کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۸۱۰۰
تاریخ خبر:

بدون قایدی و نوراللهی، مقابل آگوئرو و مارگا!

روزنامه هفت صبح | پرسپولیس، استقلال و تراکتور راهی مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا شدند. در نگاه اول به نظر می‌رسد استقلال می‌تواند الهلالی را که در مرحله گروهی دو باخت داده و چهار گل از استقلال تاجیکستان و دو گل از الشباب امارات خورده، به راحتی شکست دهد.

تراکتور هم می‌تواند النصر را در غیاب عبدالرزاق حمدالله محروم مغلوب و حذف کند و پرسپولیس هم کار سختی مقابل حریف تاجیک خود ندارد اما وقتی می‌دانیم که مرحله یک‌هشتم لیگ قهرمانان آسیا شهریور و مهر ماه برگزار خواهد شد و تا آن زمان تیم‌ها تفاوت‌های زیادی با امروزشان خواهند داشت، ماجرا فرق خواهد کرد و ممکن است شرایط کاملا برعکس شود.

*** پرسپولیس؛ نوراللهی و کنعانی رفتنی شدند؟
پرسپولیس در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا باید در تاجیکستان به مصاف استقلال این کشور برود. قطعا تیمی که در گروه الهلال و الشباب صدرنشین شده، تیم ضعیفی نیست و نباید آن را دست‌کم گرفت، به خصوص که سابقه نشان داده بازی در کشورهای آسیای میانه برای تیم‌های ایرانی به شدت دشوار است اما پرسپولیس هم تیم بزرگ و باتجربه‌ای است و می‌تواند از پس این تیم ناشناخته و شگفتی‌ساز بربیاید ولی به شرطی که تضعیف نشود!

در واقع پرسپولیسی‌ها از همین حالا باید به فکر حفظ ستاره‌ها و حتی تقویت خود در بعضی پست‌ها باشند اما ظاهرا جدایی چند ستاره این تیم از همین حالا قطعی به نظر می‌رسد، آن هم ستاره‌هایی که پیدا کردن جانشینانی در حد آنها، اصلا کار آسانی نیست. چیزی که تا امروز قطعی به نظر می‌رسد، جدایی احمد نوراللهی و محمدحسین کنعانی‌زادگان است. این دو بازیکن پیشنهادهای نجومی عجیبی از لیگ ستارگان قطر دریافت کرده‌اند و نگه داشتن آنها در پرسپولیس با قراردادهایی حتی دو برابر قرارداد فعلی‌شان، تقریبا محال به نظر می‌رسد.

در واقع از همین حالا یحیی باید به دنبال جایگزین کردن نفراتی در حد و اندازه این دو نفر باشد. تا پایان لیگ برتر هم ممکن است درخشش بازیکنانی مثل آل‌کثیر، مغانلو و حتی دوباره مهدی ترابی باعث شود این بازیکنان هم پرسپولیس را ترک کنند و دست یحیی مثل فصل گذشته لیگ قهرمانان دوباره به شدت خالی شود. اگر نیمی از این بازیکنان هم جدا شوند و پرسپولیس نتواند جای خالی آنها را به خوبی پر کند، حتی شاید باید منتظر حذف زودهنگام پرسپولیس در شهر دوشنبه باشیم.

*** استقلال؛ به دنبال حفظ شیخ و قایدی و …
استقلال به عنوان صدرنشین‌ اما به سختی و با کمی خوش‌شانسی راهی مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا شد. مجیدی صعود تیمش به مرحله حذفی را باید مدیون بازیکنانش در فاز هجومی باشد. ستاره‌هایی مثل فرشید اسماعیلی، مهدی قایدی، شیخ دیاباته و حتی ارسلان مطهری! تصور کنید اگر قایدی در استقلال نبود، این تیم چگونه می‌توانست از گروه مرگ صعود کند؟ آن هم با خط دفاعی که با هر حمله‌ای، تن هواداران استقلال را می‌لرزاند!

حالا این تیم باید در مرحله یک‌هشتم نهایی و در کشوری ‌ که هنوز معلوم نیست، مقابل الهلال قرار بگیرد. تیم متمول و پرستاره عربستانی، در مرحله گروهی نتایج ضعیفی گرفت و خوش شانس بود که توانست به عنوان یکی از تیم‌های دوم صعود کند. آنها بعد از این مسابقات سرمربی خود را اخراج کردند و دستیار مورینیو را به خدمت گرفتند. الهلال قطعا تا شهریور تغییرات زیادی خواهد داشت و تیمی به مراتب قوی‌تر را راهی مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا خواهد کرد.

اگرچه شنیده می‌شود بافتیمبی گومیس و جووینکو از این تیم جدا خواهند شد اما گفته می‌شود موسی مارگا مهاجم پورتو و هم‌تیمی مهدی طارمی در پرتغال، به این تیم پیوسته و عجیب و باورنکردنی اینکه سرخیو آگوئرو هم در راه این تیم است و حتی شنیده می‌شود ستاره آرژانتینی منچسترسیتی با یکی از بازیکنان آرژانتینی حاضر در لیگ عربستان برای بازی در این کشور مشورت گرفته است! مطمئنا این دو ستاره، تنها بازیکنانی نیستند که به الهلال خواهند آمد و این تیم در فاز دفاعی هم تقویت خواهد شد و با این وضعیت شکست دادنش در مرحله حذفی اصلا کار آسانی نخواهد بود.

اما مشکل فقط تقویت الهلال نیست و مشکل بزرگ‌تر این است که استقلال هم به درد پرسپولیس دچار است و گفته می‌شود بعضی از ستاره‌های این تیم در پایان لیگ برتر جدا شده و به لیگ‌های کشورهای حاشیه خلیج‌فارس می‌روند. به طور مشخص صحبت از مهدی قایدی و شیخ دیاباته است که پیشنهاداتی دارند و قراردادشان با استقلال به شکلی نیست که مشکلی برای جدایی داشته باشند!

استقلال برای راضی کردن این دو بازیکن به ماندن کار تقریبا غیرممکنی دارد و شاید از همین حالا باید به دنبال یافتن بازیکنانی برای پر کردن جای خالی فیل و فنجان‌شان باشند. ضمن اینکه استقلال در خط دفاع هم به شدت مشکل دارد و باید مدافعانی مطمئن‌تر از مدافعان فعلی‌اش جذب کند تا با هر حمله حریفان دست و دل مربی و هواداران تیم نلرزد.

*** تراکتور؛ کم‌ستاره‌تر از همیشه
در سال‌های اخیر عادت کرده‌ایم تراکتور را تیمی پرستاره، گران‌قیمت و جنجالی ببینیم. محمدرضا زنوزی از زمان مالکیتش بر تراکتور، میلیون‌ها دلار خرج این تیم کرده و مربیان و بازیکنان خارجی و البته کاپیتان‌های تیم ملی را هم جذب کرده، هرچند نتیجه لازم را نگرفته است اما تیم فعلی تراکتور، کم‌ستاره‌ترین تیم چند سال اخیر این باشگاه است.

آنها به جای امثال دنیزلی، جان توشاک و ژرژ لیکنز، به رسول خطیبی روی آورده‌اند، بازیکنان خارجی گران‌قیمت و تاثیرگذار و البته دردسرسازشان را هم کنار گذاشته‌اند، احسان حاج‌صفی را دودستی تقدیم سپاهان کرده‌اند، مسعود شجاعی را به نیمکت چسبانده‌اند و فقط اشکان دژاگه را از تیم پرستاره چند سال اخیرشان در ترکیب دارند که او هم به نظر می‌رسد از بازی در این تیم راضی نیست و ممکن است در پایان فصل جدا شود.

حالا همین تیم، در مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا باید به مصاف النصری برود که گفته می‌شود برای جذب سرخیو آگوئرو با الهلال کورس گذاشته و چند ستاره دیگر را هم جذب خواهد کرد. به اینها اضافه کنید احتمال بالای بازی در عربستان را تا متوجه شوید که این تراکتور، چه کار سختی برای گذشتن از سد النصر خواهد داشت.

*** دست روی دست نگذارید!
در حالی که الهلال و النصر به دنبال جذب ستاره‌های تیم‌های بزرگ اروپایی هستند و حتی استقلال تاجیکستان از سوی دولت این کشور به شدت حمایت می‌شود، به نظر می‌رسد اگر مدیران پرسپولیس، استقلال و تراکتور و البته سازمان لیگ و فدراسیون دست روی دست بگذارند، باید منتظر حذف زودهنگام این سه تیم باشیم. مدیران این سه باشگاه باید هر چه در توان دارند رو کنند و مانع تضعیف تیم‌شان شوند و فدراسیون و سازمان لیگ هم باید با لغو قانون منع جذب خارجی‌ها، اجازه بدهند این سه تیم خودشان را برای حضوری پرقدرت در آسیا تقویت کنند.

کدخبر: ۳۸۸۱۰۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • Mansourov

    کدومشون میخوان برن تاجیکستان؟ ?