کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۰۲۰۴۸
تاریخ خبر:

لژیونرها در منطقه سقوط

روزنامه هفت صبح | به جز سردار آزمون، کاوه رضایی، علی قلی‌زاده و یکی دو نفر دیگر، تیم‌های سایر لژیونرهای ایرانی در شرایط خوبی به سر نمی‌برند. وضعیت لژیونرهای فوتبال ایران در اروپا و حتی کشورهای عربی حاشیه فارس خیلی خوب نیست. به جز دو سه نفر، بقیه آنها نیمکت‌نشین و حتی سکونشین هستند اما مشکل دیگر آنها این است که تیم‌های بیشتر آنها هم در شرایط بدی به سر می‌برند. وضعیت تیم‌های لژیونرهای ایرانی را با هم بررسی می‌کنیم.

بررسی وضعیت لژیونرهای فوتبال ایران

*** زنیت (سردار آزمون)

این تیم در حال حاضر با ۴۵ امتیاز از ۱۹ بازی در صدر جدول سوپرلیگ روسیه قرار دارد. اختلافش با تیم دوم جدول یعنی کراسنودار ۱۰ امتیاز است و به نظر می‌رسد اگر اتفاق خاصی نیفتد، می‌تواند قهرمان این فصل سوپرلیگ روسیه شود. در جام حذفی هم زنیت به مرحله یک‌چهارم نهایی رسیده و در این مرحله باید به مصاف تیم احمد گروژنی برود. زنیت در لیگ قهرمانان اروپا هم می‌توانست موفق باشد. این تیم تا هفته ماقبل آخر شانس صعود از مرحله گروهی را داشت اما با باخت برصفر به بنفیکا در بازی آخر شانس حضور در یورولیگ را هم از دست داد و حذف شد.

*** علیرضا جهانبخش (برایتون)

برایتون در لیگ برتر انگلستان اوضاع خوبی ندارد. این تیم تا همین دو بازی قبل در میان سه تیم پایین جدول قرار داشت و کاندیدای سقوط به چمپیونشیپ بود اما با یک برد و یک مساوی و البته دو گل باارزش از علیرضا جهانبخش چهار امتیاز گرفت و تا حدودی از منطقه سقوط فاصله گرفت اما هنوز به منطقه امن جدول نرسیده است. برایتون در حال حاضر با ۲۴ امتیاز از ۲۱ بازی در رده چهاردهم جدول ۲۰ تیمی لیگ برتر انگلستان قرار دارد اما فاصله‌اش با منطقه سقوط فقط چهار امتیاز است.

این تیم در دو بازی از سه بازی بعدی خود با دو تیم آستون ویلا و بورنموث بازی دارد و اگر این دو تیم را که در پایین جدول قرار دارند شکست بدهد وضعیت بهتری در جدول پیدا خواهد کرد. برایتون البته از دو جام دیگر باشگاهی انگلیس حذف شده است. این تیم شنبه شب با باخت یک بر صفر به شفیلدونزدی از اف‌ای‌کاپ کنار رفت و چند هفته پیش هم با قبول شکست ۳بریک مقابل آستون ویلا از جام اتحادیه حذف شده بود.

*** شارلروا (کاوه رضایی و علی قلی‌زاده)

شارلروا تا چند هفته پیش در میانه‌های جدول لیگ بلژیک قرار داشت اما با بهبود مصدومیت قلی‌زاده و بازگشت رضایی به این تیم وضعیت بهتری پیدا کرد. شارلروا در حال حاضر با ۳۹ امتیاز از ۲۰ بازی تیم دوم جدول ژوپیلرلیگ است و البته با تیم صدرنشین بروژ ۱۰ امتیاز فاصله دارد و امید چندانی به قهرمانی در پایان فصل ندارد. شارلروا از جام حذفی بلژیک هم حذف شده است و شانسی برای فتح این جام ندارد. این تیم در اواخر سال گذشته میلادی در مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی ۲برصفر به زولته وارخم باخت و حذف شد.

*** ماریتیمو (امیر عابدزاده)

این تیم فصل گذشته در سوپرلیگ پرتغال یازدهم شد اما در فصل جاری نتایج ضعیف‌تری گرفته است. ماریتیمو در حال حاضر با ۱۵ امتیاز در رده چهاردهم جدول ۱۸ تیمی لیگ پرتغال قرار دارد و فقط چهار امتیاز با منطقه سقوط فاصله دارد. ماریتیمو از جام حذفی پرتغال هم خیلی زود حذف شد. این تیم ماه گذشته در مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام حذفی در ضربات پنالتی مغلوب بیرامار شد و از این جام کنار رفت.

*** آوس (مهرداد محمدی)

این تیم احتمالا بدترین شرایط را در میان تیم‌های لژیونرهای ایرانی دارد. البته مهرداد محمدی ستاره این تیم است اما درخشش او اصلا برای موفقیت این تیم کافی نبوده. آوس با دو برد و ۱۳ باخت، در پایان هفته پانزدهم لیگ پرتغال در رده آخر جدول قرار دارد و از تیم بالایی خود پنج امتیاز کمتر کسب کرده ‌ و جدی‌ترین کاندیدای سقوط به دسته پایین‌تر است. این تیم با شکست ۵بر۲ مقابل فارنزه در مرحله یک‌شانزدهم جام حذفی، از این تورنمنت هم کنار رفته است.

*** ترابزون اسپور (مجید حسینی)

این تیم هم از معدود تیم‌های موفقی است که بازیکن ایرانی دارد. ترابزون در پایان هفته هفدهم سوپرلیگ ترکیه با ۳۲ امتیاز در رده سوم جدول و بالاتر از تیم‌هایی مثل فنرباغچه و بشیکتاش قرار دارد. البته فاصله این تیم‌ها با هم زیاد نیست و امکان صعود و سقوط برای ترابزون در هفته‌های آینده وجود دارد. ترابزون در جام حذفی ترکیه هم حضور موفقی داشته و در مرحله یک‌چهارم نهایی باید به مصاف تیم دنیزلی اسپور برود که همین حالا در سوپرلیگ ترکیه حضور دارد. این تیم فعلا شانس رسیدن به چمپیونزلیگ یا یورولیگ را دارد.

*** آمیان (سامان قدوس)

تیم سامان قدوس هم در لیگ فرانسه وضعیت خوبی ندارد. این تیم فعلا با ۱۷ امتیاز از ۱۸ بازی در رده هجدهم جدول ۲۰ تیمی لیگ فرانسه ایستاده و کاندیدای سقوط به لیگ دو است. با بازگشت سامان به ترکیب آمیان بعد از پایان محرومیت چهار ماهه، هواداران این تیم به بهتر شدن وضعیت تیم‌شان در جدول لیگ فرانسه امیدوار هستند. البته سامان شروع موفقی در بازگشت نداشت. اولین بازی او برای آمیان پس از محرومیت شنبه شب و در جام حذفی مقابل رن برگزار شد و آمیان با وجود اینکه سامان پنالتی‌اش را تبدیل به گل کرد اما در ضربات پنالتی مغلوب حریفش شد و از این جام کنار رفت.

*** یوپن (ابراهیمی و عزت‌الهی)

این تیم بلژیکی هم وضعیت مناسبی ندارد. در این تیم عزت‌الهی سکونشین و نیمکت‌نشین است اما ابراهیمی بازی می‌کند. یوپن در پایان هفته بیست و یکم لیگ بلژیک با ۱۹ امتیاز در رده سیزدهم قرار دارد و فاصله‌اش با منطقه سقوط فقط یک امتیاز است. مشکل اینجاست که تیم‌هایی بالاتر از یوپن فاصله نسبتا زیادی با این تیم و دیگر تیم‌های پایین جدول ایجاد کرده‌اند و رسیدن به آنها کمی سخت و دور از ذهن است. این تیم در مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی بلژیک هم با باخت ۲برصفر به کورتریک حذف شده است.

*** خنت (میلاد محمدی)

این تیم بلژیکی شرایط خوبی در جدول دارد. با ۳۹ امتیاز تیم سوم جدول بلژیک است و شانس گرفتن سهمیه چمپیونزلیگ یا یورولیگ را دارد. در جام حذفی اما خنت با باخت به یک بر صفر شارلروا حذف شده است. خنت البته در یورولیگ این فصل همچنان حاضر است و بعد از صعود از گروه خود به عنوان صدرنشین در مرحله بعد باید به مصاف تیم آ‌اس رم ایتالیا برود.

*** زووله (رضا قوچان‌نژاد)

مثل بیشتر تیم‌های اروپایی که بازیکن ایرانی دارند، این تیم هم شرایط بدی دارد. زووله در پایان نیم‌فصل اول لیگ هلند با ۱۶ امتیاز از ۱۸ بازی در رده پانزدهم ایستاده و فقط یک امتیاز با منطقه سقوط به لیگ دو در جدول فاصله دارد و به نظر می‌رسد تا هفته‌های پایانی باید برای فرار از سقوط بجنگد. زووله در جام حذفی هم با باخت ۳برصفر به فورتونا سیتارد حذف شده است.

*** ریوآوه (مهدی طارمی)

این تیم پرتغالی در لیگ پرتغال نه دغدغه سقوط دارد و نه شانسی برای قهرمانی! آنها با ۱۹ امتیاز از ۱۴ بازی دقیقا در میانه جدول لیگ پرتغال قرار دارند و اگر خوش‌شانس باشند شاید بتوانند با نتایجی بهتر در نیم‌فصل دوم، شانس رسیدن به یورولیگ را پیدا کنند. این تیم در جام حذفی به مرحله یک‌چهارم نهایی رسیده و در این مرحله باید به مصاف تیم قدرتمند بنفیکا برود.

*** لوکوموتیو زاگرب (صادق محرمی)

این تیم که معمولا جزو تیم‌های قدرتمند کرواسی محسوب می‌شود در فصل اخیر نتایج خوبی نگرفته و همین حالا در رده ششم جدول ۱۰ تیمی لیگ کرواسی ایستاده است. در جام حذفی اما لوکوموتیو با برتری ۴برصفر مقابل سیبنکا به مرحله نیمه نهایی رسیده است.
تیم‌های قطری

*** (انصاری فرد، پورعلی گنجی و رضاییان)

الشحانیه با رامین رضاییان تیم یازدهم جدول ۱۲ تیمی لیگ ستارگان قطر است. السیلیه با کریم انصاری‌فرد در رده ششم قرار دارد و العربی با مرتضی پورعلی‌گنجی در جای چهارم ایستاده است.

/ بررسی وضعیت لژیونرهای فوتبال ایران

کدخبر: ۳۰۲۰۴۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر