کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۸۰۴۲۱
تاریخ خبر:

بازیکنانی که فقط به حضور در فهرست نهایی قانع نیستند

روزنامه هفت صبح| ‌اردوی تیم ملی در اتریش با برگزاری دو بازی تدارکاتی مقابل اروگوئه و سنگال به پایان رسید. این اردو دستاوردهای زیادی برای کارلوس کی‌روش به همراه داشت و او متوجه شد که تیمش تا رسیدن به شرایط ایده‌آل برای جام جهانی چقدر فاصله دارد. اما نکته مهم و دردسرساز برای کی‌روش، درخشش غیرمنتظره چند بازیکن بود که باعث خواهد شد تا او برای انتخاب ترکیب اصلی تیمش دچار تردیدهایی شود.

سیدحسین حسینی
این آماده‌ترین ورژن دوران بازی حسینی است. او چند سال پیش فوق‌العاده ظاهر شد و توانست رکورد طولانی‌ترین دقایق گل نخوردن در فوتبال باشگاهی ایران را بشکند اما او حالا از آن دوران هم آماده‌تر و باانگیزه‌تر است و البته تجربیات بیشتری را هم پشت سر گذاشته است. حسینی که فصل گذشته هم در لیگ برتر بیشترین کلین‌شیت را ثبت کرد و رکورد کمترین گل خورده در یک فصل را شکست، بهترین بازیکن ایران در برابر سنگال بود که با 6 سیو و چند خروج عالی و یک بازی بدون اشتباه، آمادگی خود را به رخ کی‌روش کشید.

البته همین حالا هم به نظر می‌رسد علیرضا بیرانوند انتخاب اول سرمربی پرتغالی تیم ملی باشد اما حالا خیال کی‌روش و هواداران تیم ملی راحت است که اگر روزی به هر دلیلی بیرانوند در دسترس نبود، یک دروازه‌بان آماده و باانگیزه به نام سیدحسین حسینی هست که جای خالی او را پر کند. همه این اتفاقات در حالی رخ داده که به نظر می‌رسید او در نهایت فقط می‌تواند با خوش‌شانسی در فهرست نهایی تیم ملی قرار بگیرد اما حالا جدی‌ترین رقیب بیرانوند و حتی تهدیدکننده جایگاه ثابت او در ترکیب تیم ملی هم هست.

صادق محرمی
سال‌ها بود که در لیگ کرواسی حضور داشت اما در این مدت پیشرفت خاصی از او دیده نمی‌شد. معمولا در بازی‌های مهم تیمش نیمکت‌نشین بود و در بازی‌هایی هم که به میدان می‌رفت، اولین گزینه تعویض سرمربی تیم بود. اما از یک ماه پیش اوضاع برای او تغییر کرد. مقابل چلسی در لیگ قهرمانان، رحیم استرلینگ را مهار کرد و در هر دو بازی تیمش در این تورنمنت در ترکیب اصلی قرار داشت.

در حالی که به نظر می‌رسید بالاخره شانس به او رو کرده، ناگهان کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی شد و در اولین اقدام هم‌پستی مغضوب او یعنی رامین رضائیان را به تیم ملی دعوت کرد تا اینطور به نظر برسد که قرار نیست محرمی در جام جهانی بازیکن فیکس تیم ملی باشد اما صادر نشدن ویزای رضائیان باعث شد تا او در هر دو بازی تیم ملی در اتریش به‌طور ثابت به میدان برود و خودش را به کی‌روش اثبات کند. حالا سرمربی تیم ملی قطعا روی او حساب بیشتری باز خواهد کرد و حتی ممکن است در جام جهانی او را به رامین رضائیان ترجیح بدهد. به خصوص که او تجربه بازی در مهم‌ترین تورنمنت باشگاهی جهان یعنی لیگ قهرمانان اروپا را هم دارد.

سامان قدوس
هرچند دیر‌ اما به نظر می‌رسد سامان بالاخره توانسته خودش را به ترکیب تیم ملی تحمیل کند. قدوس را خود کارلوس کی‌روش به تیم ملی دعوت کرد اما به دلایل مختلفی مثل سیستم بازی تیم ملی، ناآمادگی خود او و … قدوس نتوانست هرگز در ترکیب اصلی تیم ملی جایی برای خودش دست و پا کند. او درخشش‌های مقطعی داشت، مثل بازی با بحرین که پس از ورودش به زمین تیم ملی هجومی‌تر شد و دو بار دیگر دروازه بحرین را باز کرد.

اما درخشش‌های او ثبات نداشت و گاهی مثل بازی با لبنان در صیدا نمایش‌های ناامیدکننده‌ای هم ارائه داد و قافیه رقابت را به بازیکنانی مثل احمد نورالهی، سیامک سرلک و حتی مهدی قایدی واگذار کرد. سامان در این فصل در برنتفورد هم نیمکت‌نشین است و کمتر به بازی گرفته می‌شود اما آمادگی‌اش را حفظ کرده و در اردوی اتریش نسخه دیگری از او را شاهد بودیم. او در مقابل اروگوئه درخشید و در برابر سنگال هم پس از ورود او بود که تیم ملی نمایش بهتری ارائه داد و به گل تساوی رسید. با این اوصاف، به نظر می‌رسد بالاخره در جام جهانی شاهد حضور فیکس و تاثیرگذار او در تیم ملی خواهیم بود.

احسان حاج‌صفی
سال‌هاست که منتقدین او معتقدند یا خودش باید از تیم ملی خداحافظی کند یا مربیان نباید او را به اردوها دعوت کنند. حاج‌صفی در خیلی از بازی‌های تیم ملی نمایش‌های متوسط و حتی ضعیفی داشته و صدای کارشناسان و هواداران تیم ملی را درآورده است. در همین بازی مقابل اروگوئه هم او در نیمه اول یکی از بدترین بازیکنان زمین بود و پراشتباه ظاهر شد اما تغییر پستش در بازی دوم مقابل سنگال شرایط را تغییر داد. او در نیمه اول در مهار حریف مستقیمش نسبتا موفق عمل کرد و در نیمه دوم هم نمایش خوبی در فاز هجومی داشت.

تک‌گل تیم ملی روی یک و دوی خوب او با طارمی و سانتر چشم‌بسته اما بی‌عیب و نقص او آن هم در سخت‌ترین شرایط و بسته‌ترین زاویه ممکن به دست آمد. حاج‌صفی قبل از این پاس گل، یک سانتر دیدنی دیگر هم انجام داد که قدوس در این صحنه فقط یک قدم برای گلزنی کم آورد. باید قبول کرد که تیم ملی به بازیکنی با تجربه و کیفیت حاج‌صفی نیاز دارد. او می‌تواند در لحظات سخت بازی‌های جام جهانی، تفاوت‌ها را رقم بزند و تیم ملی را نجات بدهد. او احتمالا در جام جهانی مدافع چپ فیکس تیم خواهد بود.

کدخبر: ۴۸۰۴۲۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر