کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۲۶۷۷۹
تاریخ خبر:

افت قیمت خودرو، زندگی در خانه پدرشوهر و‌...

روزنامه هفت صبح، مصطفی آرانی | پاسخ به چهار سوال حقوقی. این هفته به یک سوال مطرح شده توسط خوانندگان محترم روزنامه و سه سوال مطرح شده توسط کاربران سایت دادراه پاسخ خواهیم داد.
سوال یک: بنده با خودرو ۲۰۶ مدل ۹۷ تصادف کردم. خسارت را بیمه پرداخت نمود. اکنون طرف مقابل ادعای افت قیمت دارد. چه کنم؟

پاسخ: شما نباید کار خاصی صورت دهید. طرف مقابل به شورای حل اختلاف مراجعه خواهد کرد و ادعای خود را مطرح می‌کند و شما در صورتی که این ادعا را قبول نداشته باشید، باید در جلسه شورا حاضر شده و این ادعا را رد کنید یا درخواست کنید که موضوع به کارشناسی ارجاع داده شود. در نهایت، این شورا است که در این زمینه تصمیم خواهد گرفت.

سوال دو: بنده مدیر ساختمانی در حکیمیه هستم. در یک مجتمع چهار طبقه ۱۶واحدی در طبقه دوم قسمت غربی مجتمع، لوله آب مشاع به علت پوسیدگی دچار نشتی شده و آب به واحد‌های طبقه یک سرایت کرد و به کابینت‌های آنان خسارت زد. حالا محل نشتی در یکی از واحد‌های طبقه دوم مشخص و عیب برطرف شد. سوال این است که هزینه را باید کل واحدها بپردازند یا واحدهای طبقه اول از پرداخت هزینه معاف هستند؟

پاسخ: با توجه به اینکه لوله آب، مربوط به هیچ واحد خاصی نبوده و به عبارت ساده‌تر مربوط به ساختمان بوده است؛ همه واحدها باید هزینه را پرداخت کنند.

سوال سه: حدود۴ ماه است که عقد کردیم. قبل از عقد قرار گذاشتیم من مدتی را (حدود ۲ سال) خانه مادرم می‌مانم تا همسرم خانه بگیرد و زندگی‌مان را شروع کنیم اما بعد از عقد مجبورم کردند که منزل پدرشون زندگی کنیم. من هم مدتی منزل پدرشوهرم در اتاق همسرم بودم.

همسرم تا به حال ۳ مرتبه من را از خانه پدر شوهرم بیرون کرده و سری آخر اظهارنامه عدم تمکین برای من فرستادند و طی این چند ماه هیچ هزینه‌ای برای مخارج بنده نمی‌کنند و فقط می‌گویند غذا و خانه برایت هست. آیا من مجبورم منزل پدر شوهرم دریک اتاق بمانم تا نفقه به من تعلق گیرد؟ این را هم بگویم که منزل پدری من درمنطقه سطح متوسط رو به بالای شهر است.

پاسخ: با توجه به وضعیت خانوادگی شما، همسر شما متعهد است که از نظر عرفی، مسکنی مستقل متناسب با وضعیت عرفی و شان شما تامین کند و همچنین همه هزینه‌های شما با ایشان است. برای اخذ این هزینه‌ها به دادگاه مراجعه کنید و درخواست نفقه بدهید و در صورتی که ایشان ادعای تمکین کردند؛ به دادگاه بگویید که در صورت تامین مسکن، تمکین خواهید کرد.

سوال چهار: بنده ۴سال هست در یک شرکت خصوصی کار می‌کنم. به خاطر درد زانو رفتم دکتر و فهمیدم به خاطر کار سنگین زانوهای من پرانتزی ومینیسک زانو پاره شده است. از آن طرف چون شرکت کف حق بیمه مرا رد می‌کند در بیمارستان حتی از من MRI نگرفتند. آیا می‌توانم از شرکت دیه بگیرم؟

پاسخ: اخذ دیه توسط جناب عالی منوط به اثبات آن است که وضعیت زانوی شما به قصور یا تقصیر کارفرما یا به اصطلاح صاحب‌کار شما مربوط می‌شود.

‌هر هفته در‌ روزهای دوشنبه‌ آخرین تحولات حقوقی را که شهروندان به آن نیاز دارند گزارش‌ می‌کنیم و به پرسش‌های حقوقی شما پاسخ می‌دهیم. در صورتی که سوالی دارید، آن را به ایمیل pr@7sobh.com یا پیامک ۰۹۲۰۲۰۰۱۷۰۷ ارسال کنید . همچنین می‌توانید سوالات را به این ایمیل هم ارسال کنید:
mo.masjedi@gmail.com

کدخبر: ۴۲۶۷۷۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر