کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۳۴۹۰۵
تاریخ خبر:

بازی مار و پله خانم کارگردان

روزنامه هفت صبح، پریسا قهرمانی | آمارها الزاما نمی‌توانند اساس «قضاوت جامع» قرار بگیرند اما به‌عنوان یک مصداق قابل تامل هستند. داریم درباره میزان رضایت مخاطبان سینما از فیلم‌های درحال اکران می‌گوییم. در سایت سینما تیکت، به عنوان یکی از مراجع فروش فیلم، گزینه‌ای وجود دارد که تماشاچیان با کلیک بر آن رضایت خود را نشان می‌دهند.

فیلم «آتابای» به کارگردانی نیکی کریمی ۴ و نیم امتیاز از ۵ را به‌دست آورده. سری به امتیاز فیلم پرفروش این روزهای اکران یعنی «گشت ۳» بزنیم. امتیاز فیلم سعید سهیلی ۲ و نیم است در حالی که بیش از سی میلیارد فروش کرده. فروش «آتابای» اما کمی بیش از چهار میلیارد است.

این اختلاف امتیاز، مهر تاییدی است بر نظرهایی که «آتابای» را بهترین فیلم کریمی می‌دانند. از وقتی این فیلم در جشنواره فجر نظرهای مثبت منتقدان و تماشاگران را به خود دید، کار خانم کریمی سخت‌تر شده. او پیش‌تر هم تجربه کارگردانی داشت اما حالا وضعیت او همچون بازی «مار و پله» است.

نیکی کریمی به نقطه‌ای رسیده که اگر در فیلم بعدی نتواند رضایت منتقدان و مخاطبان را به‌دست آورد، واکنش‌های «تند و تیزی» به خود خواهد دید. این مسئله برای خیلی از کارگردان‌ها رخ داده و آن‌ها را در یک نقطه متوقف کرده.چه بسا کریمی در خلوت خود به این مسئله اندیشیده و همچنان درباره این که فیلم بعدی‌اش چه و چگونه باشد، چالش دارد.عجالتا نگاهی به امتیاز دیگر فیلم‌ها در سایت سینما تیکت داشته باشیم: بی همه چیز ۴٫۵ ، درخت گردو ۴٫۳ ، قهرمان ۳٫۹ و گربه سیاه ۳٫۷٫

کدخبر: ۴۳۴۹۰۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر