کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۱۸۴۸
تاریخ خبر:

با چند ماه پس‌انداز در عراق می‌توان خودرو خرید؟

روزنامه هفت صبح، گروه خودرو | حداقل حقوقی که عراقی‌های شاغل می‌گیرند ۵۲۰ هزار دینار و حداکثر آن ۹ میلیون دینار است (چیزی بین ۸٫۹ تا ۱۵۳ میلیون تومان). به‌رغم بحران اقتصادی و خشونت گسترده‌ای که در سال‌های اخیر در این کشور تاریخی وجود داشته اما بازار خودروی آن هنوز پویاست (این را با دیدن محموله‌هایی از جدیدترین شاسی‌بلندهای روز که از طریق ایران به عراق ترانزیت می‌شوند ‌ می‌توانید دریابید). در این گزارش به سراغ یکی از نمایشگاه‌های خودرو در استان دهوک عراق رفته‌ایم و چند تا از مدل‌های موجود در آن را بررسی کرده‌ایم. در این گزارش زمان مورد نیاز برای رسیدن به هر کدام، با پس‌انداز حداقل درآمد‌ محاسبه شده است.

*** فورد موستانگ مدل ۲۰۱۹ (۱۹ هزار و ۵۰۰ دلار؛ ۵۴ ماه)
موستانگ را می‌توان موفق‌ترین خودرو در بین خودروهای عضلانی آمریکایی دانست؛ مقامی که کامارو بعید است حالا حالاها به آن برسد و دوج چلنجر به شدت در تلاش است تا آن را از موستانگ بگیرد. جالب است بدانید که فورد، موستانگ ۲۰۱۹ را در ۱۰ مدل تولید کرد تا سلایق متنوع را پوشش داده باشد. پیشرانه V8 نمونه پایه قادر به تولید ۳۱۰ اسب بخار است. فورد برای مدل ۲۰۱۹ آپشن‌هایی مخصوص را نیز تدارک دیده ‌ که از بین آنها سیستم صوتی هزار وات ۱۲ بلندگوی بی اند او و سیستم اگزوز هوشمند جذاب‌تر است.

*** تویوتا راوفور مدل ۲۰۲۰ (۲۵ هزار و ۵۰۰ دلار؛ ۷۱ ماه)
راوفور در خاورمیانه به اندازه‌‌ آمریکا محبوب نیست اما این چیزی از شایستگی‌های شاسی‌بلند پرافتخار سامورایی صنعت خودرو کم نمی‌کند. تلاش تویوتا در بیستمین سالگرد راوفور و نسل پنجم عرضه‌‌ خودرویی بوده که مالکش بتواند با خیال راحت دل را به طبیعت بزند و حتی در رالی هم شرکت کند! از این رو قابلیت‌های آفرودی آن به حداکثر رسیده است؛ هر چند هنوز هم راوفور به پای برادران بزرگترش، پرادو و لندکروزر، از این نظر نمی‌‎رسد.

*** مرسدس بنز GLA 250 مدل ۲۰۱۹ (۲۹ هزار دلار؛ ۸۱ ماه)
شاسی‌بلندهای کوچک بنز شاید به اندازه‌‌ کلاس G پرابهت نباشند اما جزو پنج خودروی برتر کلاس ساب‌کامپکت هستند که با قدرت بالای پیشرانه و کابین راحت شناخته می‌شوند. نمونه حاضر مدل پایه GLA250 است و نمی‌توان انتظار مجموعه کاملی از آپشن‌ها را در آن داشت (نمونه فول این خودرو در زمان عرضه ۵۵ هزار دلار برچسب قیمت خورده بود!). اما با توجه به قیمتی که پرداخت می‌کنید گزینه مناسبی است؛ به ویژه وقتی پا را روی پدال گاز فشار می‌دهید و پیشرانه دو لیتری ۲۵۸ اسبی مرسدس غرش‌کنان از خواب بیدار می‌شود.

*** هیوندای النترا مدل ۲۰۱۷ (۱۴ هزار و ۸۰۰ دلار؛ ۴۱ ماه)
این همان النترای معمولی است که در ایران خودمان هم پیدا می‌شود و شاید چندان هیجانی نداشته باشد. البته برای رسیدن به این خودرو در ایران در صورتی که حداقل دستمزد را می‌گیرید باید نزدیک به ۵۰۰ ماه حقوق‌تان را پس‌انداز کنید (البته در صورت ثابت‌ماندن قیمت خودرو!). نسل ششم النترا ظاهر جذاب‌تری پیدا کرده و در تیپ توربو، که نسخه حاضر از آن است، می‌تواند ۱۲۸ اسب بخار نیرو و ۲۱۱ نیوتن متر گشتاور تولید کند. البته تریم اکو آپشن‌های بیشتری هم نسبت به تریم ۲ لیتری دارد.

کدخبر: ۳۸۱۸۴۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر