کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۶۹۳۰۹
تاریخ خبر:

اشتباه بزرگ شجاعی و خط آتش بی‌رحم استقلال

روزنامه هفت صبح | یک: مسعود شجاعی بازیکن باتکنیکی است. در مسائل سیاسی و اجتماعی هم چهره‌ای مترقی محسوب می‌شود.‌ ۱۵ سال است که در سطح اول فوتبال ایران ظاهر شده و سه تا جام جهانی هم در کارنامه دارد و چند سالی هم در ترکیه و یونان توپ زده است، اما همه می‌دانیم که بازیکن پر اشتباهی است و متخصص تصمیمات غلط در لحظات حساس. برخی این طوری‌اند. کارنامه حرفه‌ای خود را با تصمیمات اشتباه آن هم در لحظات حساس ورق می‌زنند.

دیروز هم او به عنوان کاپیتان و مربی تراکتور‌سازی در زمین حضور داشت و دو وظیفه سنگین را همزمان بردوش می‌کشید و باز هم این مسئولیت‌های خطیر نگذاشت که او اشتباهات معمول خودرا انجام ندهد. پس در بی‌خطرترین شرایط ممکن پاس رو به عقب اشتباهی داد آن هم به شیخ دیاباته تا فوروارد گرانقیمت آبی‌ها با ضربه‌‌ای دقیق دروازه تراکتورسازی را باز کند. اشتباه عجیب از بازیکنی پرتجربه که حتی دو مسئولیت همزمان هم دقت او را تشدید نمی‌کنند.

* دو: بازیکن‌های تراکتور خدا را شکر به لحاظ چهره خیلی برازنده هستند. دقت مسعود شجاعی و خانزاده و عباس‌زاده در آرایش موی سامورایی‌وار جای تحسین دارد. همین‌طور موهای پیچیده اکبر ایمانی و میلاد فخرالدینی‌. امیدواریم این دقت به برازندگی به عدم تمرکز آنها دامن نزند.

* سه: خط آتش استقلال یک نعمت است. آنها از هیچ و پوچ گل می‌سازند. در بازی با پرسپولیس قایدی و مطهری این نکته را ثابت کردند و حالادربازی با تراکتور نوبت به قایدی و دیاباته رسید‌. آنها فرصتی را از دست نمی‌دهند. هرچقدر هنر دیاباته در گل اول مشخص بود، استارت و کنترل و زیرکی قایدی روی گل دوم هم جای ستایش دارد. آنها حالا داریوش شجاعیان را نیز در فرم مطلوب دارند و اگر فرشید اسماعیلی به روزهای خوبش برگردد و با داشتن احمد موسوی و بابک مرادی در فاز هجومی بی‌نظیر هستند.

* چهار: در آن سو پرسپولیس کم مانده بود هفتمین تساوی فصل خود را تجربه کند که خب شرحش را در صفحه ۱۲ نوشته‌ایم. اما هرچه بود با گل‌های عبدی و احمد نورالهی آتشی که زاهدی به عنوان داور و با گرفتن یک پنالتی اشتباه برافروخته بود خاموش شد. پرسپولیس در ۹ بازی شش تساوی دارد که رقم عجیبی است.

چالش اصلی آنجا رقم خورد که کنعانی‌زادگان و سید جلال آسیب دیدند و گل‌محمدی مجبور شد آرمان رمضانی و میلاد سرلک را در دفاع میانی به کار بگیرد تا معلوم شود پرسپولیس چقدر کمبود مهره دارد. بازگشت آل‌کثیر در فروردین و روی فرم آمدن محمد انصاری و جذب احتمالی مهدی ترابی می‌تواند شرایط را کمی بهتر کند. و یک سوال: ‌چرا باید بازیکن به دردبخور و چند پسته و کم حاشیه‌ای مثل ربیع‌خواه این‌گونه راحت از دست برود؟‌

* پنج: پرسپولیس حالا ۱۵ امتیازی شد و با دو بازی کمتر و هفت امتیاز اختلاف با استقلال در جای ششم قرار گرفت. توقف این استقلال پرمهره و با خط آتش بی‌نظیرش به این سادگی‌ها امکان‌پذیر نیست. ‌

کدخبر: ۳۶۹۳۰۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر