کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۷۰۰۱
تاریخ خبر:

اطلاعیه پنتاگون: عامل حمله به عین الاسد مشخص نیست

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) جان باختن یک پیمانکار غیرنظامی در نتیجه حمله راکتی صبح امروز به پایگاه عین الاسد در الانبار عراق را تایید کرد. پنتاگون در نخستین واکنش رسمی به حمله راکتی صبح امروز به پایگاه عین الاسد تصریح کرد: در نتیجه این حمله راکتی هیچ یک از نیروهای آمریکایی دچار جراحت نشدند. وزارت دفاع آمریکا با تایید جان باختن یک پیمانکار غیرنظامی آمریکایی در نتیجه سکته قلبی بعد از حمله راکتی به عین الاسد، اظهار کرد: نیروهای امنیتی عراق در حال انجام تحقیقات درباره این حمله هستند و اکنون نمی‌توانیم گروهی که عامل این حمله راکتی است را مشخص کنیم.

سرتیپ «تحسین الخفاجی»، سخنگوی ستاد مشترک عراق تأکید کرد که راکت‌های شلیک شده از نوع گراد و تعدادشان ۱۰ عدد بوده است. او گفت که همه راکت‌ها به اطراف پایگاه اصابت کرده و هیچ خسارت جانی یا مالی در پایگاه نداشته است. به نقل از یورونیوز، این حمله دو روز قبل از سفر پاپ، رهبر کاتولیک‌های جهان به عراق صورت می‌گیرد. برخی خبرگزاری‌ها از جمله خبرگزاری فرانسه با استناد به منابع امنیتی در عراق از اصابت ۱۰ راکت به این پایگاه و یا مناطق نزدیک اطراف آن خبر دادند. برخی گزارش‌های نیز حاکی است که نیروهای آمریکایی پرسنل نظامی خود را به مکان‌های امنِ پایگاه عین‌الاسد منتقل و برج‌های مراقبت پایگاه را تخلیه کرده‌اند.

یک سخنگوی آمریکایی نیروهای ائتلاف بین‌المللی ضد داعش در این خصوص گفته است که نیروهای امنیتی عراقی تحقیقاتی را در باره منشا این حملات آغاز کرده‌اند. یک منبع امنیتی عراقی نیز گفته است که حمله راکتی روز چهارشنبه از روستایی در نزدیکی عین‌الاسد صورت گرفته است. یک منبع امنیتی مطلع نیز گفت موشک‌های استفاده شده در حمله به پایگاه عین الاسد از نوع موشک‌هایی بوده که علیه نیروهای آمریکایی در سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۰ استفاده شده است. وی گفت، هشت موشک به بخش آمریکایی پایگاه اصابت کرد، در حالی‌که دو موشک به بخش ویژه ائتلاف بین‌المللی اصابت کرده است. این در حالیست که واشنگتن در واکنش به این حملات که طی هفته‌های اخیر تعداد آنها افزایش یافته، همواره انگشت اتهام را به سوی شبه‌نظامیان حشد شعبی نشانه می‌رود. این حمله در حالی صورت گرفته که پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان قرار است روز جمعه ۵ مارس وارد عراق شود و طی اقامت خود در این کشور از برخی اماکن تاریخی و مذهبی بازدید کند.

پایگاه عین‌الاسد که نظامیان آمریکایی عضو ائتلاف بین‌المللی ضد داعش در آن مستقر هستند پیش از این در اقدام تلافی‌جویانه ایران پس از کشته شدن قاسم سلیمانی بدست نیروهای آمریکایی هدف حملات موشکی تهران قرار گرفته بود. حمله راکتی روز چهارشنبه دو هفته پس از حمله‌ای با روش و شیوه‌ای مشابه در اقلیم کردستان عراق صورت می‌گیرد که به کشته شدن یک پیمانکار نظامی نیروهای ائتلاف و زخمی شدن یک نظامی و چند پیمانکار آمریکایی منجر شد.

کدخبر: ۳۷۷۰۰۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • _user_1569594374

    نوش جان گوارای وجود