کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۷۹۲۵۴
تاریخ خبر:

برنامه جالب فولکس واگن برای برقی سازی نمونه های کلاسیک بیتل

به نوشته دیجیاتو ، فولکس واگن بیتل یکی از شاخص ترین وسایل نقلیه ای است که جهان به خود دیده؛ هدف از توسعه بیتل این بود که هر فرد آلمانی بتواند به راحتی صاحب یک خودرو شود. بیتل را می توان حاصل ترکیب تفکرات آدولف هیتلر و فردیناند پورشه در دهه ۳۰ میلادی دانست. از آن تاریخ تاکنون بیتل در سه نسل متفاوت راهی خیابان ها شده و به لطف فاکتور قیمت پایین توانسته فروش بسیار بالایی را تجربه کند.

پیشرانه بیتل برقی از هاچبک برقی آپ به امانت گرفته شده است
پیشرانه و گیربکس تک دنده ای که برای بیتل در نظر گرفته شده در واقع همان نمونه به کار رفته در آپ برقی (e-Up!) است. موتور الکتریکی این پیشرانه می تواند ۸۱ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند که در مقایسه با خروجی موتورهای درون سوز بیتل بسیار بیشتر هستند.

اگر چه بیتل برقی با پیشرانه الکتریکی قدرتمندتر شده، اما به دلیل وزن بالای این پیشرانه، وزن آن نیز افزایش یافته است. طبق اطلاعات منتشر شده بیتل کلاسیک برقی ۱۲۸۰ کیلوگرم وزن دارد، در حالی که مدل های اصلی بیتل دارای وزنی بین ۸۰۰ الی ۸۴۰ کیلوگرم هستند.

بیتل برقی با یک بار شارژ تا ۲۰۰ کیلومتر مسافت را طی می کند
به گفته فولکس واگن بیتل کلاسیک برقی برای رسیدن به سرعت ۵۰ مایل (۸۰ کیلومتر) در ساعت به حدود ۸ ثانیه زمان نیاز دارد؛ حداکثر سرعت این خودرو ۹۳ مایل (۱۵۰ کیلومتر) در ساعت و مسافت قابل پیمایش آن نیز بر اساس استانداردهای اروپایی ۱۲۴ مایل (۲۰۰ کیلومتر) اعلام شده است. با توجه به این مساله انتظار می رود برد حرکتی بیتل برقی در عمل کمتر از رقم ذکر شده باشد.

کدخبر: ۲۷۹۲۵۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر