کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۵۱۱۴
تاریخ خبر:

اشنایی با اولین بنتلی پلاک ملی در ایران

روزنامه هفت صبح | دیدن بنتلی با پلاک گذر موقت یا مناطق آزاد در طول این سال‌ها تقریباً به امری عادی بدل شده ‌ اما با وجود ‌ اینکه این روزها کانتیننتال جی‌تی پلاک ملی چهارمین شمع کیک جشن دریافت پلاکش را فوت می‌کند، هنوز هم خودرویی به گرد پای آن نرسیده است.

بنتلی حاضر در ایران که رنگ نارنجی چشم‌نوازی دارد، مدل ۲۰۱۳ است و در برابر نسل سوم بنتلی با آن امکانات خیره‌کننده خودرویی به نسبت از رده خارج به حساب می‌آید. این کانتیننتال جی‌تی نسل دومی در سال ۱۳۹۳ از کشور امارات به ایران وارد شد و ابتدا در منطقه آزاد اروند تردد می‌کرد. این بنتلی از طریق مزایده در سازمان اموال تملیکی در اسفند‌ ۱۳۹۵ توانست پلاک ملی دریافت کند.

داستانی که برای برخی از خودروها نیز اتفاق افتاده است. خودرو در ابتدا به عنوان کالای قاچاق معرفی و سپس وارد مزایده می‌شود و پس از فروخته شدن می‌تواند پلاک ملی دریافت کند. البته اینکه خودرویی بتواند وارد مزایده شود امکانپذیر نیست که به نوعی می‌توان گفت شرایط ویژه شامل حال چنین خودروهایی شده است.

کانتیننتال‌ جی‌تی‌های نسل دوم با دو پیشرانه ۸ و ۱۲ سیلندر تولید می‌شدند که نمونه حاضر در کشور از نوع هشت سیلندر چهار لیتری است که قدرت ۵۰۰ اسب بخار را داراست. این موتور به تکنولوژی غیرفعال کردن سیلندرها مجهز شده که باعث کاهش مصرف سوخت تا ۸ درصد می‌شود.شتاب این کوپه لوکس ۴.۸ ثانیه و حداکثر سرعت آن هم به ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

طراحی این خودرو به عنوان یکی از به‌یادماندنی‌ترین طراحی‌ها در صنعت اتومبیل‌سازی شناخته می‌شود. دیرک‌فن براکل انجام این پروژه را برعهده داشته و در طراحی آن سعی کرده تا تمام خصوصیات کلاسیک بنتلی را با جذابیت‌های مدرن در هم ادغام نماید تا محصولی به روز و اصیل را روانه بازار خودرو کند.
اولین نکته‌ای که با قدم گذاشتن در کابین جلب ‌توجه می‌کند، حس اشرافیت و خاص بودن آن است که شما را در برمی‌گیرد.

تمامی سطوح کابین با چرم دوخته شده و از آلومینیوم برس خورده ‌یا چوب اعلا پوشانده شده است. شاید پیشرانه خودرو کوچک‌تر شده باشد اما همان میزان جزئیات و خاص بودن مدل ۱۲ سیلندر در کابین برادر کم‌توان‌تر هم دیده می‌شود.

پیشرانه هشت سیلندر با روشن شدن صدای بمی تولید می‌کند. این نیروگاه در حالت اسپرت سرزنده و چالاک بوده ولی در حالت عادی به ندرت دور پیشرانه بالای دو هزار می‌رود. آرامش داخل کابین در سرعت‌های پایین فوق‌العاده خوب بوده و دست‌اندازها و ناهمواری‌ها نیز به خوبی جذب می‌شوند.

با وجود گذشت هشت سال از تولید آن خودروهای انگشت‌شماری می‌توانند چنین ترکیبی از پرفورمنس، اشرافیت و راحتی بنتلی کانتیننتال GT هشت سیلندر را ارائه کنند؛ ترکیبی که در نسل سوم این خودرو به اوج خود رسیده است.

کدخبر: ۳۷۵۱۱۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر