کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۳۵۳۲۵
تاریخ خبر:

اقامتگاه ملکه انگلیس منطقه پرواز ممنوع می‌شود

عبور هواپیماها و پهپادها از ارتفاع ۲۵۰۰ فوتی اقامتگاه‌ اصلی ملکه انگلیس و خاندان سلطنتی ممنوع می‌شود. اگر هواپیمایی وارد این منطقه ممنوعه شده و به هشدارهای رادیویی پاسخ ندهد،جنگنده‌ها وارد عمل می‌شوند.

به گزارش ایسنا ، براساس گزارش وب‌سایت «سان»، در بحبوحه نگرانی‌ها درباره تامین امنیت الیزابت دوم، ملکه انگلیس«قلعه وینزور» که اصلی‌ترین عمارت‌ مورد استفاده خاندان سلطنتی انگلیس به شمار می‌رود، در نظر دارد تا یک منطقه پرواز ممنوع ایجاد کند.

بدین ترتیب از ۲۷ ژانویه عبور هواپیماها و پهپادها از ارتفاع ۲۵۰۰ فوتی این عمارت که جزو اقامتگاه‌های اصلی الیزابت دوم، ملکه انگلیس و خاندان سلطنتی آن به شمار می‌رود، ممنوع می‌شود.

همچنین اگر هواپیمایی وارد این منطقه ممنوعه شده و به هشدارهای رادیویی پاسخ ندهد، جنگنده‌ها وارد عمل می‌شوند. این تدارکات امنیتی پس از آن در دستورکار قرار گرفت که در روز کریسمس مردی که تیر و کمان به همراه داشت، در داخل زمین‌های قلعه وینزور بازداشت شد.

از زمان شیوع پاندمی کرونا، الیزابت دوم بیشتر اوقات در آپارتمان‌های خصوصی خودش درون این قلعه حضور داشته است. این قلعه به مساحت ۴۵ هزار متر مربع، بزرگترین قلعه دنیا محسوب می‌شود.

براساس گزارش‌ها، اداره هوانوردی مدنی گفته است چنین اقدامی "در راستای منافع عمومی" است. همچنین اختیارات بیشتری به پلیس داده می‌شود تا جلوی پهپادهای "غیر قانونی" در این منطقه را بگیرد. تدابیر جدید تحت عنوان «محدودیت پرواز طبق دستور ناوبری هوایی» اعلام شده است.

مرد نفوذی به قلعه وینزور به نام «جاسوانت سینگ چایل» دقایقی پس از آن در زمین‌های وینزور بازداشت شد که ویدیویی در اسنپ‌چت آپلود کرده و ملکه انگلیس را به ترور به تلافی قتل‌عام ۱۹۱۹ در شهر امریتسار هند، تهدید کرد.

بر اساس اعلام رسمی وب‌سایت الیزابت دوم، او به جای کاخ ساندرینگهام واقع در شرق انگلستان، جایی که فصل جشن را با خانواده در آن سپری می‌کرد، تصمیم گرفت امسال عید کریسمس را در قلعه وینزور جشن بگیرد.

کدخبر: ۴۳۵۳۲۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر