کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۰۸۹۶۲
تاریخ خبر:

اطلاعات جدید درباره سربازی که توسط روس‌ها اعدام شد

اطلاعات جدید نشان می‌دهد، الکساندر ماتزیوسکایه، فردی که توسط نیروهای روسیه تیرباران شده در واقع تبعه مولداوی بوده و به دفاع از اوکراین مشغول بوده

ویدئوی تیرباران الکساندر ماتزیوسکایه که عبارت «افتخار برای اوکراین» را در آخرین لحظات زندگیش بر زبان می‌آورد بارها در شبکه‌های اجتماعی همرسانی شد.

وزارت‌خارجه موداوی با انتشار پستی در فیسبوک نوشت: «شدیدا کشته شدن یک شهروند مولداوی را محکوم می‌کنیم. این اقدام می‌تواند به عنوان جنایت جنگی و نقض آشکار حقوق بشردوستانه بین‌المللی تلقی شود. ما همدردی عمیق خود را با خانواده و دوستان الکساندر ماتزیوسکایه ابراز و مجددا موضع قاطع جمهوری مولداوی را در محکومیت جنگ وحشیانه فدراسیون روسیه بر علیه اوکراین اعلام می‌کنیم. جمهوری مولداوی خود را متعهد به حمایت از تلاش‌های کی‌یف برای بازگشت صلح و ثبات به منطقه می‌داند.»

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین در روز ۱۲ مارس «مدال قهرمان اوکراین» را به الکساندر ماتزیوسکایه اهدا کرد. این مدال بالاترین عنوانی است که رئیس جمهوری اوکراین می‌تواند به کسی اهدا کند. زلنسکی گفت که الکساندر ماتزیوسکایه برای همیشه به خاطر شجاعتش، اعتمادش به اوکراین و به خاطر «افتخار برای اوکراین» در یاد اوکراینی‌ها خواهد ماند. یوری بوتوسف، روزنامه نگار اوکراینی در صفحه فیسبوک خود عکسی که 10 روز پیش از بازداشت آقای ماتزیوسکایه توسط نیروهای روس، از او گرفته شده بود را به اشتراک گذاشت و اطلاعاتی در باره هویتش منتشر کرد. پانسمانی که بالای چشم راست او در این عکس دیده می‌شود مشابه پانسمان وی در ویدیوی ۱۲ ثانیه‌ای تیربارانش است.

کدخبر: ۵۰۸۹۶۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر