کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۲۶۶۷۱
تاریخ خبر:

پایان غیرمنتظره جنجالی‌ترین پرونده جنایی سال با مرگ اکبر خرمدین

اکبر خرمدین که زندانی بود امروز در زندان فوت کرده است.

همشهری آنلاین دقایقی پیش گزارش داد اکبر خرمدین که متهم به قتل پسر، دختر و دامادش بود به دلیل بیماری در زندان به کام مرگ رفت. او به سرطان مبتلا بود.

پرونده قتل بابک خرمدین یک از ماجراهای جنایی پرسروصدای اخیر کشور بود که تا مدت‌ها مورد توجه افکارعمومی قرار داشت. در نهایت با اعترافات اکبر خرمدین، پدر مقتول، مردم و رسانه‌ها با جنایتی خانوادگی روبرو شدند که هر روز بر ابعاد آن اضافه می‌شد. قطعا این پایانی بود که هیچکس انتظارش را نداشت. خبر مرگ اکبر خرمدین، امروز در حالی منتشر شد که او به عنوان یکی از قاتلان خطرناکی در این سالها شناخته می‌شود که قتل پسر، دختر و دامادش، مدتها نقل محافل بود. او که گفته بود به هیچ وجه از کشتار اعضای خانواده اش ناراحت نیست و عذاب وجدانی ندارد، امروز در زندان رجایی شهر درگذشت. نکته اینجاست که مدتها عنوان شده بود قاتل بابک خرمدین در زندان نیست و از زندان رجایی شهر خارج شده است. پدر بابک خرمدین حدود ۸۰ سال سن داشت و بعد از ابتلا به کرونا به دلیل وخامت حالش به دلیل سرطان به بیمارستان منتقل شد و تحت معالجه و درمان قرار داشت .

ماجری مخوف قتل
صبح ۲۶ اردیبهشت امسال همزمان با پیدا شدن جسد مثله شده مردی جوان داخل یک سطل زباله در شهرک اکباتان تهران تحقیقات جنایی برای رمزگشایی از این جنایت آغاز شد و خیلی زود هویت مقتول به‌نام بابک خرمدین کارگردان ۴۷ ساله سینما و مستند ساز شناسایی شد. عصر همان روز نیز با اعترافات تلخ پدر و مادر بابک راز این جنایت هولناک فاش شد . پدر بابک اعتراف کرد که به خاطر اختلاف‌های خانوادگی بابک را به قتل رسانده و با کمک همسرش جسد را مثله کرده و پس از جاسازی در ساک و پلاستیک‌های زباله آن را از خانه خارج کرده و در چند جای شهر انداخته‌اند .

اما این تازه شروع یک پرونده هولناک قتل عام خانوادگی بود؛ چرا که پس از بازداشت متهمان و بازجویی در دادسرای جنایی تهران در ادامه تحقیقات پدر و مادر بابک به قتل دخترشان آرزو در سال ۹۷ و قتل دامادشان فرامرز در سال ۹۰ اعتراف کردند.

پدر بابک خرمدین درگذشت/ پایان جنجالی‌ترین پرونده قتل بهار ۱۴۰۰

اکبر خرمدین و همسرش صبح دوشنبه ۲۴ خرداد ماه امسال بازسازی صحنه قتل بابک خرمدین را در حالی که تیم جنایی پلیس آگاهی تهران بازپرس ویژه قتل و تیم فیلمبرداری تشخیص هویت تهران آن‌ها را همراهی می‌کردند، انجام دادند . خودروی ویژه انتقال بازداشتی‌های پلیس آگاهی تهران در برابر بلوک در شهرک اکباتان توقف کردند و در حالی که دقایقی قبل از حضور آن‌ها ماموران کلانتری اکباتان شرایط را فراهم کرده بودند در آرامش و سکوت وارد بلوک شدند قبل از پیاده شدن پدر بابک خرمدین و مادرش از خودرو تیم جنایی به همراه مدیر ساختمان به طبقه خانه اکبر خرمدین رفتند. پدر و مادر بابک خرمدین داخل خانه شان که قتلگاه بابک و آرزو خرمدین و شاید داماد خانواده بود، شدند تا به بازسازی یکی از فجیع‌ترین جنایات تاریخ ایران بپردازند.

بازسازی این صحنه قتل‌ها حدود سه ساعت طول کشید و اکبر خرمدین و همسرش چگونگی بیهوش کردن بابک و آرزو با خوراندن آب گوشت و کله پاچه آغشته به داروی بیهوشی را تشریح کردند سپس پدر بابک خرمدین نشان داد که در کجای خانه وقتی بابک نیمه بیهوش چهاردست و پا به سمت آشپزخانه می‌رفت با چاقو به او حمله کرده و سپس با قتل پسرش او را به داخل حمام برده است .

پدر بابک خرمدین درگذشت/ پایان جنجالی‌ترین پرونده قتل بهار ۱۴۰۰

اکبر خرمدین سپس نحوه مثله کردن اجساد بابک و آرزو را در حمام خانه به نمایش گذاشت و جلو دوربین پلیس بازسازی کرد و تشریح کرد که چگونه اجساد قطعه قطعه شده را داخل چمدان و کیسه‌های زباله قرار داده است سپس دقیقا شبیه به فیلم دوربین مداربسته آسانسور ساختمان نحوه انتقال اجساد را بازسازی کرد. بعد از اتمام بازسازی صحنه جنایت مادر و پدر بابک خرمدین باز هم سوار بر خودروی پلیس آگاهی محل را ترک کردند .

این پیرمرد ۸۰ ساله که از هیچ کدام از جنایت‌هایش ابراز پشیمانی نمی‌کرد فرزندان و دامادش را مستحق مرگ دانسته و انگیزه خود را از این قتل‌ها اختلاف‌های خانوادگی عنوان کرد. از آنجا که فرامرز خواهرزاده قاتل - اکبر خرمدین- نیز بود مادر و خواهر و برادرانش با شکایت از دایی خود خواهان مجازات وی شدند، اما از قصاص او گذشت کردند .

البته پزشکی قانونی اعلام کرد او اختلال روانی دارد و همسرش هم کند ذهن است . برخی روانشناسان هم با تاکید بر اختلالات روانی او ، وی را از مسئولیت کیفری مبرا می دانستند . هرچند معتقد هم بودند خرمدین زنگ هشداری برای جامعه بیمار ایرانی است و نباید فراموش شود.

کدخبر: ۴۲۶۶۷۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر