کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۰۱۰۰۹
تاریخ خبر:

این یک روز و این پنج بمب ‌نقل و انتقالات

روزنامه هفت صبح| روز پنجشنبه مهلت نقل و انتقالات نیم‌فصل لیگ‌برتر به پایان می‌رسد. هنوز تکلیف چند ستاره پر سر و صدای لیگ‌برتر مشخص نشده اما تا فردا این بمب‌ها قطعا خواهند ترکید

سیاوش یزدانی: او غیرمنتظره‌ترین نام نقل و انتقالات نیم‌فصل است. همین چند روز پیش توسط ساپینتو در فهرست مازاد استقلال قرار گرفت و هرچند خودش به دلایل مختلف تمایلی به جدایی ندارد اما با شرایطی که در استقلال دارد، احتمالا در نهایت راهی جز رفتن به تیمی دیگر نخواهد داشت. قطعا تیم‌هایی که خواهان به خدمت گرفتن او هستند کم نیست اما گفته می‌شود سپاهان مهم‌ترین و جدی‌ترین مشتری مدافع پرحاشیه استقلال است.

او قبلا در این تیم دوران خوشی را سپری کرده و ظاهرا ژوزه مورایس هم نسبت به جذب او بی‌علاقه نیست. یکی دیگر از مسائلی که باعث می‌شود احتمال پیوستن او به سپاهان افزایش یابد، حضور محمد دانشگر در این تیم است. یزدانی و دانشگر در استقلال با هم همبازی بودند و در کنار هم این تیم را با آمار دفاعی فوق‌العاده‌ای قهرمان لیگ‌برتر کردند. هماهنگی آنها می‌تواند خط دفاعی سپاهان را در نیم‌فصل دوم تقویت کند.

سیامک نعمتی: به شکلی غم‌انگیز اما قابل پیش‌بینی در فهرست مازاد پرسپولیس قرار گرفت و هرچند تا دیروز برای جدایی از این تیم به توافق نرسیده بود اما چاره‌ای جز توافق نخواهد داشت. او مشتریان زیادی دارد که جذاب‌ترین آنها استقلال است. او همه مختصات یک بمب نقل و انتقالاتی را برای علی فتح‌الله‌زاده که عاشق این ماجراجویی‌هاست، در خود دارد؛ هرچند احتمال استقلالی شدن او زیاد نیست.

او در میان هواداران پرسپولیس به شدت محبوب است و شخصیتی آرام دارد که اهل جنجال‌آفرینی نیست و به همین دلیل ترجیح خواهد داد به تیمی جز استقلال برود. تراکتور دیگر تیمی است که نعمتی را می‌خواهد و مبلغ خوبی را هم به او پیشنهاد داده است اما اتفاقاتی که برای بعضی از بازیکنان پرسپولیس در تبریز رخ داده ممکن است او را از پیوستن به این تیم منصرف کند. با این اوصاف احتمال پیوستن او به گل‌گهر بیشتر از تیم‌های دیگر است.

عزیزبک آمانوف: قاعدتا بازیکنی را که در تمام نیم‌فصل در تیمش نیمکت‌نشین بوده، نباید جزو بمب‌های نقل و انتقالاتی نیم‌فصل به حساب بیاوریم. او در نیم‌فصل اول فقط 3 دقیقه! برای استقلال به میدان رفته و ساپینتو، هم در حرف و هم در عمل نشان داده که به او اعتقادی ندارد. اما چیزی که باعث شده تا او را جزو ستاره‌های پنجره زمستانی بدانیم، کیفیت بالایی است که خیلی از کارشناسان در او دیده‌اند و معتقدند ساپینتو در او ندیده است.

دقیقا به همین دلیل است که چند تیم لیگ برتری خواهان جذب او شده‌اند. گفته می‌شود مس کرمان، مس رفسنجان و گل‌گهر سیرجان خواهان به خدمت گرفتن او هستند. اما مشکل بزرگ استقلال به توافق نرسیدن با اوست. او نمی‌خواهد از نظر مالی ضرر کند و با گرفتن مبلغی قابل توجه از این باشگاه راهی تیم دیگری خواهد شد. البته با انگیزه‌ای بالا برای اثبات توانایی‌های خودش به ریکاردو ساپینتو!

کاوه رضایی: ابتدای فصل، در یک قدمی حضور در استقلال قرار داشت اما پر شدن فهرست این تیم باعث شد تا او نتواند آبی‌پوش شود و به همین دلیل راهی تراکتور شد. کاوه در بیشتر مقاطع مصدوم و ناآماده بود اما در همان دقایق کوتاه حضورش در تراکتور موثر ظاهر شد. به همین دلایل، خمز اسپانیایی به این راحتی به جدایی کاوه رضایت نخواهد داد.

اما جذب حامد پاکدل می‌تواند راه را برای به خدمت گرفتن او توسط سایر تیم‌ها هموارتر کند. گفته می‌شود استقلال بیشترین شانس را برای جذب او دارد. تا چند روز پیش از پرسپولیس هم به عنوان یکی از مشتریان او نام برده می‌شد اما یحیی جذب یک مهاجم برزیلی را به او ترجیح داده است. ظاهرا سپاهان هم پیشنهاد معاوضه یکی از بازیکنانش با او را به تراکتور داده است. اما جدایی شهباززاده از استقلال، باعث شده تا کاوه همچنان گزینه اول استقلال در پست فوروارد باشد.

گادوین منشا: آقای گل فصل پیش لیگ‌برتر، نیم‌فصل اول را بدون حتی زدن یک گل تمام کرد. او دو پنالتی را هم خراب کرد و کار را به جایی رساند که باشگاه مس رسما اعلام کرد که پیشنهادات او را بررسی خواهد کرد. این در حالی است که مسی‌ها قبل از شروع فصل او را با چنگ و دندان حفظ کردند و اجازه ندادند به پرسپولیس برود. با وجود عملکرد ضعیف در رفسنجان، منشا مشتریان زیادی دارد که البته مدعیان جزو این مشتریان نیستند.

در حال حاضر صنعت‌نفت مشتری جدی این مهاجم نیجریه‌ای است و احتمال زردپوش شدن او زیاد است. یک احتمال دیگر، معاوضه او با کریم اسلامی مهاجم نساجی است که البته این پیشنهاد باشگاه مس است! پیکان هم که مقصد جذابی برای اوست. منشا بهترین دوران فوتبالش را در این تیم گذرانده است و بازگشت به پیکان می‌تواند او را از وضعیت اسفناک فعلی خارج کند.

کدخبر: ۵۰۱۰۰۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر