کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۲۷۴۹۰
تاریخ خبر:

جو بایدن؛ فرمانده عملیات کودتا علیه ترامپ

روزنامه هفت صبح، رامتین لطیفی | نظرسنجی‌ها می‌گوید که حزب جمهوریخواه علاوه بر مجلس نمایندگان، مجلس سنا را نیز از دست خواهند داد و اکثریت کنگره در اختیار دموکرات‌ها خواهد بود. پیروزی دموکرات‌ها در سنا و تطابق زمانی آن با انتخاب قضات دادگاه‌ها یعنی سیستم قضایی آمریکا هم تا مدت‌ها نزدیک به دموکرات‌ها خواهد بود.

می‌شود این شکست‌ها را این‌گونه معنا کرد که حتی اگر ترامپ انتخابات را ببرد با سد عظیمی از دموکرات‌ها مواجه خواهد شد که جای نفس کشیدن برای او باقی نخواهند گذاشت. هرچند که نظرسنجی‌ها می‌گویند ترامپ انتخابات را هم نخواهد برد اما شاید بعضی با رجوع به انتخابات قبلی بگویند که ترامپ تا آخرین لحظات در نظرسنجی‌ها از کلینتون باخته بود و در نهایت پیروز انتخابات شد ولی باید این نکته را در نظر گرفت که این‌بار در ایالات سنتی جمهوریخواه به جز آیوا و تگزاس هم ترامپ از بایدن عقب‌تر است.

در کنار این اتفاق مهم، چندصدایی دولت و کاخ سفید در رابطه با بحران کرونا و آشوبی که در کشور در نتیجه این سیاست‌ها به راه افتاده است زنگ خطر را برای جمهوریخواهان به صدا درآورد و هجمه‌هایی از جانب هم‌حزبی‌های ترامپ به او وارد شده است. عده‌ای پا را فراتر گذاشتند و از ترامپ اعلام برائت کردند و با حفظ تعلق خاطرشان به حزب جمهوریخواه به جمع حامیان بایدن در انتخابات پیوستند تا ترامپ دوباره پیروز نشود.

جرج کانوی، همسر کیلین کانوی که مشاور ارشد دونالد ترامپ است به همراه رید گالن، استیو اشمیت، جان ویور و ریک ویلسون که از چهره‌های سرشناش و استراتژیست‌های مشهور حزب جمهوریخواه به شمار می‌روند در نامه‌ای مشترک نوشتند که در انتخابات آتی از حزب دموکرات و جو بایدن حمایت خواهند کرد تا دونالد ترامپ دوباره رئیس‌جمهور نشود. این گروه اولین جمهوریخواهان مطرحی بودند که از بایدن حمایت کردند.

پس از آن‌ها سناتور سابق جمهوریخواه، جف فلیک نیز به جمع جمهوریخواهان حامی بایدن به منظور حذف ترامپ پیوست و اعلام کرد پیروزی دوباره ترامپ فاجعه‌ای است که ما نباید اجازه تکرار به آن بدهیم.همچنین مگان مک‌کین، نماینده جمهوریخواه مجلس و دختر سناتور قدرتمند جمهوریخواهان، جان مک‌کین گفته است هرگز به ترامپ رای نمی‌دهد چون هر روز مادرش را غمگین‌تر می‌کند و او را وادار به گریه و زاری می‌کند!

در مقابل او و خانواده‌اش به بایدن که فردی معقول است و مورد احترام پدرش بوده است رای خواهد داد. به این جمع لری هوگان، فرماندار جمهوریخواه ایالت مریلند را اضافه کنید که از تصمیمات غیرکارشناسانه و هر روزه ترامپ عاصی شده و صدایش درآمده است.
حالا گزارش‌هایی از فعالیت محرمانه کمپین بایدن به گوش می‌رسد که در حال یارکشی و ایجاد یک گروه جمهوریخواهان حامی بایدن و مخالف ترامپ هستند.

بایدن هم گفته است که با بسیاری از جمهوریخواهان در تماس است و دوستان و همکاران سابق به او گفتند: «اگر پیروز شوی حمایتت می‌کنیم.» باید دید چه افرادی در این گروه عضو خواهند شد ولی تا اینجای کار باید گفت کمپین ترامپ از روند این اتفاقات بسیار ترسیده است که چند روز پیش بودجه ۱۰میلیون دلاری برای تخریب بایدن اختصاص داده است.

کدخبر: ۳۲۷۴۹۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر