کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۶۹۴۸۱
تاریخ خبر:

ایکس‌سید هاچ‌بک ‌کراس‌اوور مناسب برای واردات

روزنامه هفت صبح | کیا ایکس سید یک کراس‌اوور جمع و جور بوده که بین کیا استونیک و اسپورتیج قرار می‌گیرد و برای مدل ۲۰۲۳ فیس لیفت شده است. کیا ایکس سید فیس لیفت نسخه‌های متنوع‌تری نسبت به مدل قبلی داشته و برای اولین بار تریم GT لاین نیز برای آن عرضه شده است. کیا XCeed در واقع همان نسخه کراس کیا سید هاچ‌بک بوده که در نسخه GT لاین همان استایل ظاهری نسخه هاچ‌بک را با ارتفاع بیشتر سیستم تعلیق خود به همراه رنگ جذاب سبز برای بدنه و رینگ‌های ۱۸ اینچی دو رنگ ترکیب کرده است.

مشخصات فنی کیا ایکس سید
به گزارش موتور وان، کیا ایکس سید نسخه کراس Ceed هاچ‌بک بوده و ۴۴ میلی متر ارتفاع بیشتری نسبت به مدل هاچ‌بک خود دارد و فاصله کف آن از سطح زمین به ۱۸۴ میلی متر در صورت تجهیز به رینگ‌های ۱۸ اینچی رسیده است. اما در صورت نصب رینگ‌های استاندارد ۱۶ اینچی فاصله کف این هاچ‌بک کراس از سطح زمین ۱۷۲ میلی‌متر خواهد بود.

فاصله بین دو محور کیا XCeed حدود ۲۶۰۵ میلی متر بوده که با مدل هاچ‌بک یکسان است. اما اورهنگ‌های جلو و عقب آن به ترتیب ۲۵ و ۶۰ میلی متر افزایش یافته‌اند. کیا ایکس سید در مقایسه با مدل هاچ‌بک خود تنها د‌رهای جلوی مشترکی داشته و باقی قسمت‌های بدنه قالب‌های متفاوتی دارند. پیشرانه‌های قابل نصب روی کیا XCeed در مدل پایه یک نمونه یک‌لیتری توربوشارژ سه سیلندر بوده که قادر به تولید ۱۱۸ اسب بخار قدرت و ۱۷۲ نیوتن متر گشتاور است.

یک پله بالاتر پیشرانه ۱٫۵ لیتری چهار سیلندر توربو برای کیا ایکس سید قابل نصب بوده که قادر به تولید ۱۵۸ اسب بخار قدرت و ۲۵۳ نیوتن متر گشتاور است. قدرتمندترین نسخه کیا XCeed هم دارای یک پیشرانه ۱٫۶ لیتری توربو ۴ سیلندر بوده که ۲۰۱ اسب بخار قدرت و ۲۶۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

این نسخه آخر به یک گیربکس دو کلاچه اتوماتیک هفت سرعته مجهز شده و طی ۷٫۵ ثانیه از حالت سکون به مرز ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. کیا XCeed دارای یک نسخه هیبریدی ملایم با یک موتور ۱٫۶ لیتری دیزلی بوده که قادر به تولید ۱۳۴ اسب بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتن متر گشتاور است. نیروی تولیدی توسط یک گیربکس شش دنده دستی یا اتوماتیک هفت سرعته DCT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

لازم به ذکر است که گشتاور این پیشرانه در نسخه اتوماتیک به ۳۲۰ نیوتن متر افزایش پیدا می‌کند. این سیستم هیبریدی ملایم ۴۸ ولتی میزان تولید گاز کربن دی اکسید از اگزوز را به اندازه ۱۰‌درصد کاهش می‌دهد و این اجازه را می‌دهد که پیشرانه برای مقاطعی در سرعت‌های کمتر از ۱۲۵ کیلومتر بر ساعت خاموش باشد.

ظاهر کیا
کیا سال گذشته هاچ‌بک سید Ceed فیس لیفت را معرفی کرد و همین تغییرات ظاهری در این نسخه کراس XCeed هم اعمال شده است. این تغییرات شامل نصب لوگوی جدید کیا و چراغ‌های عقب LED با گرافیک جدید شش ضلعی مانند برای نسخه GT لاین است. همچنین چراغ‌های جلو مانند مدل هاچ‌بک‌تر خشن‌تر شده‌اند و سپر جلو نیز مانند مدل هاچ‌بک بازطراحی شده است. نمای جانبی کیا XCeed هم به لطف نصب قطعات پلاستیکی در بخش‌های مختلف استایلی مشابه کراس‌اوورها به خود گرفته و نسبت به مدل هاچ‌بک مقداری تغییر کرده است.

کابین کیا ایکس سید فیس لیفت ۲۰۲۳
کابین ایکس سید تقریبا مشابه با مدل قبلی بوده و تنها نسخه GT لاین دارای صندلی‌هایی اسپرت‌تر، فرمان D شکل، تودوزی مشکی برای سقف و پدال‌های آلومینیومی است.

کیا همچنین شیفتر دنده را چرم تودوزی کرده و لوگوی قرمز GT را با پسوند سفید Line روی قسمت پایینی غربیلک فرمان نصب کرده است. از جمله دیگر تغییرات صورت گرفته در این خودرو می‌توان به نصب آینه بدون فریم، پنل مشکی پیانویی اطراف شیفتر دنده و نمایشگر دیجیتالی ۱۲٫۳ اینچی در پشت فرمان با رزولوشن فول HD اشاره کرد.

کدخبر: ۴۶۹۴۸۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر