کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۶۲۸۴۸
تاریخ خبر:

بررسی مشکلات ‌استقلال، اگر ‌فکری ناراحت نمی‌شود!

روزنامه هفت صبح، نادر نامدار | قبل از بازی با صنعت‌نفت آبادان که انتقادها به تیم محمود فکری زیاد شد، این مربی از یک جمله استفاده کرد، اینکه کسانی که به روند کار این تیم انتقاد می‌کنند دشمنان آبی‌ها هستند و البته مشخص است که آبی‌ها راه خود را درست می‌روند‌ اما حالا که بازی استقلال برابر صنعت‌نفت تمام شده، احتمالا خود فکری هم متوجه شده تیمش برای رسیدن به موفقیت مشکلات بسیار زیادی سر راه دارد و او باید ایرادهای تیمش را هرچه زودتر برطرف کند.

حتی اگر قبول کنیم نتایج استقلال نسبت به سال‌های گذشته بدتر نبوده و این تیم هم‌اکنون در جمع بالانشینان جدول رده‌بندی است اما آنچه هواداران استقلال را بسیار نگران کرده، شکل بازی این تیم است، جایی که حتی موثرترین بازیکنان فصل گذشته آبی‌ها در بازی محو هستند و اثری از تاثیرگذاری گذشته‌شان نیست.

آبی‌ها در هر سه خطوط مشکل دارند، در خط دفاع روی کوچک‌ترین موقعیت‌ها شکننده هستند، در خط هافبک اثری از خلاقیت نیست و در خط حمله هم ارسلان مطهری و مهدی قایدی حتی نتوانسته‌اند سایه‌ای از فصل گذشته خود باشند. حالا شاید بهتر باشد محمود فکری با خودش روراست باشد، ضعف تیمش را قبول کند و تلاش کند مشکلات عدیده فنی که در استقلال وجود دارد را به تدریج رفع کند.

البته به هیچ عنوان منظور این نیست که محمود فکری مربی بدی است یا بازیکنان استقلال بی‌کیفیت هستند و طبیعی است سرمربی استقلال هنوز زمان زیادی نیست که تیمش را تحویل گرفته و فرصت کمی برای آماده کردن آبی‌ها داشته ‌ اما واقعیت این است اگر امروز فکری بپذیرد تیمش مشکل دارد، راحت‌تر و زودتر می‌تواند مشکلات تیمش را رفع کند.

برای حل هر مشکلی، اول باید وجود مشکل را پذیرفت. فکری هنوز در مرحله انکار و کتمان است. محمود فکری مربی خوبی است، استقلال هم تیم خوبی است اما اگر این سرمربی خوب ناراحت نمی‌شود؛ نمایش استقلال خوب نیست. اینکه با چند سانتر موقعیت گل خلق شود، فقط موقعیت گل خلق شده و اصلا مفهومش خوب بازی کردن نیست. منتظریم بازی‌های خوب استقلال هرچه زودتر شروع شود.

*** این سوال‌ها را بپرسیم، دشمن محسوب می‌شویم؟
در جریان بازی دو اتفاق مهم داوری رخ داد؛ یکی روی دروازه استقلال و دیگری روی دروازه صنعت‌نفت. ما کاری به آفساید بودن یا نبودن گل صنعت‌نفت نداریم اما در قوانین داوری به طور واضح اشاره شده است که وقتی بازیکنی بدون تعادل روی زمین می‌افتد و توپ به دستش برخورد می‌کند این برخورد توپ خطای هند نیست و از این رو صحنه مشکوک در محوطه جریمه صنعت‌نفت نیز نمی‌توانست پنالتی باشد. در عجبیم که چطور مدیران و کادر فنی استقلال از این قانون اطلاع ندارند یا شاید اطلاع دارند اما به نفع‌شان نیست که حقیقت را بازگو کنند.

علاوه بر اینها محمود فکری در نشست خبری پس از بازی جمله‌ای را به زبان آورد که حواشی بسیار زیادی ایجاد خواهد کرد. او گفت با محروم کردن بابک مرادی درست شب قبل از مسابقه می‌خواستند تمرکز استقلال را به هم بریزند. دو ایراد به همین جمله محمود فکری وارد است؛ اول اینکه محمود فکری با این جمله سرپوشی روی عملکرد ضعیف مدیران باشگاه استقلال گذاشته است. سؤال اینجاست چرا باید مدیران باشگاه بزرگی مثل استقلال یک قرارداد مشکل‌دار با بابک مرادی امضا می‌کردند؟ مگر از قرارداد مشکل‌دار با داریوش شجاعیان و محمد بلبلی درس نگرفته بودند؟

دوم اینکه محمود فکری در بازی‌های قبلی به چه اندازه از بابک مرادی استفاده کرده بود که حالا می‌خواست از او در این بازی استفاده کند؟ به راستی بابک مرادی چه معجزه‌ای را می‌توانست در این آشفته بازار تاکتیکی استقلال رقم بزند؟ محمود فکری و دستیارانش باید به خوبی صنعت‌نفت را آنالیز می‌کردند و نمایش قابل قبول این تیم را مقابل پرسپولیس می‌دیدند.

البته ایرادهایی هم در تیم صنعت‌نفت دیده می‌شد، برای نمونه فاصله بین مدافعین کناری و مدافعین میانی صنعت‌نفت در بازی‌های گذشته، یکی از نقاط ضعف این تیم به حساب می‌آمد اما نه بازیکنان کناری استقلال در آن منطقه زیاد نفوذ کردند و نه هافبک‌های میانی این تیم اقدام به پاس دادن در آن فضا نمودند. شاید اصلا آنالیزورها و کادر فنی استقلال این ایراد تیم صنعت‌نفت را پیدا نکرده بودند!

یکی دیگر از راه‌های گلزنی در تقابل با تیم‌های دفاعی استفاده از شوت‌های پشت محوطه است و آقای فکری باید بگوید بازیکنان این تیم چند بار اقدام به شوت‌زنی به سمت دروازه صنعت‌نفت کردند؟ چرا ایشان از هافبک‌های میانی در کناره‌ها و در پست غیرتخصصی‌شان استفاده می‌کند‌؟

چرا میلیچی که در بازی‌های قبل زوج خوبی با محمد نادری در جناح چپ تشکیل داده بود را در این بازی روی نیمکت نشاند؟علت افت ستاره‌هایی نظیر ارسلان مطهری و مهدی قایدی که به تنهایی بازی‌های بسیار زیادی را به برای استقلال درمی‌آوردند چیست؟ محمد نادری در بازی‌های ابتدایی یکی از ستاره‌های تیم استقلال بود چرا بازی به بازی عملکردش ضعیف‌تر می‌شود؟

شاگردان آقای فکری روی ضربات آزاد تیم حریف به شدت ضعیف عمل کرده و در یارگیری دچار مشکل بودند چرا این اتفاق افتاد؟ کادرفنی و در راس آنها محمود فکری باید پاسخ این سوال‌ها را بدهند و در بازی‌های بعدی به فکر حل این مشکلات تاکتیکی باشند نه اینکه به مانند مدیران باشگاه همواره هوچی‌گری را سرلوحه کار خود قرار دهند.

*** این هم جهت حمایت!
انتقاد از مدیران حق هواداران بوده و هست و از این رو هرچقدر هواداران استقلال و پرسپولیس از مدیران ناکارآمد خود انتقاد کنند کم است اما در مورد کادر فنی نیاز است که زمان بیشتری به آنها داده شود. این نکته را هم در نظر داشته باشید که محمود فکری نیمی از بازیکنان اصلی خود را در اختیار نداشت.

سیاوش یزدانی، وریا غفوری، مسعود ریگی، فرشید اسماعیلی و شیخ دیاباته نفراتی بودند که در بازی‌های گذشته در ترکیب ثابت استقلال قرار می‌گرفتند و نبود آنها به طور قطع روی عملکرد تیم تاثیرگذار خواهد بود. استقلال در فصل گذشته و به همراه استراماچونی در رتبه‌ای به مراتب بدتر از رتبه فعلی استقلال قرار داشت اما با گذشت زمان عملکرد بی‌نظیری را از آبی‌پوشان شاهد بودیم و اگر به کادر فنی فعلی هم فرصت داده شود و البته مشکلات فنی تیم دیده شود، بعید نیست که وضعیت استقلال در هفته‌های آینده بهتر شود.

کدخبر: ۳۶۲۸۴۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر