کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۳۴۰۶۱
تاریخ خبر:

برنامه‌های مفصل پلیس‌ برای تابستان تهران

روزنامه هفت صبح | پلیس تهران چه در حوزه انتظامی‌ و اماکن و چه در حوزه راهنمایی و رانندگی، برنامه‌های مفصلی را برای تابستان امسال مد نظر قرار داده است. برخی از این برنامه‌ها در مراسم معارفه رئیس جدید پلیس راهور ایران صورت گرفته است. سردار رحیمی‌، رئیس پلیس تهران و سردار‌ هادیانفر، رئیس پلیس راهور ایران در مراسم معارفه سردار حمیدی، رئیس جدید راهور تهران حاضر بودند.

اما همزمان با این مراسم معاون نظارت بر اماکن عمومی ‌پلیس نیز در گفت‌وگویی وعده سختگیری‌ها در مقابل برخی از فعالیت‌ها را ارائه داده است. بیایید برخی از این حرف‌ها و اظهارات را مرور کنیم و یادمان باشد که حضور ون‌های گشت ارشاد در میادین اصلی شمال شهر تهران کاملا محسوس و بارز شده است.

* یک: سگ‌گردانی و ماشین‌های لوکس و صدای موسیقی
سردار سید کمال‌ هادیانفر: ما در یک کشور اسلامی ‌هستیم و سگ‌گردانی و شیشه دودی و صدای بلند و موسیقی‌های ناهنجار معنی ندارد. فخرفروشی و تفاخر با ماشین‌های لوکس و مواردی این‌چنینی نباید وجود داشته باشد که خوشبختانه سردار رحیمی ‌نیز در گزارش‌هایی که در ناجا ارائه می‌دهند، اقدامات خوبی در این زمینه انجام داده‌اند و باید پس از این هم با این موارد برخورد شود.

هادیانفر با اشاره به خرید ۱۰۰۰دستگاه خودروی سواری از سوی پلیس راهور ناجا اظهار کرد: ۶۰۰دستگاه سواری سراتو از این ۱۰۰۰دستگاه تامین شده، ۲۶۰مورد آن دیروز رونمایی شده، ۵۰دستگاه نیز امروز به پلیس راهور تهران بزرگ خواهیم داد. علاوه بر آن تعدادی خودرو نیز به پلیس راه تهران بزرگ می‌دهیم.
طرحی از سوی پلیس برای ساماندهی موتورسیکلت‌سواران تدوین شده که این طرح به وزیر کشور ارائه شده است که در صورت موافقت ایشان و همچنین تصویب شورای عالی ترافیک، طرح اجرایی خواهد شد.

ما در این طرح به‌دنبال این هستیم تا موتورسیکلت‌سواران را با مشارکت خود آنان ساماندهی کرده و تخلفات مربوط به آنها کاهش یابد. درحال حاضر نیز درخواست ما از موتورسیکلت‌سواران این است که حتما از کلاه ‌ایمنی استفاده کنند. در خطوط ویژه و پیاده‌روها تردد نکرده و از حرکت خلاف جهت و انجام حرکات نمایشی با موتورسیکلت نیز خودداری کنند.

از ابتدای سال ۹۹ تا کنون نیز برابر آمارهایی که پزشکی قانونی ارائه داده است، تلفات تصادفات رانندگی ۳۳درصد کاهش داشته است که البته بخشی از آن به‌دلیل محدودیت‌هایی است که از هشتم فروردین تا پایان این ماه برای کرونا اعمال شد.

* دو: جریمه عابران پیاده با استفاده از دوربین‌های شهری
سردارهادیانفر: ما باید به رعایت حق تقدم با اولویت عابران پیاده برسیم و به سمت جریمه‌کردن افراد برویم. ما سامانه مربوطه را طراحی کرده‌ایم، کد ملی و چهره افراد را هم داریم که می‌توان تطبیق داد و جریمه کرد.

اگر عابر پیاده تخلف کرد، می‌توان با این شیوه او را جریمه کرد. با استفاده از کد ملی افراد و سیستم شناسایی چهره که زیرساخت‌های آن درحال ایجاد است، چناچه عابری از مسیر غیرمجازی تردد کند یا در تصادف مقصر باشد، مبلغ جریمه از حساب بانکی او کسر می‌شود. می‌توان این طرح را با همراهی شهرداری تهران به شکل پایلوت اجرایی کرد. ما از شهرداری تهران می‌خواهیم که تمام اطلاعات مربوط به دوربین‌های کنترلی خود را با پلیس به اشتراک بگذارد.

امروز اگر در جزیره کیش وضعیت ترافیکی مناسب است. راننده‌ای بیخودی بوق نمی‌زند، حق تقدم رعایت شده و حوادث و تصادفات ما کم است، دلیلش اقداماتی است که سردار حمیدی در کیش پایه‌گذاری کرده است. در کیش اقدامات خوبی نهادینه شده است. تهران نیز شرایط ویژه‌ای دارد و ما خوشحالیم به‌جای فرد توانمندی نظیر سردار مهماندار، فردی توانمندتر یعنی سردار حمیدی منصوب شده است. ایشان انعطاف خوبی دارند اما عقب‌نشینی نمی‌کنند.

* سه: بانوان بدحجاب بر ترک موتورسیکلت‌ها
سردار رحیمی‌، رئیس پلیس تهران:‌ با موتورسیکلت‌سوارانی که رفتار خارج از عرف دارند، به‌شدت برخورد می‌شود و پس از توقیف وسیله نقلیه، راکبان خاطی تحویل مقامات قضایی داده می‌شوند.رحیمی ‌ادامه داد: همچنین با بانوانی که ترک‌نشین موتورسیکلت بوده و شئونات اخلاقی را رعایت نکنند، برخورد قضایی خواهد شد.
* چهار: مانتوها و پیراهن‌های شیشه‌ای زنانه
معاون نظارت بر اماکن عمومی ‌پلیس پایتخت از برخورد با عرضه لباس‌های مبتذل و نامتعارف زنانه و مردانه خبر داد. سرهنگ نادر مرادی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: مأموران پلیس اماکن با هماهنگی صنوف به تمامی ‌واحدهای تولیدکننده و عرضه‌کننده پوشاک اعلام کردند که هرگونه تولید و فروش محصولات دارای تصاویر و متن‌های نامناسب و نیز لباس‌های دارای طراحی نامناسب مانند مانتو‌ها و پیراهن‌های شیشه‌ای و… ممنوع بوده و در صورت مشاهده با آن برخورد خواهد شد.

معاون نظارت بر اماکن عمومی ‌پلیس پایتخت با بیان اینکه خوشبختانه اکثر صنوف اعم از تولیدکننده و عرضه‌کنندگان پوشاک همکاری خوبی با پلیس داشتند، گفت: در این میان موارد معدودی هم بود که مرتکب تخلف شده بودند که به اکثر آنها هشدارهای لازم داده شد و چند موردی هم که اقدام به تکرار تخلف کرده بودند، پلمب شدند.

کدخبر: ۳۳۴۰۶۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر