کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۱۴۰۹۵
تاریخ خبر:

بازگشت مهراد‌، زخم‌کاری بهنام بانی و موهای الویس

روزنامه هفت صبح، بهنام مظاهری | این هفته خبر بازگشت مهراد جم، خواننده‌ای که سال پیش مهاجرتش حاشیه‌های زیادی به‌راه انداخت، در صدر اخبار بود. محسن سعیدی‌کیا که با نام هنری مهراد جم به‌عنوان خواننده پاپ در موسیقی ایران شناخته می‌شود، سال گذشته به ترکیه مهاجرت کرد و سپس به انگلستان رفت. اما اکنون با انتشار عکس و متنی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام، از بازگشتش به ایران خبر داد.او با انتشار عکسی از خود در هواپیما نوشت: «ارادت، تو این مدت خیلی سختی کشیدم… برگشتم به عشق وطن به عشق شما، پشت ما خدا بودِ همیشه‌… شکر خدا»

مهاجرت سال گذشته مهراد جم به ترکیه حواشی فراوانی به همراه داشت و واکنش آهنگساز و تهیه‌کننده این خواننده را برانگیخت. اما هادی حسینی که تهیه‌کننده آثار او در ایران بود، از همان ابتدا از مهراد خواست که اشتباه خود را قبول کند و به ایران برگردد. حال باید دید در صورت بازگشت این خواننده موسیقی پاپ، او مجددا می‌تواند در بازار موسیقی ایران به فعالیت بپردازد یا خیر.

ماجرای بعدی که این هفته بین مخاطبان موسیقی و سینما بحث‌برانگیز شد، استفاده از بهنام بانی به‌عنوان خواننده سکانس پایانی سریال زخم کاری بود. حرکت عجیبی که انصافا با فضای سریال، به اصطلاح آکورد نمی‌شد. موضوع هم این نیست که بهنام بانی ضعف خاصی داشته باشد، موضوع این است که وقتی موسیقی متن سریال استایل راک دارد و جیغ گیتار الکتریک در هر سکانس طوری بلند می‌شود که آدم مجبور است کل سریال را از ترس همسایه بغلی، کنترل به دست ببیند، آدم توقع ندارد آخر داستانی که با خون هم تمام می‌شود، صدای لطیف بهنام بانی و یک ترانه غمگین پاپ بشنود.

کار را اینجور وقت‌ها بسپارید به رضا یزدانی، کاوه آفاقی، کسی که خودشان بلدند چطور پایان‌بندی مناسبی در‌بیاورند. در همین رابطه حسن علیشیری که یکی از ترانه‌سرایان نام‌آشنای حوزه موسیقی است در توئیتر خود نوشت: «نابخشودنی‌ترین خطای محمد‌حسین مهدویان در زخم کاری انتخاب بهنام بانی و آن ترانه ضعیف است. کاش اتفاق خوب ترانه «کجا باید برم» از روزبه بمانی در فیلم لاتاری تکرار می‌شد. بهنام بانی و آثارش به‌جای خود ارزشمند است اما برای چنین سریالی هرگز.»خبر دیگر هم اینکه مجموعه‌ای از لوازم و لباس‌ها و حتی موی الویس پریسلی، «سلطان راک اند رول» بیش از یک‌میلیون دلار فروخته شدند.

به نقل از ایندیپندنت، این لباس که توسط بیل بلو (Bill Belew) طراحی و تبدیل به یکی از به‌یادماندنی‌ترین لباس‌هایی شد که توسط پریسلی پوشیده شده است، تزئینات فلزی طلایی و آستر قرمز دارد. علاوه بر این، فرصت صرف ناهار خصوصی با پریسیلا پریسلی که از سال ۱۹۶۷ تا ۱۹۷۳ با الویس ازدواج کرده بود، هم یکی از مواردی بود که در این حراج عرضه شد. یک وعده‌غذا با همسر سابق الویس پریسلی، ۲۵ هزار دلار خرج بر‌می‌دارد. این زوج یک دختر با هم داشتند؛ لیزا ماری پریسلی که دارای چهار فرزند است، ازجمله بازیگر رایلی کیو.

یکی از موارد جالب توجه دیگر در این حراج، موهای تراشیده شده الویس پریسلی بود که توسط آرایشگر او جمع‌آوری‌شده بود. یک شیشه پر از موهای اصلاح‌شده پریسلی، ۵۸ هزار دلار فروش رفت. بخشی از درآمد حراج به «بنیاد رویا» که از بزرگسالان مبتلا به بیماری سخت و خانواده‌های آنها حمایت می‌کند، اختصاص می‌یابد تا به‌عنوان قدردانی از مادر پریسیلا که ماه گذشته در ۹۵‌سالگی درگذشت، پرداخت شود.
الویس پریسلی در ۱۶ اوت ۱۹۷۷ زمانی‌که تنها ۴۲ سال سن داشت، بر اثر حمله قلبی درگذشت اما بسیاری از ترانه‌های او هنوز در فهرست بهترین‌ها و پرطرفدارترین‌های موسیقی جهان حضور دارند.

ستاره اسپانیایی «انریکه ایگلسیاس» دنیای موسیقی هم همین چند روز پیش اعلام کرد که آلبوم جدیدش را در ۱۷ سپتامبر منتشر می‌کند، اما احتمالا این آخرین آلبوم او خواهد بود.این خواننده ۴۶ ساله اسپانیایی فاش کرد که آلبوم آینده او با عنوان نهایی، ممکن است آخرین آلبوم حرفه‌ای او باشد. ایگلسیاس این خبر را در جریان پرسش و پاسخ با ریکی مارتین و سباستین یاترا، در حین تبلیغ تور خود به اشتراک گذاشت. او در ویدئویی که در اینستاگرامش به اشتراک گذاشته است گفته:

«این موضوعی است که در چند سال گذشته به آن فکر کرده‌ام. در جایی از زندگی‌ام قرار دارم که فکر می‌کنم زمان مناسبی برای خداحافظی است، موضوعی که از سال ۲۰۱۵ به آن موضوع فکر می‌کنم. هرگز موسیقی را متوقف نمی‌کنم. من هرگز از نوشتن آهنگ دست نمی‌کشم، چون عاشق این کار هستم. من این کار را به شیوه دیگری انجام خواهم داد. به این معنی که لزوماً نباید فعالیتم به‌عنوان یک آلبوم باشد. بنابراین این پروژه برای من مهم است.»علاوه بر این، ایگلسیاس در کنار این پست نوشت: «آلبوم نهایی. مدت زیادی است که می‌گذرد… آلبوم نهایی من ۱۷ سپتامبر منتشر می‌شود.»

کدخبر: ۴۱۴۰۹۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر