کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۲۴۶۸۲
تاریخ خبر:

اقدامات آلمان برای جلوگیری از ورشکستگی کسب و کارها‌

روزنامه هفت صبح، شهروز چرکچی | با شیوع ویروس کرونا در کشور آلمان، مقامات این کشور هم تصمیم به تعطیلی بسیاری از کسب‌وکارها برای کنترل این بیماری گرفتند. اتفاقی که پیش از این در بسیاری از کشورهای اروپایی و غیر اروپایی به طرق مختلف و با جدیت بیشتر یا کمتر افتاده بود و آلمان از جمله آخرین کشورهایی بود که تصمیم به تعطیلی اغلب فروشگاه‌ها و شرکت‌ها گرفت.

البته قرنطینه در کشور آلمان هیچگاه اجرا نشد و مردم عادی همواره اجازه داشتند برای پیاده‌روی یا خرید مایحتاج اولیه با حفظ فاصله از سایرین از خانه بیرون بروند.اما دولت آلمان به‌عنوان یکی از قوی‌ترین اقتصاد‌ها در دنیا، برای جلوگیری از ورشکستگی شرکت‌ها و کسب‌وکارهای کوچک اقداماتی را برگزید که در ادامه تعدادی از آن‌ها را برایتان خواهم گفت.

ژرمن‌ها در اولین قدم به شرکت‌ها اجازه دادند تا کارمندان تمام‌ وقت‌ خود را به مرخصی بفرستند و بین ۶۰ تا ۷۰درصد حقوق آن‌ها از طریق شرکت‌های بیمه پرداخت شود. بدین ترتیب کسب‌وکارهایی که ملزم به تعطیلی بودند، مجبور به پرداخت حقوق کارمندان نبودند و این کار از طریق بیمه صورت می‌گرفت.

قدم بعدی دولت، واریز وام بلاعوض به حساب همه کسب‌‌وکارهای کوچک بر حسب مخارج ماهانه و مورد نیاز آن‌ها بود که البته در استان‌های مختلف عددها متفاوت بود. برای مثال در شهر هامبورگ، یک کسب و کار کوچک که بین یک تا پنج کارمند دارد، از دولت ۱۴ هزار یورو کمک هزینه بلاعوض دریافت می‌کند.

این کمک هزینه در ماه گذشته پرداخت شده و در صورت ادامه روند تعطیلی، برای ماه جاری هم پرداخت خواهد شد.همچنین دولت امکان فسخ قرارداد منازل و ملک‌های تجاری به دلیل عدم پرداخت اجاره‌بها را تا شش ماه از صاحبان ملک سلب کرده که مستاجران در صورت عدم توانایی در پرداخت اجاره‌بها، در ماه‌های آینده بتوانند نسبت به پرداخت بدهی خود اقدام کنند.

با همه این اوصاف، بسیاری از شرکت‌ها مجبور شدند قرارداد کارمندانی را که در این زمان نیازمند تمدید بود فسخ کنند و آمار بیکاران در آلمان به طرز مشهودی افزایش یافت اما دولت برای پرداخت بیمه بیکاری به این افراد هم بودجه جداگانه‌ای را در نظر گرفت تا بحران کنونی را با موفقیت پشت سر بگذارند.

در مجموع، شیوع ویروس کرونا بر اقتصاد آلمان هم لطمات جبران ناپذیری را وارد کرده، طوری که حتی احتمال ورشکستگی شرکت‌های بزرگی مثل هواپیمایی لوفت‌هانزا هم به گوش می‌رسد، به همین دلیل سران این کشور همواره در حال تدوین برنامه‌های مختلف برای حمایت از کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ هستند تا خسارت‌های این ویروس را به حداقل برسانند.

کدخبر: ۳۲۴۶۸۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر