کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۶۸۳۹۶
تاریخ خبر:

برادر ناتنی ناکام بسترن در ایران!

روزنامه هفت صبح | گک ترامپچی GA3S یک سدان کامپکت است که نخستین مرتبه در نمایشگاه خودروی شانگهای ۲۰۱۳ به معرض نمایش عمومی درآمد و کمی بعد، در ماه جولای با قیمت ۸۰ تا ۱۲۰ هزار یوآن (بسته به تجهیزات و نوع قوای محرکه) به فروش رسید. جالب است بدانید که گک جزو خودروسازان معتبر و باسابقه چینی است که در مناطق آزاد کشور همچون انزلی و ارس نیز فروش خوبی داشته است. محصولات سواری گک تحت برند «ترامپچی» و خودروهای تجاری آن با نام تجاری «گونو» به بازار ارائه می‌شوند.

نمای جلوی ترامپچی GA3S بیش از هر خودروی دیگری بسترن B30 گروه بهمن را به ذهن متبادر می‌کند که طبیعی است چون این خودرو ‌ روی پلتفرم بسترن ساخته شده است. از این رو شاهد جلوپنجره بزرگ با نوارهای کرومی و چراغ‌های کشیده هستیم که ظاهری تهاجمی به این سدان کوچک آسیایی داده است.

در نمای جانبی دو خط حجم‌دهنده در بالا و پایین درها مشاهده می‌شود که گک را به سدان‌های کره‌ای همچون اکسنت شبیه کرده است. در نمای عقب شباهت بسیاری میان ترامپچی GA3S و جک J4 مشاهده می‌شود و اتفاقاً می‌توان مهم‌ترین نقطه ضعف این خودرو را در این بخش دانست. چراغ‌های برگی فرم نسبتا بزرگ در دو طرف در‌ صندوق عقب جانمایی شده‌اند و یک نوار کروم رنگ در حد فاصل این دو ‌ روی در‌ صندوق قرار گرفته تا برتزئینات ساده آن افزوده باشد.

این طراحی در بهترین حالت خود در مرسدس بنز کلاس C نسل قبل مشاهده می‌شود که البته تاکنون تلاش چینی‌ها برای کپی‌کاری از روی دست بنز نتایج جالبی را در پی نداشته است!در تریم مشکی کابین که در آن از متریال پلاستیک خشک استفاده شده نمی‌توان به نقطه قوتی اشاره کرد که گک را از دیگر خودروها سرتر نشان دهد. نهایت تلاش شرکت برای زیباسازی کابین، استفاده از عناصر کرومی محدود در داشبورد و کنسول بوده که بیشتر آن را شبیه ‌ خودروهای اسباب‌بازی کرده است!

هرچند کیفیت چرم مصنوعی صندلی‌ها بالاست و برای چهار نفر جادار و راحت است. با صندوق عقب ۴۵۰ لیتری ترامپچی GA3S مدام وسوسه‌تان می‌کند که به دل جاده بزنید و سفرتان را آغاز کنید.
آپشن‌های این سدان کامپکت چینی در حد متوسط ارزیابی می‌شوند: سانروف، صفحه نمایشگر لمسی، کامپیوتر سفری، ABS، EBD، ایموبلایزر، سنسور نور، سنسور باران، سنسور عقب برای پارک، دوربین عقب، کانال تهویه عقب، چراغ روشنایی در روز‬‎، چهار عدد کیسه هوا، تنظیم صندلی راننده و کمک راننده به صورت اتوماتیک، تهویه مطبوع اتوماتیک دو کاناله و جمع شدن آینه‌ها به صورت اتوماتیک.

برای گک ترامپچی GA3S یک پیشرانه ۱۶۰۰ سی‌سی تنفس طبیعی در نظر گرفته شده که می‌تواند قدرتی برابر با ۱۲۰ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۱۵۳ نیوتن‌متر تولید کند. این نیرو به وسیله جعبه دنده چهار سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌شود. ترامپچی GA3S مدل ۲۰۱۵ را می‌توانید با ۳۷۰ میلیون تومان در بازار کارکرده‌ها تهیه کنید.

کدخبر: ۳۶۸۳۹۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر