کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۰۹۶۵۹
تاریخ خبر:

اصولگرایان در آستانه فهرست پنجم

روزنامه هفت صبح، مصطفی آرانی | یک:‌ اصولگرایان در مقطع فعلی پنج لیست دارند: لیست شورای ائتلاف ویرایش اول که مورد قبول قالیباف قرار نگرفت و ۶ نفر از آن‌ها تغییر کرد و به لیست شورای ائتلاف ویرایش دوم رسید. شش چهره جدید لیست شورای ائتلاف شامل اقبال شاکری، مهدی شریفیان، مجتبی توانگر، مصطفی زمانیان، ابوالفضل عمویی و احسان خاندوزی می‌شود. بر این اساس جلیل بشارتی، نیکی ملکی، علی جعفری، امیرابراهیم رسولی، مجتبی ابراهیمی، سعید کرمی از چهره های حاضر در لیست اولیه بودند که شانس حضور در لیست نهایی را پیدا نکردند.

* دو: در این میان یاران قالیباف یک لیست هم منتشر کردند که سیزده نفر از اعضای آن در هیچ کدام از دو فهرست شورای ائتلاف اول و دوم نیستند.

* سه: در عین حال جبهه پایداری هم برای خودش فهرست جداگانه‌ای دارد که ۲۲ نفر از اعضای آن متفاوت از فهرست شورای ائتلاف هستند. با این حال دیروز ایرنا در گزارشی نوشت که اصلی‌ترین اختلاف جبهه پایداری با شورای ائتلاف مربوط به جایگاه قالیباف بوده است. بنا به این گزارش، جبهه پایداری برای وحدت با «شانا» درخواست حذف قالیباف از سرفهرستی را داشته که با مخالفت حدادعادل مواجه شد، حداد عادل هم در مقابل پیشنهاد می‌دهد که فهرست مشترک ائتلاف با سرفهرستی قالیباف منتشر شود اما پایداری‌ها هم می‌توانند، آقاتهرانی را به جای قالیباف در فهرست خود قرار دهند، جبهه پایداری زیر بار نمی‌رود.

* چهار: علاوه بر این چهار فهرست، فهرست دیگری نیز برای اصولگرایان توسط حاج منصور ارضی، مداح، معرفی شده است که این فهرست دارای پنج کاندیدا است که اساسا در هیچ کدام از فهرست‌های دیگر جایی ندارند. یکی از این افراد حمید رسایی است که حتی در فهرست جبهه پایداری قرار نگرفته اما حاج منصور ترجیح داده که او را در فهرست خود قرار دهد. (تنها فردی که در میان این پنج فهرست مشترک است، سیدمحمود نبویان است)

* پنج: به این فهرست البته باید یک لیست دیگر را هم اضافه کرد که قرار است در همین یکی دو روز تهیه شود و مربوط به ائتلافی به نام مجلس عدالتخواه است. جوانانی به محوریت محمدصادق شهبازی و وحید اشتری (حلقه مکتوبات) که قرار است با شعار مجلس را به هم بریز وارد میدان شوند.

* شش: این شرایط باعث شده که مهرداد بذرپاش که از او به عنوان چهره پشت پرده لیست شورای ائتلاف ویرایش نخست یاد می‌کردند، دیروز در نامه‌ای خطاب به غلامعلی حداد عادل (شورای ائتلاف) و حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی (جبهه پایداری) درخواست کند با توجه به جمیع شرایط و حساسیت‌های موجود، در فرصت کوتاه باقیمانده به راه‌های وحدت حداکثری بیاندیشید؛ با اندکی اغماض از اختلافات اندک و توجه بر اشتراکات فراوان، بر سر یک فهرست واحد توافق نمایید تا به گفته او «دل مردم نگران را شاد» نمایید.

* هفت: به نظر می‌رسد در صورتی که اصلاح‌طلبان بتوانند بر روی یک فهرست در یک هفته باقی مانده توافق کنند و از آن سو، بخشی از بدنه اجتماعی خود را هم وارد میدان انتخابات کنند، با توجه به تفرقه شدید اصولگرایان، این امکان وجود دارد که فهرست اصولگرایان شکست بخورد یا اینکه دست کم، به طور کامل (در تهران) به مجلس راه پیدا نکند.

کدخبر: ۳۰۹۶۵۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر