کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۱۵۳۳۳
تاریخ خبر:

ایران با برتری مقابل ژاپن میزبان، قهرمان والیبال آسیا شد

تیم ملی والیبال ایران در فینال رقابت های قهرمانی ۲۰۲۱ آسیا به مصاف ژاپن رفت و با برتری سه بر صفر، عنوان قهرمانی را به‌دست آورد.

ایران درحالی به فینال این رقابت ها صعود کرد که مسابقات آسیایی به میزبانی ژاپن برگزار شده و ایران برای ششمین بار توانست به فینال این رقابتها راه پیدا کند. والیبال ایران که در رقابت های قهرمانی آسیا عملکرد خوبی را از خود به نمایش گذاشت تنها یک ست را مقابل چین واگذار کرد. در ۱۰ دیدار اخیر ایران و ژاپن شش پیروزی برای ایران و چهار پیروزی برای ژاپن به ثبت رسیده است.

پیش از این والیبال ایران و ژاپن در المپیک توکیو به مصاف هم رفته بودند که تیم ملی ژاپن با پیروزی ۳ بر ۲ مقابل ایران توانست از دور مقدماتی این رقابت‌ها صعود کند و شکست ایران مقابل ژاپن باعث شد، والیبالیست‌های ایران از صعود به دور بعدی این مسابقات باز بمانند.

شاگردان بهروز عطایی درحالی به مصاف ژاپن رفتند که تیم ملی والیبال ایران تغییرات زیادی را در بازیکنان خود داده و از ترکیب بازیکنان جوان و باتجربه استفاده می‌کند. ملی پوشان والیبال ایران برای انتقام شکست المپیک توکیو و لیگ ملتهای ۲۰۲۱ در خاک ژاپن به مصاف این تیم رفتند تا شاید بتوانند انتقام شکست بازی‌های قبل را در خانه ژاپن از این تیم بگیرند. بلندقامتان والیبال ایران با ترکیب اولیه کاظمی، صالحی، مجرد، کریمی، عبادی پور (کاپیتان)، توخته و حضرت پور (لیبرو) رو در روی ژاپن قرار گرفتند.

والیبال ایران درحالی برای ششمین‌بار در فینال رقابت‌های قهرمانی مردان آسیا حضور یافت که تا الان سه مقام قهرمانی در سال‌های ۲۰۱۱ ( با هدایت ولاسکو)، ۲۰۱۳ ( با هدایت ولاسکو) و ۲۰۱۹ (با هدایت کولاکوویچ) به دست آورده‌ است و این چهارمین قهرمانی والیبال ایران محسوب می‌شود. تیم ایران در سال‌های ۲۰۰۹ (حسین معدنی) و ۲۰۱۵ (پیمان اکبری تیم ملی ب) در دیدار نهایی حضور یافت و در هر دوره نیز با شکست برابر ژاپن، نایب قهرمان قاره کهن آسیا شد.گفتنی است تیم ملی والیبال ایران در سال‌های ۲۰۱۱، ۲۰۱۳ و ۲۰۱۹ به ترتیب با شکست تیم‌های چین، کره‌جنوبی و استرالیا به مقام قهرمانی دست یافت.

کدخبر: ۴۱۵۳۳۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • safa345

    وقتی بازیکن پیر وتکراری بازنشسته بشن جوا ن ها بازی کنن نتیجه پیروزی میشه تیم والی بال سالها بود با بازیکن مسن بازی میکرد

  • _user_1568532767

    وقتی ناخالصیهای تیم میروند پی کارشان، آن وقت اینجوری تیم موفق می‌شود.

  • Msina

    الان عبادی پور همه رو مینویسه به حساب کا پیتانی خودش.