کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۲۲۵۶۳
تاریخ خبر:

ایران درودی نقاش نامدار درگذشت

ایران درودی نقاش پیشکسوت و مطرح ایرانی امروز صبح جمعه هفتم آبان ماه درگذشت.

تکتم نعیمی مدیر برنامه ایران درودی و عضو بنیاد ایران درودی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تأیید این خبر درباره درگذشت این هنرمند اظهار کرد: متاسفانه امروز صبح هفتم آبان ساعت هفت و نیم بعد از تلاش‌های کادر درمان بیمارستان دی ایران درودی دار فانی را وداع گفت.

او درباره وضعیت این بانوی نقاش پیش از این عنوان کرد: از ۱۱ شهریور و بعد از بهبود ابتلای به کرونا، همچنان درگیر رفتن به بیمارستان بود و چند باری هم بستری شد. با این حال هفته پیش حالشان به صورت اورژانسی خراب شد منتقل به بیمارستان شدند اول بیمارستان ایران مهر و بعد به بیمارستان دی رفتند و در آی سی یو بستری بود.

ایران درودی نقاش مطرح ایرانی در ۱۱ شهریور ۱۳۱۵ در خراسان به‌دنیا آمد و غیر از نقاش، نویسنده، منتقد هنری و استاد دانشگاه رشته تاریخ هنر نیز هست. او همچنین کارگردان، نویسنده، منتقد هنری و استاد دانشگاه رشته تاریخ هنر است. درودی به عقیده برخی پیرو مکتب فراواقع‌گرایی (سورئالیسم) است.
درودی در سال ۱۹۵۴ برای تحصیل در رشته نقاشی در دانشکده بوزار در پاریس به تحصیل مشغول شد و در سال‌های ۱۹۵۴ تا ۱۹۵۸ به یادگیری هنر در آموزشگاه‌ها و دانشکده‌های گوناگون پرداخت. او در آمریکا با پرویز مقدسی کارگردان تآتر و سینما آشنا شد و با یکدیگر ازدواج کردند. این ازدواج با مرگ زودهنگام مقدسی پایان یافت.
درودی در طول زندگیش با بزرگان هنر جهان رابطه دوستانه و نزدیکی داشت.

کدخبر: ۴۲۲۵۶۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر