد و علاوه بر لوازم خانگی، سیستم تهویه، سیستم صوتی و حتی موبایل روانه بازار کرده است.

در بازار لوازم خانگی جی‌پلاس را به تلویزیون و ماشین لباسشویی می‌شناسند. از گران‌ترین تلویزیون‌های جی پلاس می‌توان به یک تلویزیون QLED 75اینچی اشاره کرد که حدود ۴۲میلیون تومان قیمت دارد. تلویزیون‌های ۵۵اینچی جی‌پلاس عموما حدود ۱۷میلیون تومان قیمت دارند. ماشین لباسشویی‌های هشت کیلوگرمی جی‌پلاس اغلب در بازه ۱۰ تا ۱۲میلیون تومان فروخته می‌شوند. هرچند این برند اخیرا مدل‌های ۱۰٫۵کیلویی با قیمت ۱۷میلیون تومان روانه بازار کرده است. با بودجه حداکثر ۱۵میلیون تومان می‌توان یک ماشین ظرفشویی مبله ۱۵نفره از فروشگاه‌های جی‌پلاس خرید. یخچال فریزرهای جی‌پلاس از جمله ارزان‌ترین مدل‌های سایدبای‌ساید موجود در بازار هستند که با قیمت حدود ۲۲میلیون تومان فروخته می‌شوند.

البته از نظر امکانات یخچال فریزرهای جی‌پلاس هنوز جای پیشرفت دارد. یخچال‌فریزرهای کمبی این برند با قیمت حدود ۱۵میلیون تومان فروخته می‌شود. هنوز جای خالی چند مورد در سبد محصولات جی‌پلاس احساس می‌شود. این برند جاروبرقی ندارد و مثل دیگر برندهای ایرانی فعلا سراغ تولید ماکروویو نرفته است. با این وجود در بازار تلویزیون، ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و تنوع محصولاتش بالاست.

انواع لوازم خانگی برند اسنوا
یخچال فریزر، تلویزیون، اجاق گاز، ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی همگی در سبد محصولات برند اسنوا به چشم می‌خورند. با این حساب اگر کسی بخواهد کل لوازم خانه را از یک برند بخرد، اسنوا می‌تواند یکی از گزینه‌ها باشد. مثلا اگر بخواهید تلویزیون بخرید می‌توانید با بودجه ۱۴میلیونی سراغ مدل‌های ۵۵اینچ بروید. گران‌ترین تلویزیون اسنوا صفحه نمایش ۷۵اینچی دارد و قیمتش به حدود ۳۶میلیون تومان می‌رسد. یخچال فریزرهای اسنوا برخلاف دیگر برندهای ایرانی بازار لوازم خانگی، تنوع زیادی دارند.

یخچال فریزرهای سایدبای‌ساید اسنوا با قیمت ۳۰ تا ۵۰میلیون تومان در فروشگاه‌ها پیدا می‌شوند. مدل‌های کمبی فریزر بالا حدود ۱۸میلیون تومان و کمبی فریزر پایین آن بین ۱۰ تا ۱۸میلیون تومان قیمت دارند. انواع ماشین لباسشویی اسنوا با توجه به ظرفیت هفت تا ۹کیلوگرمی، بین ۱۰ تا ۱۶میلیون تومان فروخته می‎شوند. اسنوا تنها برند ایرانی است که ماشین ظرفشویی با در جداگانه برای اضافه کردن لباس حین شست‌وشو روانه بازار کرده و در این زمینه پا جای پای برندهای کره‌ای گذاشته است.

اسنوا جدیدا سراغ تولید ماشین ظرفشویی رفته. البته فعلا مدل‌های ۱۲نفره را با قیمت حدود ۱۵میلیون تومان روانه بازار کرده و خبری از مدل‌های بزرگتر ۱۴ یا ۱۵نفره نیست. به طور کلی ماشین‎های ظرفشویی ایرانی تازه دارند جایگاه خود را در بازار لوازم خانگی پیدا می‌کنند. اسنوا علاوه بر لوازم خانگی برقی، اجاق گاز هم دارد که در سری‌های مختلف شف، رومینا، آترینا، والنتینو و آدرینا روانه بازار شده. قیمت آنها بین شش تا ۱۰میلیون تومان متغیر است و همگی اجاق‌گازهای فردار و پنج شعله هستند.

انواع لوازم خانگی برند ایکس ویژن
ایکس ویژن زمانی به عنوان برند تلویزیون و مانیتور شناخته می‌شد اما در سال‌های اخیر محصولات این برند ایرانی تنوع بیشتری پیدا کرده و شاهد تولید یخچال فریزر و ماشین لباسشویی ایکس‌ویژن هستیم. گروه مادیران علاوه بر ایکس‌ویژن، تولید محصولات برند تی سی ال و اکسل را هم در اختیار دارد. تلویزیون ۶۵اینچی با قیمت ۲۴میلیون تومان، یکی از گران‌ترین تلویزیون‌های ایکس ویژن است. اگر بخواهید تلویزیون ۵۵اینچی ایکس ویژن بخرید احتمالا باید حدود ۱۵ تا ۱۶میلیون تومان پول خرج کنید.

تلویزیون‌های ۴۳اینچ ایکس ویژن در بازار حدود هفت میلیون تومان قیمت دارد. یخچال فریزرهای ایکس ویژن در مدل‌های دوقلو، ساید‌بای‌ساید و کمبی طراحی شده و از این نظر تنوع یخچال فریزرها بالاست. یخچال فریزر سایدبای‌ساید چهاردر ایکس ویژن حدود ۲۰میلیون تومان، کمبی فریزر بالا حدود ۱۴میلیون تومان و کمبی فریزر پایین حدود ۱۰میلیون تومان قیمت دارد. یخچال فریزرهای ساید‌بای‌ساید ایکس‌ویژن یکی از ارزان‌ترین مدل‌های موجود در بازار هستند. طوری که حتی با بودجه ۱۵میلیونی هم می‌توان یک یخچال سای‌بای‌ساید از این برند خرید. تنوع محصولات ایکس ویژن برای ماشین‌های لباسشویی هم مثل یخچال بالا است.

گران‌ترین لباسشویی ایکس ویژن یک مدل ۹کیلوگرمی است که با قیمت ۱۳میلیون تومان فروخته می‌شود. مدل‌های هشت کیلوگرمی حداکثر ۱۲میلیون و مدل‌های هفت کیلوگرمی لباسشویی ایکس‌ویژن حداکثر ۱۱میلیون تومان قیمت دارند. از آنجا که محصولات ایکس ویژن به تلویزیون، ماشین لباسشویی و یخچال محدود می‌شود، نمی‌توان برای کل جهیزیه روی آن حساب باز کرد. برای مثال در بازار خبری از جاروبرقی، اجاق گاز، ماشین ظرفشویی و دیگر لوازم خانگی برند ایکس ویژن نیست چراکه فعلا این برند سراغ تولید آنها نرفته است.

انواع لوازم خانگی برند سام
برند سام بعد از خروج سامسونگ از بازار ایران سر زبان‌ها افتاد. همزمان که جی‌پلاس جایگزین محصولات ال‌جی شد، سام بازار محصولات سامسونگ را در اختیار گرفت. گران‌ترین تلویزیون سام الکترونیک در بازار یک مدل ۶۵اینچی با قیمت حدود ۲۲میلیون تومان است. مدل‌های ۵۵اینچی تلویزیون‌ سام با قیمت حدود ۱۳میلیون تومان در بازار فروخته می‌شوند. این برند انواع تلویزیون با ابعاد ۳۹ تا ۶۵اینچی دارد. این برند یخچال فریزر در مدل‌های دوقلو، کمبی و سایدبای‌ساید دارد.

البته اگر به فروشگاه‌ها بروید به سختی می‌توانید مدل‌های ساید‌بای‌ساید را پیدا کنید. گران‌ترین یخچال فریزر دوقلو سام با قیمت ۲۱میلیون تومان فروخته می‌شود و گران‌ترین مدل کمبی حدود ۱۸میلیون تومان قیمت دارد. البته با ۱۱میلیون تومان می‌توان یک یخچال فریزر بالا پایین جمع و جور از برند سام خرید. برند سام ماشین لباسشویی با ظرفیت هشت و ۹کیلوگرمی روانه بازار کرده که گران‌ترین آنها حدود ۱۷میلیون تومان قیمت دارد و لباسشویی‌های هشت کیلوگرمی آن عموما در محدوده ۱۲ تا ۱۴میلیون تومان فروخته می‌شوند.

اگر بخواهید می‌توانید جاروبرقی را از برند سام بخرید که قیمت آن حدود سه میلیون تومان است. برای خرید ماشین ظرفشویی هم می‌توان روی برند سام حساب باز کرد. گران‌ترین ظرفشویی مبله سام حدود ۱۳میلیون تومان قیمت دارد. این برند در کنار لوازم خانگی اصلی، لوازم آشپزخانه مثل خرد‌کن، همزن و چای‌ساز و … هم دارد و تنوع محصولاتش از این نظر بالا است. اغلب برندهای ایرانی در سال‌های اخیر سراغ تولید لوازم اصلی خانه رفتند ولی سام ابتدا از لوازم کوچک آشپزخانه شروع کرده و رفته رفته در حال بزرگتر کردن سبد محصولات خود با لوازم خانگی اصلی است.

کدخبر: ۴۱۲۱۴۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر