کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۱۷۱۴۱
تاریخ خبر:

بالگردهای آمریکایی در راه ایران

یکی از وعده ها و تاکیدات صورت گرفته پس از برجام، نوسازی و تحول در صنعت هوایی کشورمان بود که اگرچه قراردادها و تفاهم نامه های مختلفی برای آن به امضا رسیده، اما همچنان سنگ اندازی ها و کارشکنی های طرف غربی، اجازه ورود پرنده های جدید به کشورمان را نمی دهد.

به گزارش صبحانه،البته در کنار خرید هواپیماهای جدید، موضوع تهیه بالگردهای جدید نیز مورد توجه مسئولان قرار گرفت و وعده هایی درباره خرید تعدادی بالگرد جهت استفاده در ناوگان امداد و اورژانس کشورمان مطرح شد که به نظر می رسد واردات این نوع بالگردها، بی سر و صدا آغاز شده است.

بر اساس آخرین جلسه کمیته ماده ۱ در مردادماه امسال، مقرر شده است با درخواست جمعیت هلال احمر برای واردات ۶ فروند بالگرد BELL 412 EP موافقت شود که این موضوع با عنایت به نامه شرکت پشتیبانی و نوسازی بالگردهای ایران بوده است.

بل ۴۱۲ یک بالگرد نیمه سنگین ساخت کارخانهٔ بل متعلق به کشور آمریکا است که نخستین نمونه های آن در اوایل سال ۱۹۸۰ میلادی به پرواز درآمد. در حقیقت این بالگرد، تجهیز هلیکوپتر بل ۲۱۲ به دو موتور توربینی و یک پروانه اصلی چهار تیغه ای بود که ۴۱۲ نام گرفت.

بل ۴۱۲ از بزرگترین هلیکوپترهای نیمه سنگین فعال در ناوگان ایران خواهد بود که ۳۱۵۹ کیلوگرم وزن دارد و دو خلبان و ۱۳ مسافر ظرفیت آن است که با یک بار سوخت ‌گیری ۶۶۳ کیلومتر پرواز می ‌کند. حمل مسافر و مجروح در مناطق خشکی و دریا، قدرت پایداری زیادی و قابلیت پرواز در شب از جمله ویژگی‌ های این هلیکوپتر است.

کدخبر: ۱۱۷۱۴۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر