کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۶۲۸۵۰
تاریخ خبر:

ببینید | جهان در شوک شیوع بیماری ناشناخته هندی

در حالی که مردم کشورهای مختلف در انتظار دریافت واکسن کرونا و بازگشت به زندگی عادی بودند، خبر شیوع یک بیماری ناشناخته و مرموز در هند، جهان را در شوکی بزرگ فرو برد.

با این حال بررسی‌ها نشان می‌دهد بیماری مرموزی که اخیرا در هند خبرساز شده است می‌تواند با مسمومیت ناشی از فلز سنگین مرتبط باشد.

طی روزهای گذشته اولین موارد از ابتلا به نوعی بیماری ناشناخته در شهر "ایلورو" در ایالت "آندرا پرادش" مشاهده شد. این بیماران دچار علائمی همچون حالت تهوع، اضطراب، تشنج و از دست دادن هوشیاری بوده‌اند اما نتیجه تست کووید-۱۹ در آنان منفی بوده است. طبق گزارش رسانه های هند در نمونه خونِ حداقل ۱۰ فرد مبتلا به این بیماری اثری از وجود فلزات سنگین مانند سرب و نیکل یافت شده است.

به گفته کارشناسان هندی، حجم نمونه‌هایی که به صورت فوری مورد بررسی قرار گرفته، کم بوده اما گزارش‌ها حاکی از وجود فلزات سنگین مانند سرب و نیکل در نمونه های خون بیماران است. همچنین نمونه‌های بیشتری فرستاده شده که نتایج بررسی روی آنها هنوز اعلام نشده است.

بنابر اعلام منابع بیمارستانی در هند تنها ۸۴ نفر از این بیماران در بیمارستان تحت درمان قرار دارند و بزودی مرخص خواهند شد.

کدخبر: ۳۶۲۸۵۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر