کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۳۵۹۶۹
تاریخ خبر:

ایران پول بنزین را از ونزوئلا گرفته است؟

روزنامه هفت صبح | مبادلات بین تهران و کاراکاس همچنان ادامه دارد و موجبات عصبانیت آمریکایی‌ها را فراهم آورده است. برای آنها حضور کشتی‌های ایرانی در حیاط خلوت‌شان در آمریکای جنوبی به شدت گران تمام شده و قادر به پذیرش این موضوع نیستند. از سوی دیگر وزیر نفت ایران تکلیف کسانی را که می گفتند تهران بنزین را رایگان به ونزوئلا فرستاده روشن کرده است.

وزیر نفت گفت: اکنون بخشی از پول حاصل از صادرات بنزین به ونزوئلا را دریافت کردیم و این پول به داخل کشور منتقل شده است.بیژن زنگنه، وزیر نفت در واکنش به اقدام آمریکا در تحریم پنج ناخدای نفتکش‌های اعزامی ایران به ونزوئلا اظهار کرد: این اقدام مقامات کاخ سفید برای ما غیرمنتظره نبود بعد از اینکه ناخدا‌های نفتکش‌‌های ایرانی حاضر نشدند از آمریکایی‌ها پول دریافت کنند و تهدید آن‌ها هم نتیجه نداد آمریکایی‌ها مجبور شدند آن‌ها را تحریم کنند.

وزیر نفت در پاسخ به سوالی درباره برنامه بعدی این وزارتخانه برای صادرات بنزین به ونزوئلا گفت: ما با ونزوئلا یک همکاری تجاری داریم و باید ببینیم مذاکراتمان چگونه پیش می‌رود. او اضافه کرد: برخی اینگونه عنوان کردند که ما بنزین خیراتی به ونزوئلا دادیم در حالی که ما بنزین را به قیمت روز به آن‌ها فروختیم و برای دریافت پول هم ضمانت کافی داشتیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان تاکید کرد که ایران و ونزوئلا در مقابله با تحریم‌های آمریکا ثابت‌قدم هستند. سیدعباس موسوی بامداد روز پنجشنبه در توئیتی نوشت: «اقدام عاجزانه آمریکا علیه اشخاص ایرانی - شبیه آنچه توسط وزیر امور خارجه پمپئو که به‌عنوان وزیر نفرت هم شناخته می‌شود اعلام شد - تنها نشانگر شکست سخت آن چیزی است که «فشار حداکثری» خوانده می‌شود. به‌رغم فشار آمریکا، ایران و ونزوئلا در مقابله با تحریم‌های غیرقانونی آمریکا ثابت‌قدم هستند.»

*** منوچین: حمایت ایران از ونزوئلا غیرقابل قبول است
وزیر خزانه‌داری آمریکا مدعی شد که هرآن کس از دور زدن تحریم‌های آمریکا توسط ایران حمایت کند، هدف‌ تحریم‌های آتی واشنگتن قرار خواهد گرفت. استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا در پی تحریم پنج کاپیتان کشتی‌های ایرانی حامل بنزین به ونزوئلا در بیانیه‌ای گفت:

وزارت خزانه‌داری هر آن‌ کس که از ایران در دور زدن تحریم‌های آمریکا حمایت و رفتارهای بی‌ثبات‌کننده آن‌ها در سراسر جهان را تقویت کند، هدف تحریم‌های وزارت خزانه‌داری قرار خواهد گرفت.وی با غیرقابل قبول دانستن همکاری ایران و ونزوئلا گفت: دولت(آمریکا) از اختیارات خود برای ایجاد اختلال در این امر استفاده خواهد کرد.مایک پمپئو نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: طبق این تحریم‌ها، اموال این کاپیتان‌ها بلوکه خواهد شد. حرفه و موفقیت از این تحریم‌ها رنج خواهند برد.

کدخبر: ۳۳۵۹۶۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر