کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۵۳۹۵۶
تاریخ خبر:

اختلاف مالی؛ انگیزه برادرکشی در ساختمان نیمه‌کاره

روزنامه هفت صبح | جمعه ۱۸ مهرماه حوالی ساعت ۱۱ شب، در میدان معلم، خیابان تختی برادر بزرگتر تبعه افغانستان ۳۸ ساله دست به قتل برادرش که ۱۰سال از او کوچکتر بوده، می‌زند. این حادثه در یک ساختمان نیمه‌کاره که محل کار برادر کوچکتر بود اتفاق می‌افتد.

سه نفر از کارگرانی که در ساختمان مشغول کار بودند سعی می‌کنند جلوی آنها را بگیرند اما موفق نمی‌شوند. حالا این سه نفر نیز در بازداشت هستند و علت این برادرکشی را اختلاف مالی بیان می‌کنند اما طی اطلاعاتی که بازپرس پرونده به دست آورده هنوز علت اصلی مشخص نیست و پای اختلافات خانوادگی را به میان می‌کشند.

*** ماجرای قتل
دو برادر تبعه افغانستان بر سر حساب و کتاب ساختمان با یکدیگر بحث‌شان می‌شود. این مشاجره در حضور سایر کارگران ساختمان در اتاقک استراحت رخ می‌دهد و سه نفر شاهد ماجرا بودند. در حین مشاجره، بحث بالا می‌گیرد و دو برادر به روی یکدیگر چاقو می‌کشند. هر دو نفر همدیگر را با چاقو می‌زنند و در واقع تمام صورت، سینه و بد‌ن‌شان زخمی می‌شود.

سه نفری که در محل نزاع حضور داشتند درباره این اتفاق می‌گویند: دعوا با تلفنی شروع شد که برادر بزرگتر به برادر کوچکتر زد. بر سر پول دعوا می‌کردند. یک باره مشاجره با موضوع دیگری بالا گرفت. بعد برادر بزرگتر به ساختمان نیمه کاره و اتاقک استراحت آمد. رو در رو، برادرها با یکدیگر مشاجره کردند و بحث که بالا گرفت به روی همدیگر چاقو کشیدند.

ما سعی کردیم جلوی‌شان را بگیریم که نشد. در نهایت هر دو بی‌حال روی زمین افتادند که با اورژانس تماس گرفتیم. برادر کوچکتر به بیمارستان ضیاییان منتقل می‌شود که در آنجا فوت می‌کند. دیگری یعنی برادر بزرگتر در بیمارستان سینا بستری است و حالش وخیم است و بر اثر شدت جراحات در کما به سر می‌برد. مقتول ۲۷ ساله و قاتل ۳۸ سال سن داشتند و برادر بوده‌اند.

هر دو متاهل هستند. مقتول به علت آسیب و خونریزی داخلی از ناحیه شکم فوت کرده است و قاتل از ناحیه بازو و شکم و پهلو آسیب دیده است. محل حادثه در ساختمان نیمه‌کاره‌ای حوالی میدان معلم خیابان تختی است. سه نفری که شاهد نزاع بوده‌اند اعلام کردند اختلاف آنها مالی بوده و سر پول بحث می‌کنند اما دعوا به جاهای باریک می‌کشد.

*** بحث بر سر انتشار عکس
اما بحث‌های دیگری در این برادرکشی وجود دارد و آن اختلاف بر سر مسئله خانوادگی است. هر دو برادر متاهل هستند و همسران و فرزندان‌شان در افغانستان زندگی می‌کنند. اما شب حادثه برخی بررسی‌ها نشان می‌دهد دعوای این دو برادر که با قتل یکی از آنها و زخمی شدن دیگری پایان یافته بر سر انتشار یک عکس خانوادگی در فیس‌بوک بوده است.

ظاهرا عامل جنایت یعنی برادر کوچکتر ۲۷ ساله که در ساختمان نیمه‌کاره کار می‌کرده چند شب قبل عکسی از یک مهمانی خانوادگی در فیس‌بوک منتشر کرده و قاتل با دیدن عکس خانوادگی‌ای که همسرش هم در آن بوده، به‌شدت از دست برادرش عصبانی شده بود. او شب حادثه به محل کار برادرش که ساختمانی نیمه‌کاره بود رفت و بر سر همین مسئله با یکدیگر درگیر شدند.

هردو چاقو داشتند که در درگیری به سمت هم هجوم برده و ضرباتی به یکدیگر زدند. در این حادثه مردی که از انتشار عکس همسرش در فضای مجازی خشمگین بود یعنی برادر بزرگتر به برادر کوچک حمله می‌کند و او را به قتل می‌رساند و در برابر اتهام قتل عمدی قرار می‌گیرد. اما شاهدان نزاع می‌گویند آنها از قبل بر سر مسائل مالی اختلاف داشتند و ما درباره انتشار عکس چیزی نمی‌دانیم. در حال حاضر سه ناظر دعوا در اداره دهم پلیس آگاهی به سر می‌برند و اگر برادر بزرگتر از کما جان سالم به در ببرد او هم به آنجا منتقل می‌شود.

کدخبر: ۳۵۳۹۵۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر