کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۵۳۳۵۳
تاریخ خبر:

بازار خودرو اروپا هی آب می‌رود ...

هفت صبح| اروپایی‌ها در سومین ماه سال کمتر از هر زمان دیگری خودرو خریدند تا بحران تنها عنوان باشد که شرایط بازار خودرو اروپا ر توضیح می‌دهد.

خریداران خودرو در اروپا طی سومین ماه از سال ۲۰۱۸ تنها ۱٫۶۴ میلیون دستگاه اتومبیل نو تحویل گرفته‌اند تا نسبت به سال گذشته در همین ماه، تقاضا نزدیک به ۳٫۷ درصد سقوط کند. در عین حال عملکرد سه ماهه بازار اروپا از افت این بخش و ادامه کاهش خرید خودرو حکایت دارد. طبق آماری که در ماه مارچ منتشر شده، پنج بازار بزرگ و تعیین کننده د راروپای غربی همگی با افت میزان فروش روبه‌رو شده و باعث نزول میزان تقاضای خودرو تا ۳٫۵ درصد شده‌اند. اتحادیه خودروسازان اروپا اعلام کرده این بخش از بازار اروپا در پایان فصل نخست سال ۲۰۱۹ تنها پذیرای ۳٫۷۸ میلیون دستگاه خودرو بوده که رقمی پایین‌تر از نرخ‌های همیشگی است. در ماه مارچ هم بازارهای آلمان، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا و انگلستان به ترتیب با ۰٫۵، ۲٫۳، ۹٫۶، ۴٫۳ و ۳٫۴ درصدی وضعیت نامناسبی را نشان می دهند که ممکن است در پایان سال حجم فروش خودرو در قاره سبز را تا مرز ۱۴ میلیون دستگاه کاهش دهد.
این وضعیت در ایتالیا و اسپانیا بغرنج بود و در انگلستان به واسطه عدم اعتماد خریداران به آینده اقتصاد وضعیت بسیار بدی داشت. در ماه مارچ، کل فروش خودرو با رسیدن به مرز ۴۵۸ هزار دستگاه بدترین میزان از سال ۲۰۱۴ بود. عمده این افول به واسطه کاهش چشمگیر تعداد خریداران خودروهای دیزلی است که مستقیما بالاترین مالیاتها را به مالکان خود به واسطه الایندگی بالا تحمیل می‌کنند. گرچه همچنان میزان فروش خودروهای بنزینی و برقی مثبت است اما چشم‌انداز برگزیت و افت رشد اقتصادی در انگلستان روی میزان تقاضای خودرو تاثیر مستقیم دارد. موفق‌ترین خودرو این بازار هم کماکان اتومبیل آمریکایی فورد فیستا است که در همین کشور تولید می‌شود.
باید منتظر ماند و دید آیا مشکلات اقتصادی خودروسازان در اروپا حل خواهد شد یا نه؟ اتفاقی که در کنار کاهش چشمگیر تقاضای خرید خودرو در چین و آمریکا می‌تواند حجم این صنعت را در سال ۲۰۱۹ به کمترین میزان طی ۵سال اخیر کاهش دهد.

کدخبر: ۲۵۳۳۵۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • masoudronin

    آره جون خودتون اونا بازارشون آب میره و ایران خودرو و سایپا وضشون بهتر میشه????ج مع کنید این خبرهای الکی رو