کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۱۸۴۷
تاریخ خبر:

اولین رخ‌نمایی از هیولای ۶۶۸ اسبی کادیلاک

روزنامه هفت صبح | وقتی تولید یکی از محبوب‌ترین سدان‌های کادیلاک با نام CT6 متوقف شد، این پرسش مطرح شده بود که چه خودرویی قرار است جای آن را بگیرد؟ CT6 به نوعی ویترین آخرین نوآوری‌ها و تکنولوژی‌های کادیلاک به شمار می‌رفت و حیثیت شرکت بود‌ اما کادیلاک CT5-V بلک‌وینگ به خوبی توانسته ‌ جای آن را پر کند.

خودرویی که به احتمال زیاد آخرین خودروی کادیلاک با موتور بنزینی است و پس از آن، این خودروساز آمریکایی با موتورهای احتراق درون‌سوز خداحافظی خواهد کرد.یکی از دلایلی که کادیلاک تصمیم گرفت CT6 را کنار بگذارد، عدم بازدهی مطلوب پیشرانه ۴٫۲ لیتری V8 آن بود. حال زیر کاپوت CT5-V موتور ۶٫۲ لیتری با ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور و ۶۶۸ اسب بخار قرار دارد که صدای غرشش چرت نیم‌روزی دوج چاجر هلت‌کت را نیز پاره خواهد کرد.

کادیلاک برای خریداران این خودرو دو گزینه جعبه دنده را در نظر گرفته است: شش سرعته دستی و ۱۰ سرعته اتوماتیک که بدیهی است کسانی که خواهان نهایت لذت باشند، قید گزینه دوم را از همین الان زده‌اند. مانند مدل استاندارد CT5-V، این خودرو نیز به صورت دیفرانسیل عقب در دسترس خواهد بود‌ اما چرا کادیلاک برخلاف دیگر لوکس‌سازان گزینه چهارچرخ متحرک را پیش روی خریداران CT5-V بلک‌وینگ نگذاشته است؟ یکی از مهندسان پروژه، براندون ویویان، اینگونه پاسخ داده است:« اگر در پیست اتومبیلرانی سرعت خودرو را افزایش ندهد، ما آن را روی ماشین نمی‌گذاریم!»

CT5-V بلک‌وینگ تنها در عرض ۳٫۸ ثانیه به سرعت ۶۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و نهایت سرعت آن نیز روی ۲۰۰ کیلومتر محدود شده است. اگر از سواری این خودرو لذت نبرید، باید تعجب کرد زیرا مهندسان جنرال‌موتورز از آخرین ورژن معماری عالی آلفا ۲ در طراحی سیستم تعلیق این خودرو استفاده کرده‌اند که با هر سه حالت تور ترک، اسپورت و مای به خوبی هماهنگ می‌شود؛ به گونه‌ای در یک لحظه همچون خرگوشی آرام در جنگل در حال جست‌زدن است و در لحظه‌ای دیگر مانند یک یوزپلنگ در دشت از جا کنده می‌شود.

اما چه چیز می‌تواند این هیولا را متوقف کند؟ پاسخ، ترمزهای برمبوی مخصوص است که بزرگ‌ترین نوع نصب‌شده در مدل‌های کادیلاک‌ هستند. اندازه روتورهای جلو ۱۵٫۷ اینچ و عقب ۱۴٫۷ اینچ است. این ترمزها نسبت به CT5-V استاندارد تا ۱۰ درصد در خنک‌شدن بهتر کارایی دارند. لنت‌ها با بهره‌گیری از مسی که در صنعت صید ماهی استفاده می‌شود، خنک می‌شوند که در نوع خود ابتکاری جالب است.

از نظر طراحی‌، نسخه بلک‌وینگ در تونل باد جنرال‌موتورز طراحی و اعتبارسنجی شد و در مسابقات اتومبیلرانی نیز اصلاح شد. گلگیرهای عریض خودرو، چرخ‌ها و لاستیک‌های بزرگ‌تر را پوشانده است. جلوپنجره مشبک برای جریان بیشتر هوا و خنک‌سازی بهتر و پایداری بهتر در سرعت بالا دوباره طراحی شده است.

دریچه‌های گلگیر عملکردی هستند و هوای فشار بالا را از جلوی خودرو می‌گیرند. یک اسپویلر نصب‌شده ‌ روی صندوق عقب نیز باعث بهبود کشش عقب می‌شود.از مهم‌ترین رقبای این خودرو می‌توان به ب.‌ام‌.و ام ۵ سی‌اس، ب.‌ام.‌و ام ۳ ام کامپتیشن و پورشه پانامرای توربو اس اشاره کرد.

توضیحات

*

توضیحات

*

کدخبر: ۳۷۱۸۴۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر