کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۶۷۳۰۷
تاریخ خبر:

«امی» جایزه‌ای که‌ از‌ اسکار‌ هم ‌مهم‌تر است

روزنامه هفت صبح | فهرست نامزدهای جوایز امی که اختصاص به سریال‌های برگزیده سال دارد منتشر شده است. این جوایز حالا اهمیتشان از اسکار هم بیشتر شده است. این فهرست نامزدها به نوعی یک راهنمای جامع و کامل برای میلیون‌ها دنبال کننده سریال‌های روز جهان هستند.

بگذارید یک مرور کوتاه با هم انجام دهیم. سریال ساکسشن که در ایران با نام‌ها‌ی وراثت و جانشینی و میراث هم ترجمه شده در اکثر رشته‌های مربوط به سریال‌های غیرکمدی کاندیدا شده است تا به عنوان مدعی اصلی جوایز امی خودش را نشان دهد. به طور دقیق در ۲۵ رشته که به نوعی یک رکورد محسوب می‌شود. رقبای اصلی او در درجه اول‌: بهتر است با سال تماس بگیرید است سریال محبوبی که آخرین فصل خود را از سرگذراند.

اوزارک در فصل چهارم خود بعید است خیلی بتواند وارد این رقابت شود و البته سریال اسکویید گیم و سرخوشی یا همان یوروفیا که زندایا و سوئنی سیدنی را در قواره نوستاره‌های جدید به دنیای سینما عرضه کرده است هم نامزد این بخش هستند که به نوعی مهم‌ترین بخش جوایز امی محسوب می‌شوند. زندایا کاندیدای نقش زن سریال‌های درام هم شده است. دو سریال سورانس و موجودات عجیب‌تر(استرنجر تینگز‌) هم در چندین رشته در عرصه سریال‌های درام رقابت می‌کنند.

در مجموعه‌های کمدی سریال‌های بری‌، ‌هکس‌،‌ خانم میزل شگفت‌انگیز و تد لسو از امیدهای اصلی هستند و البته سریال نیمه کمدی تنها قتل‌های داخل ساختمان که از بازی استیو مارتین و سلناگومز و مارتین شورت برخوردار است. جالب این که استیو مارتین و مارتین شورت هردو برای بازی در این سریال کاندیدا شده‌اند اما خبری از سلنا گومز نیست. امیدواریم این ناکامی خانم گومز را دوباره به یک دالان جدید افسردگی راهنمایی نکند‌. آن هم حالا که شروع به حشر و نشر با ایرانی‌ها کرده است.

کم توجهی به سریال گریت (کبیر) از نقاط منفی این فهرست است. هرچند اله فانینگ برای بازیگر زن کمدی کاندیدا شده است و نیک هولت هم برای بازی در نقش مرد کمدی. در میان بازیگران زن سریال‌ها‌ی درام جودی کومر و ساندرا اوه دو بازیگر اصلی سریال کشتن ایو کاندیدای جایزه نقش اول شده‌اند‌. در سریال مورنینگ شو هم جنیفر آنیستون این بار کاندیدا نشده است و به جایش ریس ویترسپون نامزد جایزه نقش اول شده است‌.

در مینی سریال‌ها، سریال صحنه‌هایی از یک ازدواج که حدس زده می‌شد جایزه‌ها را درو کند در بخش بهترین مینی سریال حتی کاندیدا نشده است و فقط اسکار ایزاک برای بازیگر مرد مینی سریال‌ها کاندیدا شده است‌. لیست مینی سریال‌ها واقعا غافلگیر کننده است و حضور سریال پم و تامی که به انتشار ویدئوی خصوصی پاملا اندرسون و شوهرش تام یلی در دهه نود اختصاص داشت از نامزدهای عنوان بهترین مینی سریال سال به شمار می‌رود‌.

هردو بازیگر اصلی این سریال که به نظر جزو سریال‌های رده بی محسوب می‌شد‌،‌ یعنی لیلی جیمز و سباستین استن کاندیدای جایزه شده‌اند‌. مینی سریال موفق خدمتکار (مید) هم در فهرست نامزدها دستاورد مهمی نداشت و تنها خانم مارگارت کووالی برای بهترین بازیگر زن درام در بخش مینی سریال‌ها کاندیدا شده است‌. فهرست این بخش نام‌های جالب توجهی دارد:‌ تونی کولت‌،‌ سارا پولسن‌،‌ لیلی جیمز‌،‌ جولیا گارننر‌، آماندا سیفراید و البته اسمی از جسیکا چستین نیست.

سریال‌های ابت المنتری‌، ‌یلو جاکتس‌،‌ نیلوفر سفید و….مینی سریال‌های دوپسیک‌،‌ در تاریکی چه می‌کنیم‌،‌ جعل آنا و…از نام‌هایی هستند که در فهرست طول و دراز جوایز امی به چشم می‌خورند. شهریور ماه برنده‌ها اعلام خواهند شد‌. این قدر این فهرست طولانی شد که دیگر فرصت پرداختن به بقیه نکته‌ها را پیدا نکردم. لابد توی دلتان می‌گویید ‌چه بهتر‌!

کدخبر: ۴۶۷۳۰۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر