کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۰۲۴۴۱
تاریخ خبر:

راهنمای خرید ماشین ۳۰۰میلیونی برای کسانی که دنا دوست ندارند

سیدمحمدرضا دادگستر| چهار سال قبل اگر با ۳۰۰ میلیون تومان بودجه به بازار می‌رفتید گزینه‌های پیش‌رویتان یکی از یکی بهتر بودند؛ از ب.ام.و ۲۱۸ آی و تویوتا هایلوکس دوکابین گرفته تا کیا سورنتو و حتی لکسوس NX300 هیبرید! اما در حال حاضر به جز چند خودروی ایرانی و چینی انتخاب‌های زیادی پیش‌ رویتان قرار ندارد. اگر آنقدر پژو ۲۰۷ و دنا در خیابان دیده‌اید که حالتان از آن‌ها به هم می‌خورد و ریسک مشکلات متعددشان را هم حاضر نیستید بپذیرید می‌توانید به سراغ ۳ سدان چینی بازار بروید که می‌توانید یک مدل صفر کیلومترشان را با قیمت حول و حوش ۳۰۰ میلیون تومان بخرید.

برلیانس H230 اتوماتیک مدل ۹۹

نسبت به برلیانس H330 این مدل از طراحی ساده‌تری بهره می‌برد. با این حال مزیت اساسی‌اش در همان بازار دست دوم خوب و خدمات پس از فروش گسترده است. برلیانس در قیاس با دیگر خودروهای چینی برند قابل اعتمادتری است و قطعاتش دوام بیشتری دارند. H230 در قیاس با دنا و رقبای هم‌وطنش از کابین و صندوق عقبی جادار با ظرفیت ۵۰۰ لیتر بهره می‌برد که می‌تواند حتی تندر ۹۰ را هم به چالش بکشد. جالب است بدانید که H230 هم به همان اندازه تندر ۹۰ کم‌خرج است و مالکانش از هزینه‌های نگهداری کم آن زیاد تعریف کرده‌اند. پیشرانه ۱٫۵ لیتری این چینی خوشنام می‌تواند ۱۰۲ اسب بخار نیرو و ۱۳۸ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند.

جیلی GC6 اکسلنت مدل ۹۸

جیلی تا زمانی که جک J5 از خط تولید کرمان موتور خارج شود همواره با رقیبی هم‌وطن اما سرسخت مواجه بود که به خاطر طراحی زیبایش همیشه فروش بالاتری نسبت به این خودرو داشت. اما با طراحی ناموزون و عجیب جک J4 که جایگزین شایسته‌ای برای J5 نیست حالا فضای مانور بیشتری برای این سدان به نسبت خوش‌رخ چینی فراهم شده است. جیلی GC6 چری آریزو ۵ نیست که به آپشن‌های زیادش بنازید. خودروسازان بم ترجیح داد که خودرویی را به بازار معرفی کند که از لحاظ امکانات به نسبت فقیر (توجه داشته باشید که سانروف و مولتی مدیای ۸ اینچی با سنسور عقب را دارد!) است اما متریال باکیفیت‌تری دارد. کابین این خودرو به مراتب بهتر از کابین دناست و برای سدانی که وزنش حدود ۱۲۰۰ کیلوگرم است پیشرانه ۱٫۵ لیتری ۱۰۵ اسبی بازدهی بدی ندارد.

جک J4

اگرچه مدتی است که خبری از J4 سیصد میلیونی نیست اما مدل‌های ۹۹ آن را می‌توانید با اختلاف چند میلیونی در بازار پیدا کنید. J4 هیچ وقت نتوانست موفقیت J5 را تکرار کند. با این حال در مجموع می‌توان به این خودرو نمره قابل قبول داد. مزیت اصلی J4 کابین بزرگ در کنار هندلینگ خوب و کیفیت بالای سواری شهری است و چه چیزی بیشتر از این می‌تواند رضایت خانواده‌ای که ماشینی برای ترددهای روزمره می‌خواهد را جلب کند؟ صندلی‌های این خودرو نه مثل پژو ۲۰۶ صندوقدار تنگ و نه مثل تندر ۹۰ سفت و بدفرم است. با این حال کسانی که به خیال داشتن سدانی پرآپشن به سراغ J4 می‌روند دچار اشتباه خطرناکی می‌شوند چون این خودرو یکی از فقیرترین چینی‌ها از نظر آپشن است.

کدخبر: ۴۰۲۴۴۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر