کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۹۴۴۱۹
تاریخ خبر:

ایرتاکسی در راه ایران؟

بخشهای مهم صحبتهای مرتضی دهقان معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی را از قول ایسنا برایتان انتخاب کردیم. او درباره یک اتفاق جدید در صنعت هوایی کشورمان صحبت کرده است: ایرتاکسی!

* حدود ۹۰ درصد پروازهای داخلی در حدود ۱۵ فرودگاه داخلی انجام می‌شود و با توجه به وجود ۶۰ فرودگاه در ایران و ظرفیت خالی زیادی که در این زمینه وجود دارد می‌توان از دیگر پتانسیل‌های پروازی مانند ایرتاکسی‌ها نیز بهره‌ بیشتری برد.

* پیشنهادی را به شورای عالی هواپیمایی بردیم که به تصویب رسید، این پیشنهاد تاسیس شرکت های هواپیمایی که یکی از ‌آن‌ها ایرتاکسی‌ هاست اما با این تفاوت و ویژگی که شرایط یکسانی برای متقاضیان ایجاد شود که از انحصار جلوگیری شود و به عنوان مثال اگر یک نفر بخواهد شرکتی فقط برای ایرتاکسی‌ها تاسیس کند، نیازی نیست به اندازه یک شرکت هواپیمایی فول سرویس سرمایه ثابت، ساختارهای فنی و بازرگانی و دیگر الزامات را داشته باشد.

* در این زمینه برخی از متقاضیان درخواست تاسیس شرکت‌های ایرتاکسی در ایران را ارائه داده‌اند که موافق اصولی برای آن‌هاد صادر شده است و این مسئله تنها منحصر به شرکت‌های هواپیمایی موجود در کشور نیست؛ چرا که می‌خواهیم رونق شرکت‌های مختلف هواپیمایی از جمله ایرتاکسی‌ها را خارج از تمرکز شکل گرفه هم رونق دهیم و در این زمینه رغبت بیشتری در متقاضیان شکل بگیرد.

* هزینه‌ها و چگونگی رونق ایرتاکسی‌ها بستگی به نوع هواپیمایی دارد که شرکت‌ هواپیمایی متقاضی از آن استفاده می‌کند و هیچ مشکلی برای واردات انواع هواپیما ها از جت‌های اختصاصی گرفته تا هواپیماهای ۱۰-۱۵ نفره وجود ندارد، چرا که شرکت‌ها و متقاضیان هر طور که شده در شرایط سخت کنونی این هواپیماها را وارد می‌کنند و بسته به استفاده از هر کدام از آن‌ها می‌توان برای آن مشتری ویژه ای قائل شد که هر کدام هزینه و جامعه هدف خاص خودش را دارد.

کدخبر: ۲۹۴۴۱۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر