کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۱۴۲۸
تاریخ خبر:

افسانه کاخ پوتین ‌در ساحل‌ دریای سیاه

روزنامه هفت صبح | چندی پیش«الکسی ناوالنی»رهبر منتقدان روسیه با انتشار تصاویری از یک کاخ بسیار مجلل و باشکوه در حاشیه دریای سیاه ادعا کرد که این کاخ با حومه چند ده هزار هکتاری آن متعلق به «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه است.

به گزارش عصرایران، این فیلمِ کوتاه که بیشتر آن با هلی‌شات و تصاویر هوایی ساخته شده، در کوتاه مدت توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرد و در کمتر از یک هفته بیش از ۱۰۰ میلیون بار در فضای مجازی دیده شد. این کاخ در رسانه‌های اجتماعی به «کاخ پوتین» معروف شده است.بی‌بی سی در این باره نوشت: اینک «ارکادی روتنبرگ» که به عنوان یکی از اعضای سرمایه‌داران مورد اعتماد حکومت روسیه شناخته می‌شود، می‌گوید که صاحب این عمارت و کاخ مجلل در حاشیه دریای سیاه است و ادعای رهبر منتقدان روسیه صحت ندارد.

ارکادی روتنبرگ که یک میلیاردر روسی و از دوستان نزدیک پوتین است در روز شنبه به صورت عمومی اعلام کرد که مالک این کاخ است. مصاحبه افشاگرانه روتنبرگ قبل از تائید در خبرگزاری«اینترفاکس» روسیه، بر روی کانال تلگرامی کرملین قرار گرفت.دفتر مطبوعاتی روتنبرگ نیز به نقل از او اعلام کرد: «در سال‌های گذشته و پس از یک معامله کاربر و ذینفع این مجموعه شدم.»روتنبرگ در این باره گفت: این ملک«در چند سال و به تدریج»تکمیل می‌شود و قرار است به یک هتل- آپارتمان تبدیل شود.

*** روتنبرگ میلیاردر روسی سرمایه‌گذار
۶۹ ساله در بخش‌های بانک‌داری، انرژی، حمل و نقل و ساخت و ساز دست دارد. منبع اصلی درآمد روتنبرگ قراردادهای دولتی است که برای ساخت هزاران کیلومتر جاده، خطوط لوله گاز یا پروژه پل بین روسیه و کریمه با دولت روسیه بسته شده است.

او دوست دوران نوجوانی و یار تمرینی «سامبوی» پوتین بوده است. سامبو ورزشی شبیه جودو است.وی در سال ۲۰۱۴ و پس از آنکه مقامات او را به عنوان یکی از «نزدیکان رهبر روسیه» توصیف کردند در لیست تحریم‌های آمریکا قرار گرفت.پس از انتشار فیلم از سوی تیم الکسی ناوالنی که اینک زندانی کرملین است، بحث و جنجال پیرامون این ملک گسترده شد.

تیم ناوالنی ادعا کرد که براساس تحقیقات آنها این ملک یک میلیارد پوندی (۱٫۳۷ میلیارد دلاری) «با بیشترین پرداخت رشوه در تاریخ» خریداری و ساخته شده است.رئیس‌جمهور روسیه در اوایل این هفته نیز مجددا ادعای مالکیت خود یا خانواده‌اش بر این کاخ را رد کرد و ویدئوی منتشر شده را «کسل کننده» خواند.

کدخبر: ۳۷۱۴۲۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر