کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۵۴۳۰۴
تاریخ خبر:

با منفورترین آبی‌پوش ب.ام.و آشنا شوید

روزنامه هفت صبح، گروه خودرو | ‌تلفیق دو کلاس خودرویی همیشه خوب از کار درنمی‌آید. ب.ام.و سال‌ها پیش با قاطی کردن سدان‌ها و کراس‌اوورها دست به ابداع جالبی زد و کراس‌کوپه جذاب X6 را به خط تولید آورد که در مدت زمانی کوتاه، به شدت محبوبیت یافت. این کار در رده‌ای دیگر اما جز شکست چیزی عاید ب.ام.و ننمود.

خودروساز رادیکال آلمانی که به شکستن مرزها عادت دارد، سال‌ها پیش قصد کرد ‌ دو رده سدان‌ها و محصولات جی‌تی را با هم تلفیق کند و به این شیوه بر میزان فروش خودروهای سدان بیفزاید. حاصل کار اما شد آنچه می‌بینید.

خودرو زیبای سری ۳ هرچقدر در نمای جلو جذاب است، در نمای عقب بدقواره است. همین عامل هم سبب شد نسخه‌های جی‌تی ۳ ب.ام.و مختلف یعنی ۳، ۵ و ۶ هرگز به موفقیتی بایسته و شایسته دست نیابد. اینجا در این گزارش با نسخه GT سدان سری۳ روبه‌روییم. با این رنگ آبی و فرم طراحی جذاب جلوپنجره. گزارش را از دست ندهید.

*** طراحی
چنان که گفتیم فرم طراحی بزرگ‌ترین دلیل شکست این آلمانی آبی‌پوش است. خودرو در نمای جلو با چراغ‌های متفاوتی نسبت به سری ۳ معمولی تولید شده که البته زیباست و کلیت آن خوب از کار درآمده است. در کناره‌ها هم مشکل چندانی وجود ندارد و کلیت خودرو به ویژه طرح رینگ‌ها جذاب طراحی شده.

اما آنچه ناپخته یا شاید خوشایند نیست، طرح ستون C و نحوه طراحی صندوق بار است که بزرگ و بدقواره به شکل یک زائده به بدنه چسبیده و کل هویت سری۳ را زیر سوال برده است. البته همین اتفاق در مورد سری ۵ جی‌تی هم رخ داده و باعث طرد آن مدل از بازار شده است. در فضای داخلی تفاوت چندانی بین سری ۳ معمولی و این نسخه نیست و همان روح کلی حاکم بر محصولات ب.ام.و در اتاق در آن دمیده شده است.

*** ابعاد
در بخش ابعاد خودرو باید گفت ‌ طول این مدل ۴۸۲۴ میلیمتر است که کمی بیشتر از طول ۴۶۲۴میلیمتری مدل سدان است. عرض خودرو نیز ۱۸۲۸ میلیمتر است که در کل سدان این عدد ۱۸۱۱میلیمتر است. ارتفاع کلی نیز کمی بیشتر از ۱۴۲۹ میلیمتر مدل سدان است و معادل ۱۵۰۸میلیمتر است. برای بهبود فضای پای سرنشینان عقب نیز فاصله محوری از ۲۸۱۰ میلیمتر مدل سدان به ۲۹۲۰ میلیمتر افزایش پیدا کرده است.

*** مشخصات فنی
ب.ام.و آبی‌رنگ ما از نسخه ۳۲۸ است و این یعنی به موتور مجهز است. این موتور ضمن داشتن قدرت بسیار بالا دارای مصرف بسیار کمی نیز هست و در مصرف سوخت ترکیبی این خودرو در هر ۱۰۰ کیلومتر به طور میانگین تنها معادل ۶٫۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر این خودرو ۱٫۷ تنی نیز معادل ۶٫۲ ثانیه و حداکثر سرعت آن معادل ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت است.

در خصوص این خودرو باید در انتها اشاره کرد که اگر با قیافه خاص آن کنار بیایید نمی‌توان ایراد خاصی از آن گرفت اما در بازار کشورمان با توجه به عرضه بسیار کم این خودرو و تعداد محدودی که از این مدل پلاک ملی دریافت کرده‌اند، نباید انتظار خرید فروش آسان آن در بازار دست دوم را داشت.

*** قیمت
خودرو به شدت کمیاب است و کمتر کسی را می‌توان سراغ داشت که اصلا این خودرو را دیده باشد. تعدادی که از این خودرو به کشور وارد شده گویا ۴ تا ۵ دستگاه بوده و همین عامل زمینه گمنامی‌اش را فراهم کرده است. نکته مهمی که نباید از نظر دور داشت بازارپسندی یک محصول است که با فروش سریعش در بازار یک رابطه مستقیم دارد. این نسخه از ب.ام.و گرچه بیش از ۲٫۵ میلیارد تومان قیمت دارد اما بازارپسند نیست و کسی هوس خریدش را ندارد. همینقدر تلخ؛ همینقدر واقعی!

توضیحات

*

توضیحات

*

کدخبر: ۳۵۴۳۰۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر