کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۲۶۸۱۰
تاریخ خبر:

با مرگ اکبر خرمدین‌‌ سرنوشت ایران ‌چه می‌شود؟

روزنامه هفت صبح، سارا غضنفری | اکبر خرمدین، قاتلی که در چندماه گذشته بارها نامش در صدر اخبار حوادث قرار گرفت، در آخرین روز آبان‌ماه، در زندان رجایی‌شهر بر اثر سکته قلبی فوت کرد تا پرونده رسیدگی به جنایات او برای همیشه بدون برگزاری دادگاه مختومه شود. بی‌شک پرونده قتل‌هایی که اکبر خرمدین با معاونت همسرش ایران انجام داد، از جنجالی‌ترین پرونده‌های جنایی این دهه محسوب می‌شود.

پیرمرد ۸۰‌ساله که در دادسرای جنایی به قتل فرزندش بابک (‌کارگردان و مستندساز)، آرزو (‌دختر بزرگش) و دامادش فرامرز (پسر‌خواهرش و همسر آرزو) به همدستی همسرش اعتراف کرد. نوع قتل‌ها و مثله کردن اجساد به‌قدری فجیع بود که هیچ‌کس باورش نمی‌شد یک زن و مرد میانسال توان چنین اقدام فجیعی داشته باشند، خاصه آنکه پای فرزندانشان در میان بود.

حالا خبر آمده که اکبر ۸۰‌ساله صبح یکشنبه در زندان رجایی‌شهر سکته کرده است. دکتر حسن امیدوار، وکیل او به هفت‌صبح می‌گوید: «‌به هرحال اکبر خرمدین از بیماری سرطان رنج می‌برد، سن‌اش زیاد بود و بالاخره بر اثر بیماری و سکته قلبی در زندان فوت شد.»

سرنوشت ایران همسر اکبر
اما این قتل‌ها به تنهایی و فقط به دست اکبر خرمدین رخ نداده است و در دادسرا ایران مادر بابک و آرزو و زن‌دایی فرامرز هم اعتراف کرد، پیشنهاد قرص خواب دادن و بیهوش و کم‌توان کردن بچه‌ها را او به اکبر داده است. اما انگار ضربه نهایی و قتل و مثله کردن اجساد به دست اکبر خرمدین بوده است. حالا و با مرگ اکبر، سرنوشت ایران چه خواهد شد؟

گمانه‌زنی‌ها درباره ایران، جرم معاونت در قتل است، چراکه خود اکبر خرم‌دین هم در اعترافاتش گفته بود او پسر و دختر و دامادش را به قتل رسانده اما همسرش با او مشارکت داشته است. ایران موسوی‌ثانی، فعلا در بند زنان زندان قرچک ورامین به‌سر می‌برد. اگر به حکم معاونت در قتل تفهیم شود، نهایت تا ۱۵ سال حبس خواهد داشت.

اکبر بخشیده شده بود؟
این اواخر، قبل از فوت خرمدین در زندان دوباره نام او سر زبان‌ها افتاده بود. او به دلیل ابتلا به کرونا دو هفته در بیمارستان بستری شده بود و حتی برای او درخواست آزادی با وثیقه شده بود که موافقت نشد. اما زمزمه‌های بخشش او نیز وجود داشت. با وجود پیچیدگی‌های این پرونده، علی‌اکبر خرم‌دین تنها در صورت درخواست خانواده دامادش که خواهرزاده‌اش نیز بوده، حکم قصاص دریافت می‌کرد و از بابت قتل فرزندانش این حکم برای او صادر نمی‌شد.

ماده ۲۲۰ قانون مجازات اسلامی پدر را در جایگاه ولی‌دم فرزند قرار می‌دهد و بر اساس آن، پدر به جرم قتل فرزند قصاص نمی‌شود بلکه قصاص تبدیل به دیه و تعزیر می‌شود. اما خانواده داماد او نیز اعلام کردند ما شاید از قصاص چشم بپوشیم اما نباید از زندان آزاد شود و روی آزادی ببیند! اگرچه مادرمان (خواهر خرمدین) فعلا در شرایطی نیست که بتواند از رضایت و بخشش حرفی بزند.

داستان خرمدین‌ها ‌ ۲۶ اردیبهشت امسال و با پیداشدن تکه‌های بدن یک مرد در سطل زباله‌ای در فاز۳ شهرک اکباتان به جریان افتاد. تنها چند ساعت پس از پیداشدن این جسد مثله‌شده، معلوم شد که مقتول کارگردان ۴۷ساله سینما به‌نام بابک خرم‌دین است و عاملان این جنایت پدر و مادر او هستند که خیلی‌زود توسط پلیس دستگیر شدند.

هنوز یک روز از اعترافشان به قتل بابک نگذشته بود که آنها علاوه بر قتل بابک، به ارتکاب دو قتل دیگر نیز اعتراف کردند؛ آرزو (دختر خانواده) و فرامرز (شوهر سابق آرزو). اکبر خرم‌دین (پدر بابک) در تحقیقات گفت که فرامرز را در سال۹۰ و آرزو را در سال ۹۷ به قتل رسانده و پس از مثله‌کردن اجساد، آنها را در نقاط مختلف تهران رها کرده و در همه این قتل‌ها همسرش همدستش بود.

اما نقشی در ارتکاب قتل‌ها نداشت. اما نکته مهم این است اکبر خرمدین تا لحظه آخر از قتل‌هایی که انجام داده پشیمان نشد، حتی یک‌بار در دادسرا گفته بود اگر می‌توانستم دختر و پسر دیگرم را هم می‌کشتم! او تا آخرین لحظه محکم و استوار می‌گفت فساد آنها بالا بود و پشیمان نیستم!

کدخبر: ۴۲۶۸۱۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر