کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۶۸۴۹۵
تاریخ خبر:

بررسی هشت گوشی مجهز به ‌فناوری‌ نسل پنجم

روزنامه هفت صبح، گروه بازار | ‌گول کاهش قیمت موبایل را نخورید. در حال حاضر اگر سراغ خرید موبایل‌های ارزان‌قیمت بروید، عموما با مدل‌های قدیمی روبه‌رو خواهید شد. موبایل‌هایی که یک سال بعد دیگر به کارتان نخواهند آمد. چراکه تا آن موقع فناوری ۵G همه‌گیر شده و برای تحقق رویای اینترنت پرسرعت، مجبور به خرید یک گوشی جدید و خرج دوباره برای موبایل‌تان خواهید بود.

پس بهتر است از حالا فکر آینده باشید و اگر قصد خرید موبایل دارید، سراغ آنهایی بروید که به فناوری ۵G مجهز هستند. در این گزارش هشت نمونه از گوشی‌های موبایل که از این فناوری پشتیبانی می‌کنند را بررسی کرده‌ایم. ارزان‌ترین و جدیدترین‌شان سامسونگ Galaxy A42 است که حدود ۱۰میلیون تومان برای‌تان خرج خواهد داشت.

* یک: سامسونگ Galaxy A42
موبایل Galaxy A42 با رم شش گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۲۸گیگابایت روانه بازار شده است. سامسونگ تلاش کرده است حاشیه را در این تولید جدید خود تا حد امکان کم کند. صفحه‌نمایش استفاده‌ شده در این گوشی ۶٫۶ اینچی است که با استفاده از فناوری Super AMOLED و پنل OLED تصاویر شفاف و زنده‌ای را به نمایش می‌گذارد. تراشه‌ این محصول Snapdragon 750 5G از تراشه‌های هشت نانومتری سامسونگ است که به همراه شش گیگابایت رم عرضه می‌شود. تراشه‌ گرافیکی Adreno 619 هم برای پخش ویدئو و بازی مناسب است.

دوربین اصلی A42 سنسور ۴۸مگاپیکسلی دارد و از نوع عریض است. یک سنسور هشت مگاپیکسلی و دو سنسور پنج مگاپیکسلی دیگر هم در کنار این دوربین اصلی مجموعه دوربین‌های قاب پشتی A42 را تشکیل داده‌اند. دوربین سلفی ۲۰مگاپیکسلی هم در قاب جلویی این گوشی به کار گرفته شده است. باتری پنج هزار میلی‌آمپرساعتی، پشتیبانی از فناوری شارژ سریع ۱۵واتی، درگاه USB Type-C و حسگر اثرانگشت در زیر قاب اصلی هم از دیگر ویژگی‌های این تازه‌وارد است.
*** قیمت: ۱۰میلیون و ۳۰۰هزار تومان

* دو: شیائومی Mi 10 Lite
شیائومی مدل Mi 10 Lite 5G دو سیم‌کارت با ظرفیت ۲۵۶گیگابایت یکی از گوشی‌های میان‌رده این برند است که از فناوری ۵G پشتیبانی می‌کند. قاب جلویی گوشی را یک نمایشگر تمام‌صفحه پر کرده است. صفحه‌نمایش ۶٫۴۷ اینچی Full HD Plus با فناوری AMOLED همراه‌ شده است. گوشی شیائومی مدل Mi 10 Lite 5G دو سیم‌‌کارت به تراشه هفت نانومتری Qualcomm SDM765 Snapdragon 765G مجهز شده است.

دوربین این گوشی شامل چهار لنز روی قاب پشتی است. این دوربین‌ها شامل یک لنز اصلی با رزولوشن ۴۸مگاپیکسل عریض، یک لنز فوق عریض هشت مگاپیکسل، یک سنسور عمق دو مگاپیکسلی و یک لنز مایکرو دو مگاپیکسلی است. البته یک فلش LED دوربین هم تعبیه شده است که از نوع دابل LED است. در قاب‌ جلو هم یک دوربین سلفی ۱۶مگاپیکسل قرار گرفته است. این گوشی دارای ۲۵۶گیگابایت حافظه داخلی و ۸گیگابایت حافظه RAM رم است. این گوشی باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۴۱۶۰میلی‌آمپر ساعت و قابلیت شارژ سریع ۲۰واتی دارد.
*** قیمت: ۱۲میلیون و ۵۰۰هزار تومان

* سه: شیائومی Poco F2 Pro
شیائومی Poco F2 Pro یک صفحه‌ نمایش سوپرآمولد با سایز ۶٫۶۷اینچ دارد. این صفحه‌نمایش قاب جلویی را پوشانده و هیچ بریدگی در آن دیده نمی‌شود. برای محافظت بیشتر از صفحه ‌نمایش از پوشش Gorilla Glass 5 استفاده شده است. شرکت شیائومی برای این محصول خود از تراشه Snapdragon 865 استفاده کرده است که از تراشه‌های هفت نانومتری شرکت کوالکام است. پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای، پردازنده گرافیکی Adreno 650 و شش گیگابایت رم، سخت‌افزار این گوشی را تشکیل داده‌اند.

دوربین چهارگانه Poco F2 Pro شامل یک لنز عریض با رزولوشن ۶۴مگاپیکسل، یک لنز تله‌فوتو ماکرو با رزولوشن پنج مگاپیکسل، یک لنز فوق عریض با رزولوشن ۱۳مگاپیکسل و یک سنسور عمق با رزولوشن دو مگاپیکسل است. دوربین سلفی این گوشی ماژول مکانیکی دارد که از لبه بالایی بیرون می‌آید. این دوربین هم از یک لنز ۲۰مگاپیکسلی بهره می‌برد که تصاویر با کیفیتی را ثبت می‌کند. باتری این گوشی چهار هزار و ۷۰۰میلی‌آمپر ساعت ظرفیت دارد و از شارژ سریع با توان ۳۰وات و فناوری‌های شارژ سریع PD و +Quick Charge 4 پشتیبانی می‌کند.
*** قیمت: ۱۵میلیون و ۸۰۰هزار تومان

* چهار: هوآوی Mate 30 Pro
هوآوی مدل Mate 30 pro 5G دو سیم‌کارت است و با ظرفیت ۲۵۶گیگابایت روانه بازار شده. برای این گوشی باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت چهار هزار و ۵۰۰میلی‌آمپرساعت در نظر گرفته شده که بعد از شارژ کامل از یک تا سه روز کارایی دارد. پردازنده مرکزی و پردازنده گرافیکی (GPU) این گوشی به‌اندازه‌ای قدرت دارند که می‌توانید بازی‌های روز آنلاین و آفلاین با Graphic Map بزرگ و برنامه‌های محاسباتی و عملیاتی را اجرا کنید.

این گوشی ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی و هشت گیگابایت حافظه RAM دارد. دوربین اصلی هوآوی Mate 30pro 5G چهارگانه است و از دو سنسور ۴۰مگاپیکسلی، یک سنسور هشت مگاپیکسلی و یک سنسور TOF سه‌بعدی است که هرکدام دارای کارایی متفاوتی در انواع عکاسی‌های شما هستند. دوربین عکاسی سلفی Mate 30pro 5G به دو سنسور مجهز شده که یک لنز عریض (Wide) با رزولوشن ۳۲ مگاپیکسل بوده و دیگری سنسور TOF سه‌بعدی است که می‌توانید عکاسی‌های باکیفیتی با آن بگیرید. این مدل یکی از معدود گوشی‌ها با دوربین سلفی دوگانه است.
*** قیمت: ۱۸میلیون و ۵۰۰هزار تومان

* پنج: شیائومی mi 10 5G
گوشی Mi 10 از سری محصولات شیائومی است که با پنل سوپرآمولد و پشتیبانی از فناوری ارتباطی ۵G روانه بازار شده است. نمایشگر Mi 10 رزولوشن بالایی دارد. به‌طوری‌که در صفحه ۶٫۶۷اینچی آن، حدود ۳۸۶پیکسل در هر اینچ جا داده شده. در گوشی Mi 10 5G نمایشگر تقریباً تمام قاب جلویی گوشی را پر کرده است. این مشخصه در کنار قاب شیشه‌ای و فریم تهیه شده از آلومینیوم قرار گرفته ‌ که ظاهر زیبایی را به آن بخشیده است.

این بدنه‌ در کنار نمایشگر این محصول، با استفاده از Corning Gorilla Glass 5 محافظت می‌شود تا گوشی در برابر خط‌وخش ایمن باشد. ویژگی دیگر Xiaomi Mi 10 مجهز شدن به حسگر اثر انگشت در زیر صفحه‌ نمایش است که نشان از بالارده بودن محصول دارد‌ اما این پایان کار نیست؛ چهار دوربین که سنسور اصلی آن ۱۰۸مگاپیکسلی است، در قسمت پشتی این گوشی جا خوش کرده‌اند. این دوربین‌ها می‌توانند ویدئو ۸K را ثبت و ضبط کنند. دوربین‌ سلفی این محصول هم به سنسوری ۲۰مگاپیکسلی مجهز شده است.
*** قیمت: ۲۰میلیون و ۷۰۰هزار تومان

* شش: سامسونگ Galaxy S20 Plus
سامسونگ Galaxy S20 Plus در ماه‌های آخر سال ۲۰۲۰ روانه بازار شده و ادامه راه پرچمداران سامسونگ است. شاید مهم‌ترین تفاوت این محصول با برادر بزرگ‌ترش یعنی Galaxy S20 Ultra نبود سنسور پریسکوپ و باتری کمی‌ کوچک‌تر باشد. حسگر اثر انگشت این گوشی از نوع اولتراسونیک است و ‌ زیر صفحه‌نمایش کار گذاشته شده است.

تراشه‌ این محصول، اگزنوس ۹۹۰ سامسونگ است که به‌عنوان تراشه‌ای هفت نانومتری عملکرد فوق‌العاده بهینه‌ای دارد. این تراشه که به همراه ۱۲گیگابایت رم عرضه می‌شود، یکی از قوی‌ترین تراشه‌های موجود در حال حاضر است و برای انجام بازی‌های سنگین و باز کردن چندین برنامه به‌صورت همزمان و تماشای ویدئو کاملاً مناسب است و کم نمی‌آورد.

تراشه‌ گرافیکی Adreno 640 هم برای پخش ویدئو و بازی مناسب است. در این محصول هم دوربین قاب پشتی از چهار سنسور پرقدرت تشکیل شده است. یک سنسور ۶۰مگاپیسکلی، دو سنسور ۱۲مگاپیکسلی و یک سنسور عمق TOF هر آنچه از دوربین یک گوشی موبایل انتظار دارید را برآورده می‌کند. پشتیبانی از فناوری شارژ سریع PD و باتری پرقدرت ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی از دیگر ویژگی‌های این پرچمدار سامسونگ است.
*** قیمت: ۲۱میلیون و ۷۰۰هزار تومان

* هفت: شیائومی Mi 10T Pro
گوشی Mi 10T PRO 5G دو سیم‌کارت با ظرفیت ۲۵۶گیگابایت یکی از محصولات برند شیائومی است که با رونمایی‌اش کلی سروصدا به پا کرد. از شگفتی‌هایش می‌توان به دوربین اشاره کرد. دوربین پشت گوشی سه‌گانه است. سنسور اصلی ۱۰۸مگاپیکسلی در کنار سنسور فوق‌عریض ۱۳مگاپیکسلی و سنسور ماکرو پنج مگاپیکسلی می‌تواند عکس‌های فوق‌العاده باکیفیتی را ثبت کند. کیفیت فیلمبرداری آن هم ۸K است.

در این گوشی شیائومی نمایشگر تقریباً تمام قاب جلویی گوشی را پر کرده است. این مشخصه در کنار فریم تهیه شده از آلومینیوم قرار گرفته که ظاهر زیبایی را به آن بخشیده است. بدنه در کنار نمایشگر این محصول، با استفاده از Corning Gorilla Glass 5 محافظت می‌شود تا گوشی در برابر خط‌وخش ایمن باشد. حافظه داخلی ۲۵۶گیگابایت در کنار هشت گیگابایت حافظه RAM می‌تواند به طور همزمان کارهای سنگینی انجام دهد.این گوشی شیائومی دارای فناوری ارتباطی شبکه ۵G یا نسل پنجم است که اتفاقی بسیار بزرگ و پرقدرت در بهبود سرعت دانلود و آپلود است.
*** قیمت: ۲۲میلیون تومان

* هشت: اپل iPhone 12 Mini
گوشی اقتصادی آیفون سری ۱۲ به عنوان پرچمداران جدید این برند، iPhone 12 Mini است که با دوربین دوگانه روانه بازار شده. هر دو لنز دوربین، ۱۲مگاپیکسلی هستند. باید توجه داشته باشید که دوربین‌های آیفون را نمی‌توان از روی عدد و رقم قضاوت کرد. نمایشگر آیفون ۱۲ mini به پنل Super Retina مجهز ‌شده است تا تصاویر بسیار مطلوبی را به کاربر عرضه کند. این نمایشگر رزولوشن بالایی دارد؛ طوری‌که در صفحه ۵٫۴اینچی، حدود ۴۷۶پیکسل در هر اینچ جا داده شده است.

قاب پشتی آیفون جدید از شیشه ساخته‌ شده تا هم گوشی مشکل آنتن‌‌دهی نداشته باشد و هم امکان شارژ بی‌‌سیم باتری در این گوشی وجود داشته باشد. البته قابی فلزی این بدنه شیشه‌ای را در خود جای داده است. از ویژگی‌های عجیبش اینکه می‌تواند تا ۳۰دقیقه در عمق شش متری آب دوام بیاورد. البته کسی جرات آزمایش این ادعا را ندارد! ازنظر سخت‌‌افزاری این گوشی از تراشه جدید A14 بهره می‌برد که تا بتواند علاوه بر کارهای معمول، از قابلیت‌های جدید واقعیت مجازی که اپل این روزها روی آن تمرکز خاصی دارد، پشتیبانی کند.
*** قیمت: ۲۸میلیون تومان

کدخبر: ۳۶۸۴۹۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر