کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۵۹۸۱
تاریخ خبر:

بررسی شرایط چهار تیم مهم لیگ ‌در ‌نقل‌و‌انتقالات

روزنامه هفت صبح | چند روز دیگر نیم‌فصل دوم آغاز می‌شود و تیم‌ها در حال تقویت خود در بازار نقل و انتقالات نیم‌فصل هستند. در این گزارش به شرایط چهار تیم مهم لیگ بیستم در فصل نقل و انتقالات پرداخته‌ایم.
*** پرسپولیس؛ قهرمان بی‌بضاعت
پرسپولیس در نیم‌فصل اول ۲۱ گل زد و دومین تیم گلزن لیگ بیستم بود اما پنج گل از این ۲۱ گل در بازی آخر به ثمر رسید و آمار گلزنی شاگردان یحیی در این بازی بود که به حد نصاب قابل قبولی رسید. ضمن اینکه بیشتر همین گل‌ها توسط هافبک‌ها و مدافعان این تیم به ثمر رسیده‌اند و خط حمله سرخ‌ها حسابی ضعیف و کم‌اثر ظاهر شده است. در غیاب عیسی آل‌کثیر محروم، از آرمان رمضانی و مهدی عبدی آب چندانی برای پرسپولیس گرم نشده و به همین دلیل یحیی به شدت به دنبال تقویت تیمش در این منطقه است.

البته آنها مدتی قبل دست به کار شدند و مهدی ترابی، یکی از دو گلزن اصلی خود در لیگ نوزدهم را از العربی برگرداندند و با حضور او قطعا وضعیت خط حمله پرسپولیس بهتر خواهد شد اما پرسپولیس به دنبال جذب شهریار مغانلو از سانتاکلارای پرتغال هم هست که اگر این اتفاق بیفتد، می‌توان گفت جنس پرسپولیس در خط حمله جور خواهد شد. دیگر کمبود بزرگ پرسپولیس، مدافع میانی است.

یحیی در این پست فقط جلال حسینی و محمدحسین کنعانی‌زادگان را در اختیار دارد و در غیاب یک یا هر دوی آنها مجبور است از هافبک‌های دفاعی در این پست استفاده کند. گفته می‌شود پرسپولیس برای رفع این مشکل به دنبال علی نعمتی مدافع میانی شهرخودرو است که البته با توجه به مشکلات مدیریتی در این تیم مشهدی، جذب او زیاد آسان نیست و احتمالا یحیی باید به دنبال گزینه‌ای دیگر باشد.

*** استقلال؛ پرستاره‌ای که خودش را تضعیف کرد
استقلال یکی از کامل‌ترین تیم‌ها از نظر بازیکن در لیگ بیستم است. آبی‌ها تقریبا در تمام پست‌ها، دارای حداقل دو بازیکن خوب و استاندارد بودند و قبل از شروع فصل، مدعی اول قهرمانی به شمار می‌رفتند اما هرچه از فصل گذشت، اتفاقات عجیبی رخ داد که شرایط را برای این تیم تغییر داد.

چند مصدومیت و البته قهر و آشتی‌های جدی و مقطعی چند بازیکن، استقلال را به تیمی تبدیل کرد که تقریبا در هیچ هفته‌ای به طور کامل بازیکنانش را در اختیار نداشت. محمود فکری با هروویه میلیچ به مشکل خورد و او ایران را ترک کرد. فرشید باقری هم درگیر مشکلات انضباطی شد و چند هفته‌ای در تمرینات غایب بود. سیاوش یزدانی، شیخ دیاباته و داریوش شجاعیان هم در بیشتر مقاطع فصل مصدوم بودند.

در واقع اگر این مصدومیت و این قهر و آشتی‌ها نبود، استقلال هیچ نیازی به جذب بازیکن در نقل و انتقالات نیم‌فصل نداشت، حتی همین حالا هم به نظر نمی‌رسد استقلال نقطه ضعف خاصی در فهرست خود داشته باشد و مشکل اصلی این تیم تاکتیکی و فنی است که به کادر فنی‌اش مربوط می‌شود.

با این حال زمزمه‌هایی به گوش می‌رسد که استقلال به دنبال جذب یکی دو بازیکن است. آنها برای جذب مهدی کیانی هافبک دفاعی نیمکت‌نشین و ناآماده سپاهان نامه رسمی زده‌اند و سپاهانی‌ها هم در عوض خواهان مسعود ریگی شده‌اند که اگر این معاوضه رخ بدهد استقلال به شدت متضرر خواهد شد.

*** سپاهان؛ پرمهره و جذاب اما بی‌دفاع
تیم محرم نویدکیا جذاب‌ترین تیم نیم‌فصل اول بود. این تیم یک پای بازی‌های دیدنی هر هفته بود و در بازی‌هایش ۴۳ گل رد و بدل شد. یعنی چیزی در حدود سه گل در هر بازی. این تیم هم از نظر مهره چیزی کم ندارد و در هر پست از بازیکنان بزرگ و تاثیرگذاری برخوردار است که محرم نویدکیا را از هر بازیکن دیگری بی‌نیاز می‌کند.

آنها در خط حمله سجاد شهباززاده را دارند که صدرنشین فعلی جدول گلزنان است. سروش رفیعی و محمدرضا حسینی هم مهره‌های تاثیرگذار هجومی این تیم هستند. در فاز دفاعی هم محمد کریمی، امید نورافکن و جلال‌الدین علی‌محمدی حضور دارند که ترکیبی کامل و کم‌نقص ساخته‌اند. محرم در خط دفاع هم از بازیکنان باتجربه و خوبی برخوردار است. گولسیانی، پورقاز و نژادمهدی سه مدافع میانی خوب سپاهان هستند که دست محرم را برای چیدن ترکیب دلخواه در بازی‌های مختلف باز گذاشته‌اند.

در واقع مرور فهرست سپاهان نشان می‌دهد که این تیم هم مثل استقلال نیاز به جذب بازیکن خاصی ندارد. البته سپاهان آماری ضعیف در خط دفاع دارد که اصلا در حد و اندازه نام این تیم و رده‌اش در جدول نیست اما مشخص است که مشکل فقط تاکتیکی است و با تمرینات نویدکیا و دستیارانش قابل رفع است. ضمن اینکه پیام نیازمند هم از فرم ایده‌آل فصل گذشته خود فاصله گرفته و اگر او هم همان پیام همیشگی باشد، محرم نیازی به هیچ بازیکن جدیدی برای تیمش در نیم‌فصل نخواهد داشت.

*** تراکتور؛ نامتوازن و سردرگم
تیم تبریزی در پست‌های مختلف، وضعیت‌های متفاوتی دارد. در بعضی از پست‌ها پر از بازیکن درجه یک است و در بعضی از پست‌ها از فقر بازیکن معمولی رنج می‌برد. مهم‌ترین مشکل تراکتور سرمربی این تیم بود که ظاهرا با بازگشت رسول خطیبی این مشکل فعلا حل شده است. در دروازه، محمدرضا اخباری با بازگشت به روزهای اوج خیال خطیبی را حل کرده است. در خط دفاع هم با توجه به آمار گل‌های خورده به نظر نمی‌رسد خطیبی نیاز به بازیکن درجه یکی داشته باشد اما شاید یک ذخیره مطمئن در طول نیم‌فصل دوم به کار او بیاید.

یکی از مشکلات بزرگ تراکتور در خط هافبک است. جایی که بازیکنان صاحب‌نامی حضور دارند که البته در حد و اندازه نام خود ظاهر نشده‌اند. احسان حاج‌صفی که حتی ممکن است از این تیم جدا شود، اشکان دژاگه هم در هفته‌های اخیر دلخوری هایی پیدا کرد و مشخص است که دلش با تیم نیست.

مسعود شجاعی هم مثل تمام سال‌های دوران فوتبالش، غیرقابل پیش‌بینی است و روزهای بدش بیشتر از روزهای خوبش است. در واقع در پست هافبک دفاعی با حضور اکبر ایمانی و حمید بوحمدان مشکلی وجود ندارد اما این تیم نیاز به یک هافبک خلاق و البته باثبات دارد اما فعلا خبری از جذب بازیکن در این پست نیست. تراکتور در خط حمله محمد عباس‌زاده آماده را داشت اما با جذب پیمان بابایی حالا هیچ مشکل در این خط ندارد و فقط باید بتواند این دو را تغذیه کند تا وضعیتش بهتر شود.

کدخبر: ۳۷۵۹۸۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر