کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۲۶۸۲۴
تاریخ خبر:

انزوای گوش چپ سرعتی ‌تیم فوتبال زنان

روزنامه هفت صبح، نگین باقری | در حالی که جامعه ورزشی ما متاثر از اتهام و اهانت فدراسیون فوتبال اردن علیه زهره کودایی دروازه‌بان تیم ملی بانوان بود،‌ هفته پیش مشخص شد که یکی از مهم‌ترین زنان فوتبالیست ما دعوت تیم ملی را رد کرده است. زهرا علیزاده قبلا هم بازیکن معروفی بود و این بار آخر هم با چیپ زیبایی که دروازه رقیب ازبکستانی را باز کرد معروف‌تر شد.

بعد از این بازی تیم شهرداری سیرجان مقابل یک تیم هندی (گوکولام) بازی ‌کرد که با خطای دروازه‌بان حریف زهرا جراحت شدیدی دید و به بیمارستان رفت. این جراحت طوری بود که ممکن بود بینایی‌اش را هم تحت تاثیر قرار دهد.

حالا او تا یک ماه آینده باید در استراحت مطلق بماند و در این میان پیشنهاد تیم ملی را هم رد کرده است. هرچقدر هم اصرار شود، نمی‌گوید چرا نخواسته همراه تیم ملی شود.او چند روز پیش گفته بود که ماجرا شخصی است. گفته بود که به خاطر ویژگی‌های شخصیتی از شلوغی خوشش نمی‌آید اما این در حالی است که همین الان او در خانه‌ای که تیم سیرجان برای بازیکنان غیربومی اجاره کرده زندگی می‌کند.

با این حال به همشهری گفته که ترجیح می‌دهد در دید نباشد و در سکوت کار خودش را پیش ببرد. این بازیکن ۲۱ساله می‌گوید که می‌خواهد روزی لژیونر تیم‎‌های اروپایی شود ولی در مقابل سوال روزنامه «هفت صبح» که چرا حاضر به حضور در اردوهای تیم ملی نشده جواب‌های پراکنده‌ای می‌دهد:«یک کم شرایط زندگی خودم به هم ریخته است. اگر نظم زندگی‌ام برگردد حتما در اردوها شرکت خواهم کرد.»

بعد با اصرار و پیگیری بیشتر درباره علت نپذیرفتن این پیشنهاد می‌گوید:«ماجرا عشقی نیست و خانوادگی است.» خلاصه معلوم نیست که چه چیزی باعث غیبت این وینگر سرعتی تیم فوتبال زنان شهرداری سیرجان در تیم ملی شده است.

او قبلا هم در تیم ملی نوجوانان حضور داشته و با نیمی از اعضای کنونی تیم ملی همبازی بوده است. وقتی از او پرسیده می‌شود که آیا ماجرای آزاردهنده‌ای در این تیم منجر به این تصمیم شده، باز حرف خود را تکرار می‌کند و می‌گوید: «اهل جمع‌های شلوغ نیستم» !

به خاطر این آسیب‌دیدگی که روی صورتش اتفاق افتاده او حالا تا چند هفته درست نمی‌تواند حرف بزند. این‌طور است که تمام مصاحبه را به صورت مکتوب و در قالب چت واتساپی انجام می‌دهد. در حال حاضر یک شکستگی زیر چشم و یکی دیگر زیر ابرو دارد. لحظه برخورد دروازه‌بان هند او کاملا از هوش رفت و بعد در بیمارستان به هوش آمد. فعلا شرایط حکم می‌کند که تا یک ماه در استراحت باشد چون اگر شکستگی با تمرین و ورزش بیشتر شود به بینایی‌اش آسیب می‌زند.

یک ستاره متواضع
او بیشتر از یک‌سال است که به خانه مادری، واقع در روستایی در یاسوج نرفته و در خوابگاه مانده. خوابگاهی که هرکدام از بازیکنان برای خود اتاقی مجزا دارند. او می‌گوید: «این یک‌سال خانه نرفتم و سیرجان ماندم تا در شرایطی که باشگاه‌های شهرمان تعطیل است، اینجا بتوانم زیر نظر دوستم که مربی بود تمرین کنم و دغدغه بسته بودن باشگاه را نداشته باشم.»

او عادات منحصر به خودش را دارد. مثلا اینستاگرام خیلی شلوغی ندارد، در واتساپ از خودش عکس نگذاشته و خلاصه کمی با ستاره‌های دیگر متفاوت است. درباره خودش می‌گوید:«من بیشتر اوقات تنها ماندن در اتاق را ترجیح می‌دهم و اهل رفیق بازی نیستم. خیلی دیر با کسی اخت می‌شوم. بیشتر ترجیح می‌دهم که در اتاق تنها بمانم و به موسیقی مورد علاقه‌ام گوش بدهم.»

او از طرفداران تتلو است و هر آهنگ دیگری هم در همین سبک گوش می‌دهد. احتمال اینکه تجربه ناراحت‌کننده‌ای در تیم ملی نوجوانان او را از تیم ملی بزرگسالان منصرف کرده باشد هم رد می‌کند و تنها ضعف تیم ملی فوتبال زنان را پوشش رسانه‌ای ضعیف آن می‌داند. پوشش خبری که بازیکن بداند وقتی مادرش در حال تماشای اوست، روی کیفیت بازی‌اش هم تاثیر می‌گذارد.

این اولین بار نیست که یک بازیکن زن دعوت تیم ملی را نپذیرفته. برای مسابقات تاشکند هم که ماه پیش برگزار شد، دو بازیکن دیگر حاضر به بازی در تیم ملی نشدند. از ۳۰ دی تا ۱۷ بهمن قرار است جام ملت‌های فوتبال زنان آسیا ۲۰۲۲ به میزبانی کشور هند برگزار شود و هند، ژاپن، استرالیا، چین، تایلند، کره‌جنوبی، فیلیپین،ویتنام، چین تایپه، میانمار، ایران و اندونزی ۱۲ تیم شرکت‌کننده در این رقابت‌ها هستند. علیزاده در پایان می‌گوید که ممکن است با بهبود پیدا کردن جراحتش، از تصمیم خود منصرف شود و به اردوهای تیم ملی بپیوندد.

کدخبر: ۴۲۶۸۲۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر