کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۲۹۹۶۰
تاریخ خبر:

اینک کادنزا بعد از غیبت هفت‌ ساله!

روزنامه هفت صبح، گروه خودرو| کیا کادنزا هیچ وقت به اندازه هیوندای جنسیس در ایران نگرفت و اطلس خودرو همواره از قبل فروش خوب اپتیما و تاحدی سراتو بود که کسب درآمد می‌کرد. بزرگ‌ترین سدان کیا که ‌بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴ وارد بازار کشورمان شد، اکنون در بازار کارکرده‌ها بین ۹۵۰ میلیون تا یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون خرید و فروش می‌شود و به‌رغم هزینه نگهداری پایین‌ترش نسبت به جنسیس، بازار فروش بدتری دارد که بسیاری از خریداران را از انتخاب آن منصرف می‌کند.

اما آخرین ورژن آن در نسل سوم که به K8 معروف است و تا به حال دو نسخه از آن به صورت پلاک دیپلمات وارد ایران شده، چه ویژگی‌هایی دارد؟ آیا پرداخت ۳۷ هزار و ۸۵۰ تا ۴۳ هزار و ۵۵۰ دلار برای آن منطقی است یا گزینه‌های رقیب همچون نیسان ماکسیما، تویوتا آوالون و دوج چارجر ارزش خرید بیشتری دارند؟

طراحی: طراحی کادنزای نسل سوم با فرم بدنه کام‌بک، جلوپنجره‌‌ فلزی بزرگ و چراغ‌های باریک، یک طراحی اروپایی است. در واقع طراحان کیا توجه ویژه‌ای به خریداران ب.ام.و سری ۴ و آئودی A5 اسپرت‌بک داشته‌اند و خواسته‌اند که با عرضه سدانی فول‌سایز با بدنه عضلانی پف‌کرده رای آنها را بزنند.

این دغدغه در نمای عقب هم دنبال شده است؛ جایی که کیا با سپر زیبای قوس‌دار و خروجی‌های اگزوز مستطیلی‌شکل کاری کرده که دست و دل خریداران تویوتا آوالون نیز به لرزه دربیاید! البته پسندیدن چراغ‌ عقب پیوسته کادنزای جدید کاملاً امری ذوقی به حساب می‌آید. ممکن است به آن عشق بورزید یا حتی با کمی اخم، همان طراحی همیشگی ژاپنی‌ها را تحسین کنید که از این نوآوری‌های عجیب و غریب کره‌ای‌ها به دور مانده‌اند.

کابین : کادنزا لوکس‌ترین سدان کره‌ای‌ها نیست و چنین ادعایی هم ندارد. شاهد مثالش هم آنکه کیا تولید آن و برادر بزرگ‌ترش K900 را از امسال در بازار آمریکا متوقف کرده و خریداران را به خرید جنسیس G90 که آمار فروشش به رقم خیره‌کننده دو هزار و ۷۲ دستگاه رسید سوق داده.

اما کابین کادنزا نسبت به رقبای آمریکایی همچون فورد تاروس و شورولت ایمپالا به مراتب بهتر از آب درآمده است. از سیستم اطلاعاتی و سرگرمی کارآمد ۱۲٫۳ اینچی کیا و پنل ابزار بازطراحی‌شده شیک این خودرو گرفته تا صندلی‌های جاداری که به راحتی شما را دربرمی‌گیرند، باعث شده‌اند تا راحتی این خودرو در بین رقبای آمریکایی که کابین تنگ و دلگیری دارند زبانزد باشد.

سواری : یکی از دلایل شکست کیا کادنزا در برابر تویوتا آوالون، سیستم تعلیق بهتر رقیب ژاپنی بود که سواری نرم‌تری را برای آوالون به ارمغان آورده بود. کادنزا خودرویی است که می‌توان به گارانتی‌های سخاوتمندانه کیا برای آن اعتماد کرد، اما مسئله آن است که لذت سواری چندانی به شما نمی‌دهد.

همچنین کیا به هوای واگذار کردن تدریجی بازار این خودرو به جنسیس G90، هیچ وقت نسخه چهار چرخ متحرک آن را به بازار نفرستاد که پوئن منفی دیگری برای این خودرو در برابر آوالون است. این خودرو در دو تریم تکنولوژی و لیمیتد به بازار عرضه شده که هر دو از پیشرانه V6 با حجم ۳٫۳ لیتر، قدرت ۲۹۰ اسب بخار و گشتاور ۲۵۳ نیوتن‌متر بهره می‌برند. گیربکس هشت سرعته اتومات وظیفه انتقال نیرو به چرخ‌های جلو را در کیا کادنزا بر عهده دارد.

کدخبر: ۴۲۹۹۶۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر