کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۱۹۲۶۷
تاریخ خبر:

نظرات عجیب مدیر روابط عمومی صداوسیما درباره‌ پایتخت

روزنامه هفت صبح | مدیر روابط‌ عمومی صداوسیما در توئیتی اعلام کرده که میزان مخاطبان سریال «پایتخت۶» تا قبل از قسمت‌های پایانی نوسان داشته و تا ۹۰درصد هم رسیده بوده اما بعد از پخش سکانس پایانی به ۷۴درصد رسیده و به این معنی که افت ۲۰درصدی داشته!

*** مورد اول
محمدحسین رنجبران در توئیتی از افت ۲۰درصدی میزان مخاطبان فصل ششم «پایتخت» به خاطر شبیه‌سازی سکانس پایانی از روی فیلم «همسفر» صحبت به میان آورده و نوشته:«معمولی بودن همیشه جذاب‌تراست اما عطش دیده شدن و تلاش بی‌محابا برای غیرمعمولی بودن، به قضاوت خود مردم نتیجه عکس می‌دهد، درفاصله یک هفته نتیجه رضایت‌مندی مردم از یک اثر بومی خانواده‌ محور تحسین شده به کمترین نصاب خود می‌رسد.

آن‌هم به‌دلیل شبیه‌سازی‌ای که هیچ خانواده اصیل ایرانی آن را برای فرزندانش نمی‌پسندد.» سوال اول اینجاست که این آمار واقعا از کجا آمده است؟ آیا نظرسنجی دوم از همان افرادی صورت گرفته که در نظرسنجی اول شرکت کرده‌‌اند؟ واقعا از همان ۹۰درصد قبلی پرسیده‌اند که بعد از تماشای سکانس پایانی چه نظری درباره‌ سریال دارید؟ اگر جامعه‌ آماری تفاوت دارد، چطور می‌توان این مسئله را ثابت کرد؟‬

*** مورد دوم
مدیر روابط‌عمومی سیما نوشته است هیچ خانواده‌ اصیل ایرانی شبیه‌سازی «پایتخت» را از روی فیلمی مانند «همسفر» نمی‌پسندد. سوال اینجاست که واقعا تمام خانواده‌های ایرانی بعد از تماشای این سکانس به یاد آن فیلم افتاده‌اند؟ واقعا می‌شود از روی موتورسواری یک زن و شوهر جوان به چنین شباهتی رسید؟ بخش مهمی از مردم جامعه و نسل‌های جدید اصلا آن فیلم را ندیده‌اند و حتی اگر دیده باشند هم این سکانس را به خاطر ندارند.

مگر چند درصد مردم ایران فیلم‌بین حرفه‌ای هستند و تمام سکانس‌های فیلم‌های قدیمی را در ذهن دارند؟ اینکه چند نفر متوجه این شباهت شده‌اند و آن را رسانه‌ای کرده‌اند نشانه‌ این نیست که همه مردم آن را متوجه شده باشند! بعد هم سریال «پایتخت۶» در کل ایام نوروز روی آنتن بوده و مخاطبان از تماشای آن لذت برده‌اند، مگر می‌شود صرفا به آخر آن «پایتخت» را اثری ضعیف معرفی کنند؟

کدخبر: ۳۱۹۲۶۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • Msina

    رنجبران جانِ باهوش، بعد از سکانس پایانی، مخاطبان به صفر رسید نه به ٧٠ درصد. ☺️☺️

  • ksourtchi

    ورودتان گزارشگر شدنتان مدیر روابط عمومی شدنتان مجری شدنتان و سوار بر موج انتقاد شدنتان هم غیر معمولی است آقای رنجبران .

  • Amirkhan56

    حالا یک کلام هم از مادر عروس!