کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۲۱۸۹۱
تاریخ خبر:

تقدیم به‌شما که در فکر داشتن شغل دوم هستید

روزنامه هفت صبح، پوریا عطاریان | جای تعجب ندارد اگر اکنون برخی افراد به داشتن شغلی دیگر در کنار شغل فعلی خود فکر کنند. حتی اگر در هفته‌های اخیر موفق شده باشید شغلتان را حفظ کنید، شاید در مورد تداوم و حفظ موقعیت آن دچار تردید شده باشید. به همین خاطر فکر کردن درباره ایجاد مسیر دیگری برای کسب درآمد، ایده چندان غریبی نیست.

مسیری که نیازی به حضور فیزیکی نداشته باشد و به شما اجازه بدهد که بتوانید از راه دور هم کار کنید. اگر شما هم به چنین راهکاری می‌اندیشید، بهتر است پیش از آغاز شغل جانبی جدید، به پرسش‌های زیر پاسخ دهید. این پرسش‌ها، که توسط خانم سوزی مور، در وبسایت بیزنس اینسایدر ارائه شده‌اند، به شما کمک خواهند کرد که تصویر بهتری از آنچه قرار است انجام دهید، داشته باشید.

* یک: چرا مردم باید به من مراجعه کنند؟
قاعدتا ابتدا باید بدانید که قرار است چه خدماتی را به صورت غیرحضوری ارائه دهید. از امور آموزشی و مشاوره‎ای گرفته تا خدماتی مانند طراحی وبسایت همگی را می‌توان به صورت دورکاری انجام داد؛ به خصوص حالا که بسیاری از مصرف‌کنندگان هم ترجیح می‌دهند، تعاملات فیزیکی را تا حد ممکن کاهش دهند. همین که کف‌بین‌ها حالا اپلیکیشنی ارائه کرده‌اند که خدمات کف‌بینی را آنلاین ارائه بدهند، نشان می‌دهد که شاید شما هم بتوانید بخشی از توانایی‌هایتان را در فضای کسب‌وکار آنلاین به کار بگیرید. نخستین گام این است که در مورد خدماتی که قرار است ارائه دهید، به نتیجه روشنی برسید.

* دو: چگونه مشتری بیابم؟
ارائه خدمات در فضای مجازی هرچند از برخی جنبه‌ها راحت‌تر به نظر می‌رسد اما مسائل مربوط به خود را هم دارد. برای مثال احتمالا با افراد بسیاری مواجه خواهید شد که قصدی برای خرید ندارند اما وقت شما را می‌گیرند یا برایتان مزاحمت ایجاد می‌کنند. شاید بهتر باشد که ابتدا کارتان را با افرادی آغاز کنید که شناخت بهتری از آن‌ها دارید.

در مراحل بعدی باید درباره سازوکارهای دیگری مانند شیوه پرداخت هم بیندیشید. اگر همه دستمزد را در همان ابتدا طلب کنید، شاید برخی از مشتریان بالقوه را از دست بدهید. در سوی دیگر، اگر بخشی از پرداخت را به بعد از انجام کار محول کنید، احتمالا با مشتریان بدحساب هم مواجه خواهید شد. اینکه کدام شیوه بهتر است، پاسخ مشخصی ندارد. پس از مدتی کار کردن احتمالا برآورد بهتری از میزان مشتریان بالقوه از دست رفته و مشتریان بدحساب خواهید داشت .

* سه: چگونه از زیرساخت‌های موجود بهره ببرم؟
خدماتی که به صورت آنلاین ارائه می‌شوند، لزوما قرار نیست که با خدمات حضوری مشابه یکسان باشند. برای مثال، هنگام تدریس از راه دور می‌توان مثال‌های بیشتری را در نرم‌افزار نشان داد. زیرساخت‌های نسبتا توسعه‌یافته ارتباطات این امکان را مهیا می‌سازند که به شیوه موثرتر و در برخی مواقع متفاوتی خدمات خود را ارائه کنید. هرچه از این زیرساخت‌ها بهتر بهره ببرید، در توسعه کسب‌وکار تازه موفق‌تر خواهید بود.

کدخبر: ۳۲۱۸۹۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر