کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۸۵۲۰۱
تاریخ خبر:

اعتراض مدنی به شیوه سلبریتی‌ آمریکایی

جین فوندا بازیگر سرشناس آمریکایی در جریان یک گردهمایی اعتراضی بیرون ساختمان کنگره آمریکا بازداشت شد.

جین فوندا علاوه بر بازیگری در زمینه فعالیت‌های اجتماعی هم کارنامه پر و پیمانی دارد. او که بیش از همه به دلیل اعتراضات تندش علیه جنگ ویتنام مشهور بود، به هواداران حفاظت از محیط زیست پیوست و مقابل کنگره آمریکا در یک گردهمایی اعتراضی با موضوع تغییرات اقلیمی شرکت کرد.

این تجمع بخشی از مجموعه‌ اعتراضاتی است که جین فوندا ترتیب داده است و قرار است که هر جمعه برای هشدار دادن درباره خطرات تغییرات اقلیمی برگزار شود. فوندا که ۸۱ سال دارد هنگام سخنرانی بازداشت شد.

جین فوندا می‌گوید: «ما باید مطمئن شویم که بحران تغییرات اقلیمی و گرمایش جهانی در مرکز توجه باقی می‌ماند. من احساس می‌کنم که به اندازه کافی در این زمینه فعالیت نکرده‌ام.»

فوندا درباره برنامه‌اش برای مبارزه با گرمایش جهانی و تغییرات اقلیمی به ای‌بی‌سی گفت: «من به واشنگتن نقل مکان می‌کنم و تا عید شکرگزاری و کریسمس اینجا می‌مانم و در هر شرایطی هر جمعه ساعت ۱۱ روبه‌روی کنگره دست به عمل می‌زنم.»

او با سابقه طولانی در حمایت از محیط‌ زیست درباره فعالیت‌های پر سروصدای اخیرش گفت: «گریتا تونبرگ دختر کوچولوی سوئدی که هر جمعه با پلاکاردش جلوی مجلس سوئد می‌رفت و دیگر دانش‌آموزان معترض در سراسر جهان که ریسک کردند و در این راه مایه گذاشتند تا به ما پیرها بگویند بیدار شوید، الهام‌بخش من شدند.»

بر اساس قوانین واشنگتن تجمع و مسدود کردن راه بدون مجوز در اماکن عمومی خلاف قانون است. به همین دلیل جین فوندا و ۱۶ نفر دیگر از همراهانش هنگام تجمع اعتراضی مقابل کنگره آمریکا بازداشت شدند.

کدخبر: ۲۸۵۲۰۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر