کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۵۶۴۵۰
تاریخ خبر:

انتشار کاریکاتور اردوغان در شارلی‌ابدو

مجله فرانسوی شارلی ابدو امروز کاریکاتوری توهین آمیز از اردوغان را روی جلد شماره جدید خود منتشر کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از اسپوتنیک، مجله فکاهی شارلی ابدو که پیش از این کاریکاتورهای موهنی از پیامبر اسلام (ص) را به تصویر کشیده بود، اینبار کاریکاتوری از رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه را روی جلد شماره جدید خود منتشر کرده است. در این کاریکاتور رهبر ترکیه در خانه به تصویر کشیده شده است که در صندلی راحتی نشسته و یک نوشیدنی در دست دارد و پشت لباس یک خدمتکار خانم را گرفته است. در زیر این کاریکاتور آمده است: "اردوغان در زندگی خصوصی خود کاملاً بازیگوش است."

در تاریخ ۲۵ سپتامبر گزارش شد که دو فرد مهاجم با چاقو به مردم در نزدیکی ساختمان سابق شارلی ابدو حمله کرده‌اند. در نتیجه این حمله، چهار نفر زخمی شدند؛ پلیس فرانسه این حادثه را یک حمله "تروریستی" ارزیابی کرد. این هفته نامه در تاریخ ۲ سپتامبر ۱۲ کاریکاتور (به تعداد کشته شدگان در حمله به تحریریه این هفته نامه در سال ۲۰۱۵) مجدداً منتشر کرد و در توضیح این موضوع اعلام داشت که "این نقاشی‌ها به تاریخ تبدیل شده‌اند و تاریخ را نمی‌توان دوباره نوشت یا پاک کرد".

در این میان رییس جمهوری ترکیه مواضع انتقادی محکمی را علیه این نشریه و اظهارات اسلام‌ستیزانه امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه اتخاذ کرده که ظاهرا به مذاق این نشریه خوش نیامده است.

کدخبر: ۳۵۶۴۵۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر