کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۲۹۶۹
تاریخ خبر:

بازسازی صحنه قتل‌ جلوی دادگستری کرمانشاه

روزنامه هفت صبح، سارا غضنفری | قاتلی که همسرش، وکیل او و شاهد پرونده طلاق خود را در کرمانشاه، هفته گذشته با کُلت به قتل رسانده بود، روز گذشته ۲۰ بهمن‌ماه زوایای جنایت هولناک خود را هنگام بازسازی صحنه قتل تشریح کرد.

«الف. ک.» جوان حدود ۳۰ ساله‌ای که روز ۱۴ بهمن برای پیگیری پرونده طلاق خود به شعبه ۶ خانواده آمده بود، پس از درگیری شدید لفظی با همسرش، وکیل او و شاهد پرونده، در حوالی ساختمان دادگستری کل کرمانشاه دست‌به‌اسلحه شد و در چند ثانیه به زندگی هر سه نفر آنها خاتمه داد. او که به نظر می‌رسید برنامه قتل را از قبل در ذهن آماده کرده بود، بلافاصله توسط پلیس حاضر در صحنه دستگیر و سپس روانه زندان شد. الف. ک.، دیروز دوشنبه برای بازسازی صحنه قتل به محل جنایت آورده شد تا جزئیات جنایت خود را تشریح کند.

*** دچار جنون شدم
قاتل در ابتدا در جمع خبرنگاران گفت: «من دچار جنون ناموسی و مرتکب این جرم شدم، اما تابع قوانین و مقررات کشور هستم و حاضرم جانم را هم در راه این مرزوبوم فدا کنم.» او مدعی شد که «شاهد پرونده در زندگی من دخالت می‌کرد و خانم پ. ظ نیز که به ‌عنوان وکیل باید مدافع قانون می‌بود، متأسفانه خارج از حیطه پرونده عمل می‌کرد و باعث شد که من دچار چنین جرمی شوم و از این بابت متأسف هستم.»

سپس بازپرس ویژه قتل یک کُلت خالی را به قاتل داد تا جزئیات حادثه را موبه‌مو روایت کند؛ او به درگیری لفظی با همسرش، وکیل او و شاهد پرونده از درون شعبه تا بیرون از ساختمان دادگستری و عصبانیت خود اشاره کرد و سپس نشان داد که جنازه همسرش و شاهد پرونده را کنار هم روی زمین انداخته و خانم وکیل نگون‌بخت را هم چندمتر آن‌طرف‌تر و جلوی دفتر وکالتش به قتل رسانده است.

*** علت حادثه یک اختلاف ساده بود
دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه نیز در این مراسم به خبرنگاران گفت: «متهم بلافاصله در صحنه جرم دستگیر شد و اقدامات قضایی و تحقیقات پلیس و بازپرس ویژه قتل هم از همان زمان آغاز شد و اکنون در مراحل نهایی است.» شهرام کرمی اضافه کرد: «تمام اصول دادرسی درخصوص این پرونده رعایت شده و در چند روز آینده کیفرخواست آن به دادگاه کیفری یک ارائه می‌شود که زمان صدور رای نهایی بستگی به اعتراض یا عدم اعتراض متهم دارد.

اما با تأیید در دیوان‌عالی کشور، این رای قابلیت اجرایی خواهد داشت.» او این حادثه و حوادث مشابه را ناشی از عدم تفاهم و تعامل طرفین دعوا با یکدیگر دانست و گفت: «این حادثه اخیر هم یک اختلاف ساده خانوادگی بود که می‌شد به خوبی و با صلح و سازش آن را مدیریت کرد.»

کرمی عنوان کرد: «حتی اگر هم قرار بر صلح و سازش نبود، بر اساس آموزه‌های قرآنی با بهترین روش و حفظ حرمت می‌توانستند از همدیگر جدا شوند تا منجر به این فاجعه و قتل سه نفر نشود.» دادستان کرمانشاه از همه کرمانشاهی‌ها خواست که اختلافات بین خود را که گاهی طبیعی هم هست، مدیریت کنند و از راه سازش مانند استفاده از کمک مشاور، بزرگان و ریش‌سفیدان آنها را حل‌‌وفصل کنند تا کار به چنین فجایعی نرسد.

*** قتل با سلاح پسرعمو
قاتل، الف. ک که خود از افسران موجه در ارتش بوده است، درباره حادثه در صحنه جرم، جلوی دادگستری کرمانشاه می‌گوید: «متوجه شدم که فردی به نام م.الف وارد زندگی‌ام شده و جلوی در اتاق شعبه شش خانواده، ایشان و وکیل از صحبت کردن من و همسرم ممانعت به عمل آوردند. همچنین خانم پ. ظ.، کارآموز وکالت متاسفانه خارج از حیطه پرونده کارهایی کردند که من مرتکب این جرم شدم.

همچنین آقای م. الف هم با شهادت دروغ باعث آزار من شدند. شاهد پرونده ایجاد اختلاف بین من و همسرم کرده بود.» قاتل گفت: «شاهد وارد زندگی من شده بود.» لیلا.ک همسر متهم بوده است و با یکدیگر نسبت فامیلی داشتند. در این حادثه سه نفر تیر خوردند و یک رهگذر زخمی هنوز در بیمارستان بستری است.

الف.ک، متهم، وقتی جلوی در دادگاه نمی‌تواند با همسرش صحبت کند به علت عصبانیت یک خودروی دربست از جلوی در دادگاه می‌گیرد و به منزل پدری‌اش می‌رود. اسلحه‌ای را که آنجا پنهان کرده می‌آورد. این فرد ۶۱ تیر همراهش بوده است. اسلحه متعلق به پسرعموی این فرد بوده که با همین اسلحه چندوقت قبل خودکشی کرده است. بعد از خودکشی، متهم اسلحه را نگه می‌دارد و در این ماجرا از آن استفاده می‌کند.

در جریان بازسازی صحنه جرم قاتل بغض کرده و می‌گفته من یادم نمی‌آید چه‌کار کردم و حتی در قسمتی از بازسازی صحنه جرم می‌گوید: «من دچار جنون رفتاری شدم.» بازپرس هم در پاسخ به خبرنگاران می‌گوید: «پریروز این فرد را به پزشکی‌قانونی برده و درباره صحت و سلامت روانش با او گفت‌وگو شده و هنوز جواب پزشکی‌قانونی نیامده است.»

کدخبر: ۳۷۲۹۶۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر