کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۳۶۸۹۲
تاریخ خبر:

افشای محتوای تماس‌های ترامپ با رهبران جهان

روزنامه هفت صبح | براساس یک گزارش جنجالی درباره نحوه رفتار و گفتار دونالد ترامپ در گفت‌وگوهای تلفنی خصوصی‌اش با رهبران جهان، او به عنوان مثال در گفت‌وگو با رئیس جمهور روسیه حالتی بسیار صمیمی داشته در حالی که به هنگام گفت‌وگو با رهبران زن کشورها حالتی «تقریبا سادیستی» پیدا می‌کرده است.شبکه سی ان ان گزارشی به قلم کارل برنشتاین، خبرنگار افسانه‌ای رسوای واترگیت با موضوع رفتار و گفتار دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در گفت‌وگوهای تلفنی با رهبران جهان منتشر کرد.

طبق این گزارش دونالد ترامپ در گفت‌وگوی تلفنی با ولادیمتر پوتین، رئیس جمهور روسیه چنان لحن صمیمی داشته که انگار «رفیق گرمابه و گلستان هم هستند.» همچنین ترامپ معمولا در گفت‌وگو با پوتین معمولا با تسلیم بودن در برابر او تلاش می‌کرده که تاییدهای این رئیس جمهور روسیه را کسب کند.
برنشتاین نوشته است: در تعاملات ترامپ، پوتین معمولا برتر از ترامپ عمل می‌کرده است.

*** ترامپ روسای جمهور قبلی آمریکا را کودن می‌داند
در عین حال ترامپ در این گفت‌وگوهای تلفنی و همچنین گفت‌وگوهایش با رهبران خارجی دیگر جهان معمولا به دنبال تعریف کردن از موفقیت‌ها و ثروتش می‌رفته است. او در گفت‌وگو با پوتین اغلب روسای جمهور قبل از خود را کودن و بی‌مایه توصیف می‌کرده است.

برنشتاین به گفت‌وگوهای تلفنی ترامپ با رهبران استرالیا، ترکیه، کانادا و کشورهای غرب اروپا نیز در طول ریاست جمهوری‌اش اشاره کرده و مقام‌ها متن این گفت‌وگوها را «شنیع» خوانده‌اند. طبق این گزارش ترامپ علاوه بر تلاش بر افزایش ثروتش همانطور که مکررا به صورت علنی نیز این گونه عمل کرده، به تعریف از زمانی که مراسم دختر شایسته جهان در مسکو را اداره می‌کرده، پرداخته است.

ترامپ از دیدارش با پوتین در این مراسم تعریف کرده اگرچه این دیدار هرگز به صورت آشکار اتفاق نیفتاده است. یک منبع با انتقاد از این گفت‌وگوهای تلفنی اظهار کرده «در حالی که پوتین غرب را بی‌ثبات می‌کند ترامپ در آنجا نشسته و فکر می‌کند می‌تواند به اندازه کافی خودش را به عنوان یک تاجر و فرد سر سخت بالا بکشد و پوتین به او احترام خواهد گذاشت!»

طبق این گزارش ترامپ معمولا به هنگام گفت‌وگوی تلفنی با نخست وزیر استرالیا، اسکات موریسون، بارها برای او قلدری کرده و به او حمله کرده است. همچنین دو منبع گفتند، ترامپ در گفت‌وگوهای تلفنی‌اش با رهبران خارجی مثل یک هذیان‌گو به نظر می‌رسیده است؛ ارتباطاتی که شامل تماس مکرر با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه نیز هستند. ترامپ در گفت‌وگوهایش با پوتین و اردوغان عادت به حمله به روسای جمهور قبل از خودش در آمریکا را داشته است.

*** لحن توهین آمیز در گفت‌وگو با مرکل
در عین حال او در این گفت‌وگوهای تلفنی مستقیما درباره رهبران سرشناس زن جهان نظیر آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان به شکلی تحقیر آمیز صحبت می‌کرده است.به گفته یک منبع برخی از چیزهای که ترامپ به آنگلا مرکل گفته، باور نکردنی هستند.او مرکل را «احمق» خوانده و او را متهم به بودن در جیب روس‌ها کرده است.

همچنین یک منبع خبری نیز گفته است گفت‌وگوهای تلفنی ترامپ با تزرا می، نخست وزیر سابق انگلیس و مرکل تقریبا سادیستی بودند.ترامپ مکررا به مرکل به خاطر شراکت در پروژه خط لوله انتقال گاز از روسیه موسوم به نورد استرین حمله کرده است.به گفته یک منبع گفت‌وگوهای تلفنی ترامپ با مرکل به حدی غیر معمول بودند که مقامات آلمانی این گفت‌وگوها را در یک گروه کوچک فشرده نگه داشتند.

این منبع به برنشتاین گفت: این مربوط به یک حلقه کوچکی از افرادی است که در این موضوع دست دارند و دلیل اصلی آن این است که آنها مشکل‌دار هستند. طبق این گزارش جان کلی، رئیس دفتر سابق ترامپ این گفت‌وگوها را در مکالمات شخصی برای امنیت ملی زیان‌آور خوانده است. گفت‌وگوهای ترامپ با تزرا می «تحقیر آمیز و همراه با قلدری» توصیف شده‌اند. در همین حال طبق این گزارش ترامپ در گفت‌وگو با نخست وزیر استرالیا اسکات موریسون به شکلی خصمانه و تهاجمی برای او قلدری و پرخاش می‌کرده است.

همچنین امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه و جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا همین تجربه مشابه با موریسون را داشتند.منابع عنوان کردند که گفت‌وگوهای تلفنی ترامپ با رهبران استرالیا، انگلیس، فرانسه، آلمان و کانادا معمولا با گله و شکایت‌های ترامپ شروع می‌شده است. در همین حال یک سخنگوی اسکات موریسون با رد این ادعاها گفت، این نخست وزیر همواره گفت‌وگوهای تلفنی مودبانه، محترمانه و مثبت با رئیس جمهور آمریکا داشته است.

کدخبر: ۳۳۶۸۹۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر